
Koloběžka RE-HA Maxi. První foto.
Zavedená značka koloběžek Kostka-Kolobka se letos pustila na pole neorané. Vyrobila model RE-HA Maxi určený speciálně pro starší koloběžkáře, lidi s horší pohyblivostí a také ty, kteří se z různých důvodů bojí jezdit na kole. Podívejte se na první fotogalerii.
První dojmy z ježdění na zvláštní koloběžce Kostla RE-HA Maxi jsou smíšené. Zdravý jezdec si na ni asi jen tak nezvykne, ale člověk s bolavými zády ji určitě rád vyzkouší.
První dojmy z Hostivaře
Zatím jenom lehce jsme ji otestovali na naší obvyklé trase v Praze podél Botiče, kde redačně testujeme všechny bicykly a koloběžky.
Svezli jsme se v lehkém terénu po blátivých cestičkách ze Záběhlic do staré Hostivaře, vystoupali strmým asfalovým kopcem k přehradě a potom jsme to napálili po rovné cyklostezce po břehu Hostivařské přehrady. V Petrovicích jsme se otočili a vrátili se do redakce na Zahradním Městě. Je to asi desetikilometrová vyjížďka.
Pro srovnání jsme kromě Kostky RE-HA jeli ještě na loňském trekingovém modelu Hill, ze kterého RE-HA konstrukčně vychází.
Co RE-HA maxi nabízí?
Pomalé příjemné svezení v sedě na pohodlném odpruženém sedle. Po rovině jízdu rychlostí chůze. Odrážení ve vzpřímené pozici. Stabilní jízdu z kopce v pomalé i velké rychlosti. Výborné brzdy. Nosič na řídítkách pro zavazadlo o objemu do přibližně patnácti litrů. Nosič na dvě trekingové či nordicwalkingové hůlky nebo dokonce na berle.
S čím rozhodně nepočítejte
Sportovní jízda je v podstatě nemožná, protože pro práci tělem není kvůli sedlu místo. Koloběžka není úplně lehká, a nosit ji po dlouhých schodech není žádný med. Robustní konstrukce omezuje dopravu v hromadné dopravě. Na rozdíl od jiných koloběžek vám ji téměř jistě nevezme s sebou řidič tramvaje ani autobusu. V metru a ve vlaku s ní cestovat můžete jako s jízdním kolem.
INFO: Koloběžky Kostka
Koloběžky na HORYDOLY
SERIÁL Nejlepší turistické trasy na koloběžku
TEST Koloběžka Kostka RE-HA Maxi
TEST Tři koloběžky Kostka
TEST Yedoo Mezeq
TEST Kostka Hill
FOTO Kostka Rebel
Diskuse
Diskuze k článku
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Ještě jedno upřesnění:
1) I v Česku jsou dětské koloběžky posuzovány jako hračky a je možné s nimi jezdit po chodnících a naopak nikdo soudný s nimi nepojede po ulici.
2) I v Česku platí zákon, který říká, že pokud vede souběžně se silnicí nebo ulicí cyklostezka, musí ji cyklista či koloběžkář využít. Problém je u nás v tom, že většina stezek je u nás smíšená pro cyklisty a chodce a na ně se tato povinnost logicky nevztahuje.
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
V Nemecku je neelektrická kolobezka definována jako hracka - proto mohou jezdit po bezpecnem chodníku -po cyklistických stezkách a cyklistických chodnících kola a E_SCOOTERy (ve meste kde jsou cyclistické stezky- cyklisté nesmejí na silnici). E-SCOOTERy pouze do 20km/h s mopedovým císlem a úcastník má striktní omezení alkoholu - jako automobilista. Kola i kolobky (ani nemusí být skládací) do 20" prumeru kol- mohou bez príplatku do vlakú!
V CR prezívá filosofie "Brzdit silnicní dopravu" z dob totality!
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Jen upřesnění: 1) Novela zákona zatím prošla Poslaneckou sněmovnou, teď ji ještě musí schváloit Senát a podepsat prezident. Všichni do zákona mohou ještě zasáhnout.
2) Novela neřeší koloběžky, takže už je tam nikdo nevloží. Nic se tedy nezmění.
3) Koloběžky pro mládež a dospělé jsou vysloveně v zákoně zmíněné, že se řídí stejnými pravidly, jako jízdní kola.
4) V Mnichově vede mnoho cyklostezek souběžně s chodníkem, nebo dokonce po něm. Koloběžky a kola tam tedy mnoihdy jedou zdánlivě po chodníku, ale z hlediska zákona po cyklostezce.
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Konecne i v CR má být zákon: 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola.
Snad se pri této prílezitosti dá prosadit povolení jizdy na chodníku u aspon kolobezek s prúmerem kol do 20" ( jsou obratnejsí a nejedou tak rychle jako ty závodní). Ty jedou vetsinou pomaleji ( dobíhající chodec na tramvaj je rychlejsí). Ceské kolobezky mají vetsinou siroke ridítka (nezvrtnou se tak rychle jako ty s ùzkymi ridítky). Kolobezky s temi nensími kolecky mohou pouzívat chodci (obvzvlást ti starsí) na kazdonenní nákup - obvzvlást', je-li vybavena kosíkem na ridítkách.
Tyto kolobezky by obvzvlast brdily silnicní provoz. Ve vsech metropolích Evropy mohou neelektrické kolobezky jezdit po chodníku. Neveríte -konsultujte generální konsulku v Mnichove -její syn i manzel jezdí denne po chodnících bavorské metropole.
REHA- Maxi
Překrocil jsem věkem 81 jar a píši ze svého pohledu.Na REHA Kostka jezdím asi 5 let na nákupy a to nejmene půl hodiny denně - většinou po bezpečném hladkém chodníku. Odpérovaná sedačka má jen jednu nevýhodu: je pro mých 170 cm nízká a rovněž by mohla být šikmější - tedy sedlo dále od řidítek ( pro rychlejší jízdu po rovině sedlo totiž zastrčim do hlavní trubky a otočím o 180 stupňú dozadu a jedu ve stoje) rovněž její nosná trubka by měla trubka tlustší (navrhoval jsem výrobci už před lety lehkou trubku z ZENTALLIA o o vnějšim průměru 30mm, ale ten si stojí na dráté - prý ZENTALLIUM má malý modul pružnosti (v internetu jsem se dočetl, že před lety na hlavné v zahraniči proslulé "trati" Wien-Berlin se ohnula).Na rozjezd a do kopce používám odraz oběma nohama (dá se s nimi "rychleji pádlovat") - tedy sedím na sedačce (někdy si připadám jako na nočníku).
Pro delší jízdy do kopce by bylo vhodné kolobku elektrifikovat na předním kole laciným a lehkým motorkem (dokonce lze dosáhnout váhu pod 0,5kg, použije-li se na první pohled primitivní třecí prevod na ráfek nebo na pneu, odpadnou totiž těžké převody a i ztráty v nich).
V Německu u líného obyvatelstva (pro poslední míli) jsou oblíbeny pro jízdu ve stoje -poměrně těžkě elektroskútry (asi, aby se hůře tahali z kufru auta) - je to podle mne šrot z Asie s poměrně úzkými řidítky, malými kolečky ( já si myslím, že ty se rychleji zvrtnou), zato s vysokými a širokými stupačkami (to poznají chodcii na chodníku, kde tyto sice nemají co dělat, ale až po kolisi s nimi). Jsou hledány a testovány jako nejlepši pouze ty e-scootry, které musí mít dojezd více než 20 milí. Že to páteř zaplatí- zatím nikomu nedošlo. Zato se rozřiřuje, že skákat na odpérovaných trampolinách ničí záda dětem..

