Fotovoltaika do švýcarských kolejí

Švýcarsko inovuje. Mezi vlakovými kolejemi na železničních tratích budou instalovány odnímatelné solární panely. Systém vyvinul startup Sun-Ways ve švýcarské obci Ecublens ve spolupráci s École polytechnique fédérale (vysokou technickou školou) v Lausanne.
Instalace se provádí pomocí speciálního vlaku. Položení 1000 čtverečních metrů fotovoltaických elementů trvá jenom několik hodin. Zmechanizovaná montáž jde velice rychle.
Panely mezi kolejemi nemají žádný dopad na krajinu a životní prostředí.
Systém se bude testovat nedaleko železniční stanice Buttes a získaná energie bude prozatím využita k napájení elektrické sítě areálu.
Sun-Ways tvoří tým zakladatelů Joseph Scuderi, Baptiste Danichert a Eric Perrier.
INFO: Sun-Ways
Diskuse
Diskuze k článku
To mic . . . .
To jsou věci... To by mě nikdy nenapadlo, že to je až tak významné.
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 2.5.2023 10:31
To mic . . . .
ten obrus nění jedovatý pro člověka a ani přírodě příliš neškodí (pomiňme tedy hypotetickou situaci, kdyby to někdo dejchal rovnou z kýblu, žánop). jednak je to schoopno zasrat a vyskratovat citlivější elektryku/ elektroniku, další problém je, že je to vysoce akticní uhlíková ocel, která v okolí pár metrů od kolejí vytváří prostředí velmi korozně agresivní pro nerezovou ocel (uhlík vyžírá z nerezu chrom a nerez rezne, podobně, jako když pitomý řemeslník řeže flexou uhlíkovou ocel a jiskry létají na nerezový plech, nebo když zámečník použije na obrábění nerezi nástroje předtím "kontaminované" uhlíkovou ocelí). výsledkem je, že u železnice jsou během málo let schopny třeba v nerezových okapním plechu proreznout díry. další problém se týká všech kovů "nalevo" od železa (v beketově řadě), zejména tedy hliníku a jeho slitin, to je ještě zostřeno bludnými proudy podél železnice (i neelektrifikované).
- Autor Lukas B.
- Datum a čas 2.5.2023 09:24
To mic . . . .
Je faktem, že ze švýcarského vlaku určitě olej nekape.V ekologickém švýcarském systému to není prakticky možné – kontrola je velice direktivní a přísná.
Ale stejně jako všude na světě při vlakovém provozu existuje zátěž železným prachem ( případně prašnou mědí). Tato zátěž je způsobena brzděním, tedy opotřebovaním brzdných bloků a kol, dále opotřebováním kolejí, opotřebováním obvodu kol a opotřebováním kladky a závěsů vedoucích proud.
Opotřebováním kol, kolejnic, brzd a trolejového drátu vzniká jemný prach, který pochází hlavně z železných částic. Přibližně 50 % těchto emisí pevných částic vzniká při brzdění. Podle vědeckých studií způsobí SBB každý rok kolem 1000 -1400 tun jemného prachu.
Hlavní složkou polétavého prachu emitovaného vlaky je železo. Průměrná dodatečná zátěž železem je kolem 1 µg/m3 s nejistotou měření ±10 %. Předpokládá se, že železo je převážně v oxidované formě (např. Fe2O3), což odpovídá více než 75 % orbitálních PM10.
Ředitelství švýcarských drah vše bedlivě sleduje a každý si může údaje přečíst zde:
Verschleissabhaengige_Komponente_im_Trassenpreissystem_der_Schweiz.pdf
Verschleiss von Eisenbahnrädern mit Unrundheiten - Research Collection (ethz.ch)
Také emise hluku při železničním provozu jsou kontinuelně kontrolovány a SBB bojuje proti hluku. Byly odhlučněny všechny osobní i nákladní vozy; SBB Cargo má dnes 2 600 nízkohlučných nákladních vagónů, ovšem na tranzitních trasách jsou také používány zahraniční nákladní vagony se starými, hlučnými brzdovými systémy. SBB se tedy zasadila s Mezinárodní železniční unií (UIC) o renovaci zahraničních nákladních vozů. Hlasité nákladní vagony jsou na švýcarské železniční síti zakázány od roku 2020.
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 30.4.2023 13:27
rezavý prach?
Že ze švýcarských vlaků nekape olej, tomu bych ještě věřil. Ale že by se tam nevyskytoval železný obrus, který u nás pokrývá kdeco včetně střechy nástupiště? Docela by mě zajímalo, jak to mají ošetřené...
to je ten průser když tomu jeden dertek rozumí
a pak vypadá jako škarohlíd co hledá proč to nejde; jak se s tím srovnává strojní podbíječka?
- Autor Lukas B.
- Datum a čas 28.4.2023 22:21
Ostrava!!! AKTUÁLNĚ 2023
Nejlepší způsoby, jak najít práci v Německu
Může se hodit
Nejčtenější články

