Praha–Brno za 140 Kč

Praha–Brno za 140 Kč
Praha hlavní nádraží.
Autor snímku Hana Suchá
SDÍLEJ:

Po dvou měsících od zavedení zlevněné jízdenky na vlak z Prahy do Brna a zpět se mění způsob jejího nákupu. Zatímco od června do července byl cestující nucen si ji koupit přímo u průvodčího, od začátku srpna si ji zase musí kupovat u normálních pokladen.

Jak na to
 

4. srpna

Už si zase smíme koupit jízdenky v pokladně

České dráhy vydaly zprávu, že cestujícím povolují kupovat si zlevněné jízdenky na trasu Praha - Brno. Do konce července jim to zakazovaly. Navíc zavádějí ve vlacích Eurocity povinné místenky a o dvacet korun tak zdražují jízdné. O koncepci jízdného na tuzemských železnicích si podle toho může udělat úsudek každý sám.

"1. srpna 2003 došlo k několika úpravám v nabídce relační slevy na trase Praha – Brno. Změnil se systém prodeje jízdenek a také způsob odbavení cestujících ve vlacích EuroCity.

Jízdenky s relační slevou od začátku srpna prodávají výhradně pokladny v železničních stanicích: Praha-Smíchov, Praha hl. n., Praha-Holešovice, Praha-Libeň, Brno-Královo Pole a Brno hl. n. Cestující si mohou zakoupit jízdní doklad maximálně 1 den předem.

Pro udržení komfortu ve vlacích EuroCity v těchto spojích platí jízdenka s relační slevou pouze ve spojení s platnou místenkou pro daný vlak. Cena místenky je 20 Kč, zakoupit ji lze v předprodeji již dva měsíce před datem jízdy.

Relační slevu na trase Praha – Brno nabízejí České dráhy, a.s., od 1. 6. letošního roku. Možnost cestovat vlakem mezi oběma městy za 140 Kč využilo za první měsíc 15 tisíc cestujících."

21. června

Jak si České dráhy představují novou službu zákazníkům

České dráhy zavedly od června první takzvanou relační slevu. Spíše by ji ovšem šlo nazvat zoufalým pokusem o přetáhnutí zákazníků levnějším autobusovým společnostem na frekventované trase Praha - Brno a zpět.

Systém nákupu jízdenky je však velmi složitý a pro cestující nepřehledný. Posuďte sami. Uvádíme doslovnou kopii z nabídky, jak ji zveřejnil oficiální server Českých drah.

Od 1. 6. 2003 nabízíme první relační slevu, a to na trase Praha – Brno nebo Brno – Praha. Cílem této slevy je nabídnout cestujícím cenu, která převáží jazýček vah ve prospěch bezpečné a pohodlné přepravy po železnici u cestujících, kteří dosud využívali jiné druhy přeprav.

Booking.com

Podmínky pro přiznání této slevy jsou jednoduché:

cena v relaci Praha – Brno nebo Brno – Praha činí jedním směrem 140 Kč (nárok se neprokazuje žádným průkazem)

uvedená cena platí pouze ve 2. vozové třídě vlaku, ve kterém byla zakoupena, v 1. vozové třídě se relační sleva neposkytuje

z ceny 140 Kč se neposkytuje žádná další sleva; jízdenka s relační slevou platí pouze v přímých vlacích jedoucích v úseku Praha – Brno a přizná se cestujícím, kteří nastupují jízdu v železničních stanicích: Praha-Smíchov, Praha hl.n., Praha-Holešovice, Praha-Libeň, Brno-Královo Pole a Brno hl.n.

cestující budou jízdenkou s relační slevou odbaveni až ve vlaku (jízdenku s relační slevou tedy nelze prodat u výdejny jízdenek v železniční stanici, nelze ji ani zakoupit v předprodeji nebo jako zpáteční) bez manipulační přirážky nebo přirážky k jízdnému

přerušení jízdy není na jízdenku s relační slevou dovoleno

k jízdence s relační slevou se ve vlacích EC neplatí v úseku Praha – Brno nebo Brno - Praha příplatek pro vlaky vyšší kvality

vstup do prostor železničních stanic přístupných pouze s jízdním dokladem nebo vstupenkou na nástupiště je povolen i bez těchto dokladů na základě ustanovení čl 12 Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu (SPPO)

místenky si může cestující samostatně zakoupit pro vybraný spoj v kterékoliv výdejně jízdenek v předprodeji až dva měsíce

při nástupu v jiné železniční stanici, než je vyjmenováno v bodě č. 4 tohoto opatření, budou cestující odbaveni dle Tarifu Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10).:

