Na čínská elektrokola jsou uvalena vysoká cla

Na čínská elektrokola jsou uvalena vysoká cla
Elektrokolo Apache Scalp na cyklostezce.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Evropská unie začala uplatňovat cla na dovoz elektrokol z Číny. Podle úředního věstníku je celná sazba určena v rozmezí 18,8-79,3 %. Cla byla uvalena na základě stížnosti evropských výrobců elektrokol, že čínští dovozci dosahují nižších cen díky vládním subvencím v komunistické Číně.

Clo na elektrokola navrhla Evropská komise a jednotlivé státy o něm hlasovaly v prosinci. Pro zavedení cla hlasovala i česká vláda premiéra Andreje Babiše (ANO). 

Podíl čínských elektrokol dosahuje v Evropě 35 % na trhu.

Antidumpingová a antisubvenční cla začala uplatňovat Evropská unie v posledních letech jako opatření proti čínskému dovozu průmyslových výrobků. Peking na to reaguje s velkou nevolí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Je to stará vesta...

To co děje teď na evropském trhu elektrokol je stará vesta.

Od polovičky minulého roku EU navýšila cla. Neuvedené prameny musejí počítat se clem kolem 80 procent – ale nikdo nikoho nenutí k tomu aby je kupoval. Stále je na trhu dost výrobců, jejichž prameny nejsou čínské. Zde údaje o zvýšení cel jednotlivých značek: Bodo Vehicle Group Co., Ltd. 77,6 %, Giant Electric Vehicle (Kunshan) Co., Ltd 27,5 %, Jinhua Vision Industry Co., Ltd und Yongkang Hulong Electric Vehicle Co., Ltd. 21,8 %, Suzhou Rununion Motivity Co., Ltd. 83,6 %.

Ačkoliv se tvrdí, že elektrokolo je „ekologické“ nikdo nevyvrátil tvrzení, že třeba likvidace akumulátoru je dražší než jeho výroba. Studie společnosti Frost & Sullivan potvrdila, že recyklační proces lithia je dražší než jeho výroba z přímých pramenů.

A pak – akumulátor se musí dobíjet a to znamená použít elektrický proud, který v mnoha zemích není vyroben příliš ekologicky - třeba ve Francii kolem 85 procent proudu je vyrobeno v atomových elektrárnách. Takže tvrzení, že elektrokola jsou ekologická neodpovídá zcela pravdě. Ale i v zemích, ve kterých většinu proudu zhotoví vodní elektrárny, jako je třeba Švýcarsko, je jistá část proudu z atomových elektráren.

Že elektrokola stále jsou 100 procentně bezpečná popírá statistika hovořící o výbuchu akumulátorů. Před časem došlo v obci Onex, ležící asi 5 kilometrů jihozápadně od středu Ženevy, k požáru. Ve vícepatrovém domě z přízemí až do prvního patra šlehaly plameny. Dnes je jasné proč. Příčinou byla baterie / akumulátor elektrokola a následující exploze při dobíjení. Podobný požár vzniknul v sousední obci Lancy – byl to lithiový akumulátor, který i tam donutil požárníky k výjezdu. Také ve městě Winterthur se ve sportovním obchodě Pedrett vznítil akumulátor od elektrokola a způsobil požár se škodou přes 450 000 CHF

Že elektrokola nejsou příliš vhodná pro starší generaci, která není schopná je ve vyšším věku ovládat, je známá věc zase potvrzená statistikou nehod elektrokol. Lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo když jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším „koni“ a jejich rutina a ovládání tohoto „koně“ není postačující. V mnoha případech nehod byla také podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.

Reklamní tvrzení o výhodách elektrokol jsou cílená jenom na zvýšení obratu prodejců.

Zájemci, kteří cíleně uvažují o koupi elektrokola by správně měli tak dlouho čekat s nákupem, než se tyto sporné argumenty podaří nějak vyvrátit.

Reaguj
Podíl čínsých elektrokol

Dobré upřesnění!

  • Autor Podrobnosti
  • Datum a čas 21.1.2019 09:35
Reaguj
Podíl čínsých elektrokol

Na Evropském trhu žádná "čínská"  elektrokola nejsou, nebo jenom v minzivém procetnu.  Tato akce byla zaměřena k likvidaci evropských výrobců, kteří své modely sestavují v závodech umístěných v Číně. Často se jedná o Tchaj-wanské a Japonslé firmy nabízející OEM výrobu (stejně jako Foxconn motnuje americké mobily iPhone pro Apple).   