Norské aerolinky Flyr zbankrotovaly
Vysočina AKTUÁLNĚ 2023
Může se hodit
Nejčtenější články
15 tipů na zimní lezení u Skalnaté chaty v Tatrách

Firemní ubytování v České republice: ubytovny a pokoje

Sněžka (1603 m), nejvyšší česká hora

Odhalení tajemství: Jak funguje sportovní sázení v kasinech?

7 způsobů, jak si v roce 2023 udělat pořádek ve financích
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Zimní táboření | Lipnice nad Sázavou, hrad | 3.-5.2. | 3.2. | |
Batmassan - veletrh | Švédsko, Göteborg | 4.-12.2. Lodě | 4.2. | |
Ledová jízda - psí spřežení | Pec pod Sněžkou | 4.-6.2. | 4.2. | |
Grónsko - diashow | Praha, Městská knihovna | Přednáší Martin Loew | 6.2. | 19:00 |
Siam - diashow | Havlíčkův Brod, knihovna | Přednáší David Hainall | 6.2. | 18:00 |
Grónsko - diashow | Domažlice, Čakan | Přednáší Martin Loew | 7.2. | 19:00 |
Reisen - veletrh | Německo, Hamburg | 8.-12.2. Turismus a karavaning | 8.2. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 8.-12.2. Turismus a karavaning | 8.2. | |
14 nejvyšších vrcholů světa | Tábor, Univerzita | Přednáší Radek Jaroš | 8.2. | 19:00 |
Zapalovač | Havlíčkův Brod | 9.-12.2. Kurz pro oddílové vedoucí | 9.2. |
Diskuse
Neseriózní text | Kuba Turek, 6.2.2023 11:06, 3 příspěvky |
Neseriózní text | Ondra, 5.2.2023 16:33, 3 příspěvky |
Meindl Perfekt | Maťo, 4.2.2023 19:40, 14 příspěvků |
Nohy v suchu | Bretislav, 2.2.2023 18:52, 3 příspěvky |
lavina | Pišišvor, 2.2.2023 16:14, 2 příspěvky |
Článek? | Michal, 2.2.2023 13:19, 1 příspěvek |
ceny za nocleh | Petr, 2.2.2023 12:05, 1 příspěvek |
lavina | Skiák, 2.2.2023 1:57, 2 příspěvky |
Skialp | Honza, 31.1.2023 14:27, 16 příspěvků |
Etický kodex Syndikátu no... | Kuba Turek, 30.1.2023 23:51, 7 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Projekty obnovy mokřadů z... | Horydoly , 2.2.2023 17:10 |
Nový ročník Adapterra Awa... | Horydoly , 2.2.2023 16:55 |
Anytimecar: 7 tipů na top... | Horydoly , 2.2.2023 15:53 |
Běžecké závody 2023 | Horydoly , 25.1.2023 20:46 |
Konvenční turismus je passé | Horydoly Open, 20.1.2023 18:30 |
Pojišťovny varují před vý... | Horydoly Open, 20.1.2023 18:23 |
Re: Pojištění | Horydoly Open, 20.1.2023 18:21 |
Re: Pojištění | Horydoly Open, 20.1.2023 18:19 |