Příklady odbavení:

a) cestující požadující jízdenku Břeclav – Plzeň hl.n.bude odbaven takto: za součet tarifních kilometrů Břeclav – Brno + Praha – Plzeň zaplatí cestující jízdné, na které prokáže nárok a ve vlaku si u průvodčího zakoupí jízdenku s relační slevou za 140 Kč

b) cestující požadující jízdenku Praha hl.n. – Hodonín přes Břeclav bude odbaven takto: za trať Brno hl.n. – Hodonín zaplatí cestující jízdné, na které prokáže nárok a ve vlaku si u průvodčího zakoupí jízdenku s relační slevou za 140 Kč

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Každopádně to není složité.
Se omlouvám, ale vytočilo mě to tak, že jsem se ani nepodíval na datum. :)
  • Autor Kamil
  • Datum a čas 22.11.2004 16:48
Reaguj
Každopádně to není složité.
No právě jsem se chtěl podívat, jak se dostanu šikovně levně busem do Prahy (z Brna). Dráhy nemohou autobudsovím dopravcům vůbec konkurovat. Pokus se s nížním ceny je směšný. Zatímco dráhy snižují ceny, tak autobusoví dopravci se snaží skutečně něco cestujícímu nabídnout. Dopravu a pohodlí. Nikoliv jakékoliv průtahy, byť by to bylo jen odkázání někoho neznalého, kdo vystál frontu u pokladny, že si lístek může (v podstatě musí)koupit ve vlaku.Potom tedy nechápu, proč si jízdné se slevou nemohu zakoupit jak na pokladně, tak ve vlaku (zvlášť pokud to chci s místenkou). Prostě dráhy prudí, zatímco skuteční psoskytovatelé dopravy se snaží situaci klientovi zpříjemnit v každém směru. PS: Obzvlášť radost je převážet kolo vlakem, pokud je třeba využít kombinace přímé přepravy a přepravy jako zavazadlo.
  • Autor Kamil
  • Datum a čas 22.11.2004 16:44
Reaguj
České dráhy jsou skutečně přežívající bolševický moloch s odborářským vedením padlým na hlavu a tohle je jen jeden příklad z mnoha. Co mi páni obhájci drah řeknou na to, že z Prahy do Brna s EC zaplatím 140 kč, ale když přistoupím v Kolíně do téhož vlaku, pojedu s ním o 60 km méně, zaplatím 284 kč, případně 224, pokud pojedu normálním rychlíkem. To není diskriminace? Skutečný a jediný účel celé slevy byl nandat to autobusovým dopravcům, kteří jsou levnější rychlejší a přizpůsobivější a to i za cenu, nekalé obchodní soutěže (české dráhy totiž na trase jezdí za dumpingové ceny). Autodopravci mimochodem zvažují podání žaloby na ČD, zatím to ale vypadá, že cestujících autobusem neubylo a ČD tak způsobí největší škodu samy sobě, protože si udělaly jenom další ostudu.
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 4.8.2003 19:55
Reaguj
relikt z předminulého století
železnice je takový pozůstatek z doby kdy stav vědy a techniky neumožňoval sestrojit motor menších rozměrů než šatní skříň a cenově dostupný pro průměrného jednotlivce. budoucnost železnice je bohužel v pravidelné dopravě velkých objemů (uhlí, železná ruda...) a v komfortním cestování na větší vzdálenosti (250-1000 km), místně též jako technická atrakce. záleží pouze jak dlouho bude tento moloch černou dírou na nikoli nepodstatnou část státního rozpočtu.
Reaguj
Re: Normální je platit jednou u pokladny
Chcete tím říci, že ČD mé peníze nechtějí a neudělají pro mě vše, co je v jejich silách včetně pohodlného a bezproblémového placení? Asi jste tedy železniční odborář... Ale vážně: pořád se Vás ptám jako obhájce ČD, proč se musí platit na trati Praha-Brno jinde, než na všech ostatních tratích?