Elektrokolo libovolného výrobce obsahuje mechanické komponenty, které jsou v 70%realizovány v Číně,  90% rámůl na trhu v EU je svařeno v Číně.

Bohužel zadavatelé lobby u Evropské komise nevystihli naturel čínského businessu, který, jakmile zaregistroval, že EU staví celní bariéru, rychle nakoupil pozemky a existující fabriky a výrobu přenesl do levných zemí Evropy - Polsko, Rumunsko i ČR.   

Vzhledem k nedostatku pracovní síly a výrazně komplikovanější logistiky (je třeba vozit a skladovat ohromné množství dílů) to ale vede k podstatnému zdražení elektorkol - v průměru o 20-30%.  

 

 

Reaguj
Celkem 3 příspěvky v diskuzi


registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Se začátkem Mistrovství světa žen 2025 v ledním hokeji roste zájem o ubytování. Hotely v Českých Budějovicích hlásí obsazenost mezi 75 a 90 % a postupně se plní i zdejší penziony. Sportovní akce představuje významnou příležitost
Macka vede Klub českých turistů

Macka vede Klub českých turistů

Předsedou Klubu českých turistů byl zvolen Ladislav Macka. Nastupuje po svém předchůdci Jiřím Homolkovi, který vloni zemřel.
Kryptoturistika: v čem spočívá tento zvláštní fenomén?

Kryptoturistika: v čem spočívá tento zvláštní fenomén?

Kryptoměny se těší stále větší popularitě nejen mezi investory, ale i mezi lidmi, kteří hledají alternativu ke klasické hotovosti. Zájem o ně se odráží i ve zvyšujícím se počtu služeb, které lze platit
Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Soutěžní přehlídka propagačních materiálů cestovního ruchu Turistpropag vstoupila do desátého ročníku. Nejvíce cen v různých kategoriích posbíraly Jeseníky. "Končím s pořadatelstvím, je to stále těžší," říká organizátor Pavel Hlaváč. "Zda někdo koupí

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Interalpin - veletrh Rakousko, Innsbruck 6.-9.5. Horské technologie 6.5.
IMTM - veletrh Izrael, Tel Aviv 7.-8.5. Cestovní ruch 7.5.
Lodě na Labi Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Zahájení lázeňské sezony Poděbrady, kolonáda 7.-11.5. 7.5.
Cestoslet - festival Běšiny 8.-11.5. 8.5.
Otevírání pramenů Luhačovice, lázně 9.-11.5. 9.5.
Hrnčířské trhy Beroun 10.-11.5. 10.5.
Czech Travel Press - valná hromada Praha, CzechTourism 13.5. 14:00
Svět knihy - veletrh Praha, Holešovice 15.-18.5. 15.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 15.-18.5. 15.5.

Diskuse

Nuijwfdzvnpp Arhfinvip, 7.5.2025 0:40, 120 příspěvků
КРАКЕН @!@ РђРљРўРЈ... krakr.cc-Tof, 7.5.2025 0:34, 2 příspěvky
Зеркало сайта... KRAKRcc-Tof, 7.5.2025 0:34, 2 příspěvky
zelené řasy? Andreas, 6.5.2025 8:12, 6 příspěvků
Inu proč brigády? Honza, 5.5.2025 20:10, 3 příspěvky
S.K.Neumann Bretislav Polák, 5.5.2025 20:00, 2 příspěvky
Inu proč brigády? HR, 5.5.2025 10:25, 3 příspěvky
taxi Praha Honza, 5.5.2025 10:05, 6 příspěvků
Inu Honza, 5.5.2025 9:50, 3 příspěvky
Inu Honza, 5.5.2025 9:44, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

60 let Czech Travel Press... Horydoly , 4.5.2025 19:06
Proběhněte Prahou s Janke... Horydoly , 2.5.2025 14:29
Jižní Čechy startují cykl... Horydoly , 2.5.2025 10:03
Payments To Uzbekistan Horydoly , 30.4.2025 1:30
Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52
Velikonoční speciály potě... Horydoly , 19.4.2025 2:49
Velikonoce v jižních Čechách Horydoly , 19.4.2025 2:44
Přihlaste se na Zažít měs... Horydoly , 17.4.2025 2:28