
Koloběžka RE-HA Maxi. První foto.
Zavedená značka koloběžek Kostka-Kolobka se letos pustila na pole neorané. Vyrobila model RE-HA Maxi určený speciálně pro starší koloběžkáře, lidi s horší pohyblivostí a také ty, kteří se z různých důvodů bojí jezdit na kole. Podívejte se na první fotogalerii.
První dojmy z ježdění na zvláštní koloběžce Kostla RE-HA Maxi jsou smíšené. Zdravý jezdec si na ni asi jen tak nezvykne, ale člověk s bolavými zády ji určitě rád vyzkouší.
První dojmy z Hostivaře
Zatím jenom lehce jsme ji otestovali na naší obvyklé trase v Praze podél Botiče, kde redačně testujeme všechny bicykly a koloběžky.
Svezli jsme se v lehkém terénu po blátivých cestičkách ze Záběhlic do staré Hostivaře, vystoupali strmým asfalovým kopcem k přehradě a potom jsme to napálili po rovné cyklostezce po břehu Hostivařské přehrady. V Petrovicích jsme se otočili a vrátili se do redakce na Zahradním Městě. Je to asi desetikilometrová vyjížďka.
Pro srovnání jsme kromě Kostky RE-HA jeli ještě na loňském trekingovém modelu Hill, ze kterého RE-HA konstrukčně vychází.
Co RE-HA maxi nabízí?
Pomalé příjemné svezení v sedě na pohodlném odpruženém sedle. Po rovině jízdu rychlostí chůze. Odrážení ve vzpřímené pozici. Stabilní jízdu z kopce v pomalé i velké rychlosti. Výborné brzdy. Nosič na řídítkách pro zavazadlo o objemu do přibližně patnácti litrů. Nosič na dvě trekingové či nordicwalkingové hůlky nebo dokonce na berle.
S čím rozhodně nepočítejte
Sportovní jízda je v podstatě nemožná, protože pro práci tělem není kvůli sedlu místo. Koloběžka není úplně lehká, a nosit ji po dlouhých schodech není žádný med. Robustní konstrukce omezuje dopravu v hromadné dopravě. Na rozdíl od jiných koloběžek vám ji téměř jistě nevezme s sebou řidič tramvaje ani autobusu. V metru a ve vlaku s ní cestovat můžete jako s jízdním kolem.
INFO: Koloběžky Kostka
Koloběžky na HORYDOLY
SERIÁL Nejlepší turistické trasy na koloběžku
TEST Koloběžka Kostka RE-HA Maxi
TEST Tři koloběžky Kostka
TEST Yedoo Mezeq
TEST Kostka Hill
FOTO Kostka Rebel
Diskuse
Diskuze k článku
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Ještě jedno upřesnění:
1) I v Česku jsou dětské koloběžky posuzovány jako hračky a je možné s nimi jezdit po chodnících a naopak nikdo soudný s nimi nepojede po ulici.
2) I v Česku platí zákon, který říká, že pokud vede souběžně se silnicí nebo ulicí cyklostezka, musí ji cyklista či koloběžkář využít. Problém je u nás v tom, že většina stezek je u nás smíšená pro cyklisty a chodce a na ně se tato povinnost logicky nevztahuje.
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
V Nemecku je neelektrická kolobezka definována jako hracka - proto mohou jezdit po bezpecnem chodníku -po cyklistických stezkách a cyklistických chodnících kola a E_SCOOTERy (ve meste kde jsou cyclistické stezky- cyklisté nesmejí na silnici). E-SCOOTERy pouze do 20km/h s mopedovým císlem a úcastník má striktní omezení alkoholu - jako automobilista. Kola i kolobky (ani nemusí být skládací) do 20" prumeru kol- mohou bez príplatku do vlakú!
V CR prezívá filosofie "Brzdit silnicní dopravu" z dob totality!
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Jen upřesnění: 1) Novela zákona zatím prošla Poslaneckou sněmovnou, teď ji ještě musí schváloit Senát a podepsat prezident. Všichni do zákona mohou ještě zasáhnout.
2) Novela neřeší koloběžky, takže už je tam nikdo nevloží. Nic se tedy nezmění.
3) Koloběžky pro mládež a dospělé jsou vysloveně v zákoně zmíněné, že se řídí stejnými pravidly, jako jízdní kola.
4) V Mnichově vede mnoho cyklostezek souběžně s chodníkem, nebo dokonce po něm. Koloběžky a kola tam tedy mnoihdy jedou zdánlivě po chodníku, ale z hlediska zákona po cyklostezce.
Nový zákon- Nutný 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola
Konecne i v CR má být zákon: 1,5m odstup predjízdejícího vozidla od predjízdeného kola.
Snad se pri této prílezitosti dá prosadit povolení jizdy na chodníku u aspon kolobezek s prúmerem kol do 20" ( jsou obratnejsí a nejedou tak rychle jako ty závodní). Ty jedou vetsinou pomaleji ( dobíhající chodec na tramvaj je rychlejsí). Ceské kolobezky mají vetsinou siroke ridítka (nezvrtnou se tak rychle jako ty s ùzkymi ridítky). Kolobezky s temi nensími kolecky mohou pouzívat chodci (obvzvlást ti starsí) na kazdonenní nákup - obvzvlást', je-li vybavena kosíkem na ridítkách.
Tyto kolobezky by obvzvlast brdily silnicní provoz. Ve vsech metropolích Evropy mohou neelektrické kolobezky jezdit po chodníku. Neveríte -konsultujte generální konsulku v Mnichove -její syn i manzel jezdí denne po chodnících bavorské metropole.
REHA- Maxi
Překrocil jsem věkem 81 jar a píši ze svého pohledu.Na REHA Kostka jezdím asi 5 let na nákupy a to nejmene půl hodiny denně - většinou po bezpečném hladkém chodníku. Odpérovaná sedačka má jen jednu nevýhodu: je pro mých 170 cm nízká a rovněž by mohla být šikmější - tedy sedlo dále od řidítek ( pro rychlejší jízdu po rovině sedlo totiž zastrčim do hlavní trubky a otočím o 180 stupňú dozadu a jedu ve stoje) rovněž její nosná trubka by měla trubka tlustší (navrhoval jsem výrobci už před lety lehkou trubku z ZENTALLIA o o vnějšim průměru 30mm, ale ten si stojí na dráté - prý ZENTALLIUM má malý modul pružnosti (v internetu jsem se dočetl, že před lety na hlavné v zahraniči proslulé "trati" Wien-Berlin se ohnula).Na rozjezd a do kopce používám odraz oběma nohama (dá se s nimi "rychleji pádlovat") - tedy sedím na sedačce (někdy si připadám jako na nočníku).
Pro delší jízdy do kopce by bylo vhodné kolobku elektrifikovat na předním kole laciným a lehkým motorkem (dokonce lze dosáhnout váhu pod 0,5kg, použije-li se na první pohled primitivní třecí prevod na ráfek nebo na pneu, odpadnou totiž těžké převody a i ztráty v nich).
V Německu u líného obyvatelstva (pro poslední míli) jsou oblíbeny pro jízdu ve stoje -poměrně těžkě elektroskútry (asi, aby se hůře tahali z kufru auta) - je to podle mne šrot z Asie s poměrně úzkými řidítky, malými kolečky ( já si myslím, že ty se rychleji zvrtnou), zato s vysokými a širokými stupačkami (to poznají chodcii na chodníku, kde tyto sice nemají co dělat, ale až po kolisi s nimi). Jsou hledány a testovány jako nejlepši pouze ty e-scootry, které musí mít dojezd více než 20 milí. Že to páteř zaplatí- zatím nikomu nedošlo. Zato se rozřiřuje, že skákat na odpérovaných trampolinách ničí záda dětem..

