Páteční Fórum cestovního ruchu bude řešit udržitelný turismus
Kuba jede na kole nad Padrťskými rybníky.
Kuba Turek
SDÍLEJ:
Patří cestovní druh mezi nejudržitelnější průmyslová odvětví? Zaostává Česko za zahraničím? Je Česká republika připravena na nové trendy a nová pravidla Evropské unie? Jak mohou udržitelnosti pomoci start-upy? Na tyto otázky odpoví Fórum cestovního ruchu, který pořádá CzechTourism v pátek 17. března na výstavišti v pražských Letňanech v rámci veletrhu Holiday World a Region World.
Fórum cestovního ruchu je tradiční konferencí pro odborníky na turismus. 12. ročník se odehraje v hale číslo 8 na PVA EXPO Letňany v rámci mezinárodního veletrhu Holiday World a Region World. Probere se udržitelnost z pohledu ochrany životního prostředí i v sociálně-ekonomickém kontextu.
"Význam udržitelnost roste ve všech oblastech lidského života, cestovní ruch nevyjímaje. Podle průzkumu Expedia Group Media Solutions 90 % spotřebitelů při plánování cest hledá právě udržitelné možnosti. Potvrzuje to i šetření Booking.com z loňského září, podle kterého je udržitelný aspekt cestování důležitý pro 81 % turistů," říká ředitel CzechTourism Jan Herget a dodává: "V udržitelném turismu má zásadní význam doprava, a tak cestování do Česka vlakem patří k hlavním tématům CzechTourismu v Polsku a v Německu."
Trendy udržitelnosti a aktuální dění představí na Fóru cestovního ruchu zahraniční i domácí experti. Chybět nebudou ani panelové diskuse. Jedna se zaměří na peníze na marketing a cestovní ruch, na druhé se proberou start-upy. Otevřou se také témata jako bezbariérový a udržitelný event nebo cykloturistika.
Vystoupí například Maša Klemenčič ze Slovenian Tourist Board, která představí Zelené schéma cestovního ruchu, tedy slovinský národní program, který pomáhá rozvíjet hlavní destinace a motivuje podnikatele, aby se filozofií udržitelnosti řídili a získali tak mezinárodně uznávané certifikace. Na akci zazní také celoevropský kontext od <provozní ředitelky ETC a specialistky na udržitelný turismus Teodory Marinské v prezentaci o různých přístupech a dlouhodobé strategii udržitelnosti poradí, jak zůstat naživu a zelený.
"Udržitelnost je samozřejmě naprosto zásadní také pro cestovní ruch v Česku. Kromě Fóra cestovního ruchu jsme proto na našich portálech Visit Czechia a Kudy z nudy připravili speciální landing pages, tedy rozcestníky důležitých informací o udržitelném cestování," uvádí ředitelka odboru produktmanagementu, výzkumu a B2B spolupráce CzechTourism Veronika Janečková a dodává: "Také jsme navázali strategická partnerství se společnostmi Nextbike či Rekola, zapojujeme se do projektů jako třeba Sázíme budoucnost, Prázdniny na venkově nebo Stezka Českem. K udržitelnosti připravujeme i diskusní (video)podcast. Tak, aby Česko nejen že postoupilo na vyšší příčky v žebříčcích udržitelnosti, kde v roce 2021 bylo na 16. pozici, ale hlavně proto, aby se ohleduplné starání se o dopady našich každodenních činností a fungování na zemi s ohledem na budoucí generace stalo běžnou součástí myšlení každého z nás."
Tomu odpovídají i domácí řečníci na Fóru cestovního ruchu. Z tuzemských zkušeností se na akci mimo jiné probere, jak s udržitelným turismem pomáhají národní parky nebo jak lze efektivně využít data, moderní technologie a modelování destinací ke konkurenceschopnému a udržitelnému turismu. A mnohé další. To vše v angličtině a v češtině se simultánním tlumočením do českého jazyka. Na koho už nezbydou místa v hale č. 8, kde se konference uskuteční, může se Fóra cestovního ruchu zúčastnit on-line, akce se koná v hybridní formě.
AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Se začátkem Mistrovství světa žen 2025 v ledním hokeji roste zájem o ubytování. Hotely v Českých Budějovicích hlásí obsazenost mezi 75 a 90 % a postupně se plní i zdejší penziony. Sportovní akce představuje významnou příležitost
Kryptoměny se těší stále větší popularitě nejen mezi investory, ale i mezi lidmi, kteří hledají alternativu ke klasické hotovosti. Zájem o ně se odráží i ve zvyšujícím se počtu služeb, které lze platit
Soutěžní přehlídka propagačních materiálů cestovního ruchu Turistpropag vstoupila do desátého ročníku. Nejvíce cen v různých kategoriích posbíraly Jeseníky. "Končím s pořadatelstvím, je to stále těžší," říká organizátor Pavel Hlaváč. "Zda někdo koupí