Na čínská elektrokola jsou uvalena vysoká cla
Evropská unie začala uplatňovat cla na dovoz elektrokol z Číny. Podle úředního věstníku je celná sazba určena v rozmezí 18,8-79,3 %. Cla byla uvalena na základě stížnosti evropských výrobců elektrokol, že čínští dovozci dosahují nižších cen díky vládním subvencím v komunistické Číně.
Clo na elektrokola navrhla Evropská komise a jednotlivé státy o něm hlasovaly v prosinci. Pro zavedení cla hlasovala i česká vláda premiéra Andreje Babiše (ANO).
Podíl čínských elektrokol dosahuje v Evropě 35 % na trhu.
Antidumpingová a antisubvenční cla začala uplatňovat Evropská unie v posledních letech jako opatření proti čínskému dovozu průmyslových výrobků. Peking na to reaguje s velkou nevolí.
Diskuse
Diskuze k článku
Je to stará vesta...
To co děje teď na evropském trhu elektrokol je stará vesta.
Od polovičky minulého roku EU navýšila cla. Neuvedené prameny musejí počítat se clem kolem 80 procent – ale nikdo nikoho nenutí k tomu aby je kupoval. Stále je na trhu dost výrobců, jejichž prameny nejsou čínské. Zde údaje o zvýšení cel jednotlivých značek: Bodo Vehicle Group Co., Ltd. 77,6 %, Giant Electric Vehicle (Kunshan) Co., Ltd 27,5 %, Jinhua Vision Industry Co., Ltd und Yongkang Hulong Electric Vehicle Co., Ltd. 21,8 %, Suzhou Rununion Motivity Co., Ltd. 83,6 %.
Ačkoliv se tvrdí, že elektrokolo je „ekologické“ nikdo nevyvrátil tvrzení, že třeba likvidace akumulátoru je dražší než jeho výroba. Studie společnosti Frost & Sullivan potvrdila, že recyklační proces lithia je dražší než jeho výroba z přímých pramenů.
A pak – akumulátor se musí dobíjet a to znamená použít elektrický proud, který v mnoha zemích není vyroben příliš ekologicky - třeba ve Francii kolem 85 procent proudu je vyrobeno v atomových elektrárnách. Takže tvrzení, že elektrokola jsou ekologická neodpovídá zcela pravdě. Ale i v zemích, ve kterých většinu proudu zhotoví vodní elektrárny, jako je třeba Švýcarsko, je jistá část proudu z atomových elektráren.
Že elektrokola stále jsou 100 procentně bezpečná popírá statistika hovořící o výbuchu akumulátorů. Před časem došlo v obci Onex, ležící asi 5 kilometrů jihozápadně od středu Ženevy, k požáru. Ve vícepatrovém domě z přízemí až do prvního patra šlehaly plameny. Dnes je jasné proč. Příčinou byla baterie / akumulátor elektrokola a následující exploze při dobíjení. Podobný požár vzniknul v sousední obci Lancy – byl to lithiový akumulátor, který i tam donutil požárníky k výjezdu. Také ve městě Winterthur se ve sportovním obchodě Pedrett vznítil akumulátor od elektrokola a způsobil požár se škodou přes 450 000 CHF
Že elektrokola nejsou příliš vhodná pro starší generaci, která není schopná je ve vyšším věku ovládat, je známá věc zase potvrzená statistikou nehod elektrokol. Lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo když jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším „koni“ a jejich rutina a ovládání tohoto „koně“ není postačující. V mnoha případech nehod byla také podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.
Reklamní tvrzení o výhodách elektrokol jsou cílená jenom na zvýšení obratu prodejců.
Zájemci, kteří cíleně uvažují o koupi elektrokola by správně měli tak dlouho čekat s nákupem, než se tyto sporné argumenty podaří nějak vyvrátit.
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 21.1.2019 16:49
Podíl čínsých elektrokol
Dobré upřesnění!