Ostrava!!! AKTUÁLNĚ 2023
Cyklonovinky 2023
Kdo vedl nezkušené turisty do zimních Tennengebirge?

Zlikvidujeme naše vinaře i vinařskou turistiku?

Nejlepší způsoby, jak najít práci v Německu
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Setkání čtenářů časopisu Turista | Prášily, chata KČT | 2.-4.6. | 2.6. | |
Bikefest | Kálnica | 2.-3.6. | 2.6. | |
Folklorní festival CIOFF | Plzeň | 7.-11.6. | 7.6. | |
Levandule | Ostrá, Botanicus | 10.6. | ||
Moravia Sport Expo - veletrh | Olomouc, Flora | 16.-17.6. | 16.6. | |
Sokolníci | Ostrá, Botanicus | 17.6. | ||
Festival japonské kultury | Praha, Botanická zahrada | 17.-18.6. | 17.6. | |
ITB Asia - veletrh | Singapur | 19.-22.6. | 19.6. | |
Outdoor Retailer - veletrh | USA, Salt Lake City | 19.-21.6. | 19.6. | |
Eurobike - veletrh | Německo, Frankfurt | 21.-25.6. Cyklistika | 21.6. |
Diskuse
naiva | Michael Beranek, 27.5.2023 19:39, 4 příspěvky |
WS | Skiák, 27.5.2023 14:18, 1 příspěvek |
lemacemjjyh | defavor7 defavor7, 26.5.2023 21:01, 1 příspěvek |
V Kanadě je kolem 22 000 ... | Michael Beranek, 26.5.2023 13:01, 4 příspěvky |
naiva | Horydoly - Andrea Černá, 26.5.2023 11:21, 4 příspěvky |
naiva | Andy, 26.5.2023 11:09, 4 příspěvky |
lemace | defavor7 defavor7, 26.5.2023 6:56, 1 příspěvek |
kicvmkd | defavor7 defavor7, 26.5.2023 6:54, 3 příspěvky |
občasná bolest kloubů | Maru, 25.5.2023 14:54, 31 příspěvků |
Sněhové podmínky | Lukas B., 25.5.2023 13:27, 9 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Emirates rekordní zisk | Horydoly , 16.5.2023 11:17 |
Re: Střední Čechy turistické | Horydoly , 15.5.2023 18:52 |
Cyklistické kempy na FTV... | Horydoly , 15.5.2023 18:47 |
Passkey technology Google | Horydoly Open, 9.5.2023 23:26 |
Správci ctností žalují li... | milan šupa, 27.4.2023 19:47 |
Holubi představují riziko... | Horydoly Open, 21.4.2023 11:46 |
Re: Střední Čechy turistické | Horydoly , 7.4.2023 12:10 |
RunTour Kopřivnice | Horydoly , 7.4.2023 12:05 |