  • Autor Komfi
  • Datum a čas 24.6.2003 12:10
Reaguj
Mily drahy vazeny jediny nechapajici Komfi
Vy asi opravdu nemůžete v normálním životě fungovat. Třeba takový autobus. Tam si musíte někdy koupit jízdenku u řidiče, ale někdy u pokladny (abyste měl místenku, jinak Vás do busu nepustí). Nebo v restauracích - někde se platí hned, někde při odchodu. To je bordel, co, kdo se v tom má vyznat? A co teprve taková MHD, tam máte možnost koupit jízdenku v trafice, v automatu, u řidiče, a v každém případě zaplatíte jinou částku. To je bordel, co? Kdo se v tom má vyznat? Poradím Vám jedno - v rámci duševního zdraví se raději nepokoušejte využívat nikde žádné slevy a nejlépe vůbec nemanipulovat s penězi. Budete mít život o mnoho snažší a krásnějsí :-)
  • Autor vrabcak
  • Datum a čas 24.6.2003 11:49
Reaguj
NEPRAVDA
Pane lada, Váš příspěvek se z 99% nezakládá na pravdě. Těch 99% využití relační slevy je totiž na vlacích EC a ne těch není skupinová sleva výhodnější ani náhodou.I.
  • Autor Igorko
  • Datum a čas 24.6.2003 11:20
Reaguj
ZAPOJIT MOZEK
Pane Komfi, k té pokladně byste musel stejně a do toho vlaku nastoupíte, tak co Vás na tom obtěžuje, že si tam koupíte část jízdenky? Jedná se o přechodné opatření a jeho důvodem je to, aby bylo možno vést přesnou evidenci využití relační slevy na jednotlivých vlacích.
  • Autor Igorko
  • Datum a čas 24.6.2003 11:19
Reaguj
Komfimu
Píšete: V supermarketu taky neplatím šunku jinde než chleba. Představte si, že jsem v jednom Plusu zažil, že se šunka platila přímo, ale chleba až u pokladny.Jinak trochu chápou obavy jít bez jízdenky do vlaku: jedete třeba některým z prvních ranních vlaků, kde nejde o přímý vlak, a pokladní Vám doporučí koupit lístek do Brna ve vlaku s relační slevou. Pokud se předem nevyznáte, můžete nejen neušetřit, ale zaplatit 20 Kč navíc.
  • Autor Josef Jůza
  • Datum a čas 23.6.2003 19:34
Reaguj
!
Byl bych v normální zemi a nakupoval bych u normální firmy. V supermarketu taky neplatím šunku na jednom místě a zbytek nákupu u pokladny. Váš příklad byl velmi jednoduchý, ale co když chci jet z Berouna do Břeclavi? Pokud mám štěstí na slušnou paní za šaltrem, prodá mi jednu jízdenku Beroun-Praha, druhou Brno-Břeclav a třetí mi poradí koupit ve vlaku u průvodčího. Není to v době internetu, rezervačních systémů a počítačů trochu na hlavu? Pořád mi tady nikdo neodpověděl, proč tomu tak je, i když tenhle systém obhajují... A to pomíjím fakt, že spousta cestujících se o tom vůbec nedozvěděla anebo odmítá na takovou blbost přistoupit stejně jako na nepřehledný systém x-druhů slev, a bude radši pořád jezdit busem nebo autem.
  • Autor Komfi
  • Datum a čas 23.6.2003 18:40
Reaguj
Celkem 21 příspěvků v diskuzi


Světový luxus: TOP 5 hotelů s kasinem

Světový luxus: TOP 5 hotelů s kasinem

Kasina jsou obklopena aurou luxusu a půvabu. Provozovatelé po celém světě zvyšojí úroveň resortů a mnozí z nich našli způsob, jak spojit nejlepší luxusní dovolenou s elegantní zábavou hazardních her. Vybíráme pět nejluxusnějších kasinových resortů... celý článek