Lithuanian company Walletto and Fintech Poland: Innovative payment solutions
Jak moderní technologie mění pobyt v přírodě
Může se hodit
Nejčtenější články

Jindřichův Hradec: starobylý zámek a nádherné město
Cyklomaratony pro každé kolo 2025

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Kde hledat levné letenky?

Proč se vydat na lyže do Obertauern?
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Neznámá země | Zlín | 22.-30.4. Cestovatelský festival | 22.4. | |
Flora - veletrh | Olomouc | 24.-27.4. | 24.4. | |
COTTM - veletrh | Čína, Peking | 24.-26.4. Cestovní ruch | 24.4. | |
Trentino Film Festival | Itálie, Trento | 25.4.-4.5. Horské filmy | 25.4. | |
Padání - bouldering | Žihle | 25.-27.4. | 25.4. | |
Hory a mesto - festival | Bratislava, Devín | 25.4. | 19:00 | |
Zeltschau - výstava stanů | Německo, Langenzersdorf, Seeschlacht | 25.-27.4. | 25.4. | |
Deň otvorených dverí v železničnom depe | Bratislava, hlavná stanica | Nostalgický vlak | 26.4. | |
Prague Bike Fest | Praha, Výstaviště Holešovice | 26.-27.4. | 26.4. | |
Porubajk - cyklomaraton | Ostrava, Poruba | Horská kola | 26.4. |
Diskuse
кракен даркнет | Thomasspilt, 25.4.2025 12:01, 13 příspěvků |
z Brna do Budapešti | Horydoly, 25.4.2025 10:35, 2 příspěvky |
z Brna -do-Budapesti | Bretislav Polák, 25.4.2025 10:26, 2 příspěvky |
návrat ke kořenům | doku.pes, 25.4.2025 9:50, 5 příspěvků |
Tohle by mě zajímalo | Janča, 24.4.2025 23:25, 5 příspěvků |
Kežmarský | Janča, 24.4.2025 23:19, 5 příspěvků |
Tohle by mě zajímalo | PK, 24.4.2025 22:48, 5 příspěvků |
Kežmarský | skutr, 24.4.2025 22:19, 5 příspěvků |
šunt | Horydoly, 24.4.2025 17:05, 2 příspěvky |
šunt | Kiki, 24.4.2025 16:57, 2 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Trhy na Mariánském náměst... | Horydoly , 19.4.2025 2:52 |
Velikonoční speciály potě... | Horydoly , 19.4.2025 2:49 |
Velikonoce v jižních Čechách | Horydoly , 19.4.2025 2:44 |
Přihlaste se na Zažít měs... | Horydoly , 17.4.2025 2:28 |
Shrnutí lyžařské sezony 2... | Horydoly Open, 16.4.2025 18:28 |
Re: Pražský veletržní areál | Horydoly , 10.4.2025 0:45 |
Jak Bosch eBike Systems s... | Horydoly , 7.4.2025 11:00 |
Špindlerův Mlýn startuje ... | Horydoly , 5.4.2025 0:33 |