Každé zimní středisko má vybavení podobné, ať je velké či malé. V každém je sjezdovka, parkoviště, hospoda, záchod a vlek. Čím se odlišuje a co ho dělá lákavým pro návštěvníky, jsou drobnosti. Stačí se zaměřit na několik z nich, udělat je pořádně a zaručit jejich spolehlivist po celou zimu.
1. Evidenci najetých kilometrů, zdolaného převýšení a počtu jízd na lanovkách a vlecích dokáže zvládnout každý systém, kde se lyžuje s elektronickými permanentkami. Stačí ho propojit s webem skiareálu a lyžaři se večer rádi podívají, jak si přes den zalyžovali.
2. Adrenalinová vyhlídka je standardní součástí větších lyžařských středisek. Výhled do stametrových hloubek jako na Dachsteinu nebo v Söldenu lze v českých podmínkách těžko dosáhnout, ale správnou cestu ukazuje Lipno se svou stezkou v korunách stromů.
3. Dětské hřiště! Kdo ho nemá, přichází o velkou část klientely. Stačí jeden či dva pojízdné koberce, lyžařský kolotoč a skicrossová dráha dimenzovaná na prcky, aby přilákaly rodiny s nejmenšími dětmi.
4. Večerní program je potřeba pořádně promyslet a propagovat, ale za odměnu nadchne každého návštěvníka. Kdo se vydá po setmění na sjezdovku, měl by si zapamatovat světelnou show, synchronizovanou jízdu instruktorů, akrobatické skoky snowboardistů, anebo se sám svézt s loučí po ztemnělé trati.
5. Ochutnávky zdarma jsou osvědčeným odlehčením celodenního lyžování. Prodejci nebo výrobci rádi poskytují zdarma značkovou kávu, čaj, sušenky, pomazánky a další zboží, které potřebuje na podporu prodeje merchandising.
6. Testcentrum lyží a snowboardů, případné módní přehlídka. Kdo by se rád nesvezl na nejnovějším modelu vysněných lyží, nebo neporovnal několik značek během jednoho dne? Čím jednodušší a levnější je půjčovna, tím více lidí zboží otestuje.
7. Sněhový bar je perfektní, když je hezky. Ve vánici nemá smysl, aby barman mrznul venku.
8. Apréski je součástí naplno prožitého lyžařského dne. Po zastavení lanovky tancovat v lyžákách, pít pivo s přáteli a zpívat staré fláky – to je kouzlo, při kterém se z těla vyplavuje únava a hlava je v oblacích.
9. Veřejný bazén. Pokud ho turistické středisko provozuje, má vyhráno.
10. Sněhové nebo ledové sochy jsou zajímavostí, u které se každý rád zastaví a vyfotí se u nich. Samozřejme si to nenechá pro sebe a rozešle fotky na všechny strany.
11. Trasy pro sněžnice přilákají společnost, která nelyžuje a nejraději by zůstala doma. Babičky, maminky, ortodoxní turisté... Pro ně je například upravená hustá síť cest v okolí Javoru (Arber) na německé straně Šumavy. Důležité je, aby trasy vedly na atraktivní místa, jako jsou vrcholy, výhledy nebo typické hospody.
12. Osvětlenou stopu pro běžkaře ocení nejen místní lidé, kteří si mohou po práci zalyžovat, ale především vyznavači kondice, jimž nestačí celodenní lyžování na sjezdovkách.
13. Klouzačka na toalety je blbůstka, která má obrovský potenciál. Kdo se někdy svezl v alpské chatě z přízemní jídelny k suterénním sociálním zařízení, dlouho na to vzpomíná a ještě raději o tom vypráví přátelům. Je to reklama skoro zadarmo.
Historická země Horní Rakousy je esencí celého Rakouska. Osou krajiny je veletok Dunaj, na jihu se zvedá ledovcový Dachstein, na severu stoupá Český les (kterému v Čechách říkáme Šumava) a ve středu
Pozorovatel technologických trendů vidí, že výkon telefonů vzrostl: vícejádrové čipy, rychlé grafické jednotky, velké množství RAM, displeje s vysokým jasem i obnovovací frekvencí. Přesto většina lidí při skutečné práci - psaní delších textů,
Dometic has entered a strategic and exclusive partnership with Arwinger, the inventor of the cassette separation toilet, to co-develop next-generation sanitation solutions for mobile living. The collaboration focuses on sustainability, hygiene,
Ve Švýcarsku bylo zjištěno, že denní spotřeba vody na osobu, včetně miminek je kolem 300 litrů. Do toho se počítá také spotřeba vody v zemědělství a v průmyslu. Jen na splachování WC