Best Spring Season Treks in Nepal

Jízdní řády na internetu

registrovat

Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
Super volbou na letní rekreaci je určitě ubytování Velký Meder. Turistům a nadšencům hor by se mohlo hodit ubytování Vysoké Tatry, kde najdete ty nejlepší chaty a chalupy.
Získejte bonus za vklad v nejlepším online kasinu v České republice.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Online cz casino s licenci slot-vegas.cz







Nejčtenější články

Jízdní řády na internetu

Jízdní řády na internetu

Kudy kam? Přinášíme výběr jízdních řádů hromadné dopravy mezinárodní, vnitrostátní i městské.
Jaro začíná dnes v podvečer

Jaro začíná dnes v podvečer

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Chorvatsko hlásí: úspěšný rok 2022. Jaký bude letos?

Chorvatsko hlásí: úspěšný rok 2022. Jaký bude letos?

České cestovní kanceláře hledí do příštího roku s nejistotou. Nechají chorvatští hoteliéři dost místa pro naše turisty, nebo budeme tak trochu vycpávka pro mezery v příjezdech Němců?
Best Spring Season Treks in Nepal

Best Spring Season Treks in Nepal

In Nepal, the two seasons of spring and fall are often ideal for trekking. The fall (September to November) and spring months are regarded as the optimum times for hiking
Kilimandžáro, nejvyšší hora Afriky

Kilimandžáro, nejvyšší hora Afriky

Kilimandžáro je nejvyšší hora Afriky. Patří tedy do ceněné sbírky nejvyšších hor všech kontinentů 7 Summits. Zároveň je to výstup nejlehčí. K jeho zdolání stačí trekové hole, batůžek a dost peněz na místní

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
FESPO - veletrh Švýcarsko, Curych 2.-5.2. 2.2.
Vacances - veletrh Belgie, Brusel 2.-5.2. 2.2.
Nepál - diashow Pec pod Sněžkou, Klondajk Přednáší Jan Tráva Trávníček 2.2. 19:00
Balttour - veletrh Lotyšsko, Riga 3.-5.2. 3.2.
Batmassan - veletrh Švédsko, Göteborg 4.-12.2. Lodě 4.2.
Grónsko - diashow Praha, Městská knihovna Přednáší Martin Loew 6.2. 19:00
Siam - diashow Havlíčkův Brod, knihovna Přednáší David Hainall  6.2. 18:00
Grónsko - diashow Domažlice, Čakan Přednáší Martin Loew  7.2. 19:00
Reisen - veletrh Německo, Hamburg 8.-12.2. Turismus a karavaning 8.2.
Nauticampo - veletrh Portugalsko, Lisabon 8.-12.2. Turismus a karavaning 8.2.

Diskuse

Skialp Honza, 31.1.2023 14:27, 16 příspěvků
Etický kodex Syndikátu no... Kuba Turek, 30.1.2023 23:51, 7 příspěvků
Text – Honza: Michael Beranek, 30.1.2023 20:38, 6 příspěvků
Svět se změnil Honza, 30.1.2023 19:46, 6 příspěvků
Etický kodex Syndikátu no... Honza, 30.1.2023 19:39, 7 příspěvků
Svět se změnil Michael Beranek, 30.1.2023 17:43, 6 příspěvků
Etický kodex Syndikátu no... Kuba Turek, 30.1.2023 15:11, 7 příspěvků
INU Honza, 30.1.2023 14:14, 6 příspěvků
INU Honza, 30.1.2023 13:51, 2 příspěvky
INU Honza, 30.1.2023 13:38, 7 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Běžecké závody 2023 Horydoly , 25.1.2023 20:46
Konvenční turismus je passé Horydoly Open, 20.1.2023 18:30
Pojišťovny varují před vý... Horydoly Open, 20.1.2023 18:23
Re: Pojištění Horydoly Open, 20.1.2023 18:21
Re: Pojištění Horydoly Open, 20.1.2023 18:19
Všem! Všem! Všem! Bude po... milan šupa, 14.1.2023 19:43
Sraz na Pražském hradě 8.1. Horydoly , 5.1.2023 20:52
Praha na Silvestra: dopra... Horydoly , 31.12.2022 9:42