- Autor Podrobnosti
- Datum a čas 21.1.2019 09:35
Podíl čínsých elektrokol
Na Evropském trhu žádná "čínská" elektrokola nejsou, nebo jenom v minzivém procetnu. Tato akce byla zaměřena k likvidaci evropských výrobců, kteří své modely sestavují v závodech umístěných v Číně. Často se jedná o Tchaj-wanské a Japonslé firmy nabízející OEM výrobu (stejně jako Foxconn motnuje americké mobily iPhone pro Apple).
Elektrokolo libovolného výrobce obsahuje mechanické komponenty, které jsou v 70%realizovány v Číně, 90% rámůl na trhu v EU je svařeno v Číně.
Bohužel zadavatelé lobby u Evropské komise nevystihli naturel čínského businessu, který, jakmile zaregistroval, že EU staví celní bariéru, rychle nakoupil pozemky a existující fabriky a výrobu přenesl do levných zemí Evropy - Polsko, Rumunsko i ČR.
Vzhledem k nedostatku pracovní síly a výrazně komplikovanější logistiky (je třeba vozit a skladovat ohromné množství dílů) to ale vede k podstatnému zdražení elektorkol - v průměru o 20-30%.
- Autor Jakub Ditrich
- Datum a čas 21.1.2019 08:42
Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích
Pražský hrad je nám drahý?
Nejčtenější články
Dvě smrti na rakouských ferátách řeší český soud
Jaro začíná dnes nad ránem
Pražský hrad je nám drahý?
Kdo otrávil orly mořské pod Brdy?
Výbava na hory na dluh? Někdy dává smysl. Jenže kdy?
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Tourbusiness - veletrh | Bělorusko, Minsk | 18.-20.4. | 18.4. | |
Speleoforum | Sloup | 19.-21.4. | 19.4. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 17.-21.4. Turismus a karavaning | 21.4. | |
Černobylské deníky - diashow | Brno, základní škola Svážná | 26.4. | 16:00 | |
Prague Bike Fest | Praha, Výstaviště Holešovice | 27.-28.4. | 27.4. | |
Valné zhromaždenie JAMES | Žilina, Dom techniky | 27.4. | ||
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 27.-28.4. Alternativní cyklistika | 27.4. | |
Lodě na Labi | Nymburk | 29.4.-8.5. | 29.4. | |
Špindlerův Mlýn - zahájení letního provozu lanovek | Špindlerův Mlýn | 1.5. | ||
Parníkem na Slapy | Praha | 4.5.-29.9. | 4.5. |
Diskuse
купить тренажеры уличные ... | VonaldRhync, 18.4.2024 14:04, 1 příspěvek |
Prostě nehoda | Horydoly, 18.4.2024 11:52, 9 příspěvků |
Prostě nehoda | EH, 18.4.2024 11:41, 9 příspěvků |
Marťan se zastyděl? | Lyžař, 18.4.2024 10:27, 9 příspěvků |
Marťan se zastyděl? | Prkoš, 18.4.2024 10:16, 9 příspěvků |
Test | test, 16.4.2024 18:32, 1 příspěvek |
Jazyk | Veronika, 15.4.2024 18:53, 9 příspěvků |
milovníku cizích termitů | PK, 15.4.2024 18:16, 9 příspěvků |
INU | IP, 15.4.2024 17:11, 9 příspěvků |
z prde.. klika | PK, 15.4.2024 10:05, 9 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
S Winterbergem na Dobešku | Horydoly , 11.4.2024 0:02 |
Re: Praha | Horydoly Open, 10.4.2024 10:32 |
Tipy na dámské běžecké bo... | Horydoly Open, 10.4.2024 10:11 |
Zákolany | Horydoly , 8.4.2024 18:24 |
Lojzovka | Horydoly , 8.4.2024 18:23 |
Re: Praha | Kuba Turek, 8.4.2024 18:13 |
Re: Praha | Horydoly Open, 8.4.2024 18:09 |
Re: Divoká Šárka | Kuba Turek, 6.4.2024 19:21 |