Praha se zbavila cyklistického koordinátora

Praha se zbavila cyklistického koordinátora
Pavel Polák.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Koordinátora cyklistické dopravy v Praze Pavla Poláka propustil Magistrát hlavního města. Důvodem je nadbytečnost. Šlo přitom o jediného člověka v celé armádě úředníků, který měl jízdní kola na starosti. Teď hrozí, že se zlepšování podmínek pro šetrnou dopravu v metropoli zastaví.

Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem.

Na cyklisty kašleme, chceme jenom auta

Má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů. To je stanoviska Jana Gehla, dopravního experte z Kodaně uznávaného od New Yorku po Melbourne.

"Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ uvádí Vít Masaré ze sdružení Auto*Mat.

Vedení města Prahy tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory.

Horydoly.cz Cyklostezka za 140 milionů je stále nesjízdná

Nikdo nemusí nic vědět

Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni. "Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," míní dopravní odborník zaměřený na cyklistiku Vratislav Filler.

Horydoly.czPrimátor ukazuje Prahu na kole

Co jsme schválili, to už neplatí

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hlavním městě Praze do roku 2020 byla schválena jako závazný dokument usnesením Rady hlavního města Prahy číslo 1776 ze dne 26. 10. 2010. Koncepce vyžaduje "vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze."

Podle přílohy 2 této koncepce je vhodné personální obsazení 3-4 pracovníků. Nyní to bude třetina úvazku, tedy desetina potřeby definované koncepcí.

Navrhovaná náplň cykloúřadu

Sekretářka: 1. základní pasport cyklotras, cyklostezek, cyklointegrací (veškerá integrační opatření včetně stojanů), 2. rodné listy všech prvků cyklistické infrastruktury včetně majetkoprávních vztahů a problémů, 3. filmový pasport základní sítě cyklotras, cyklostezek a integračních opatření

Technický koordinátor: investiční akce, správa a údržba včetně zimní, logistika, koordinace s projektanty, pasport závad, stálá terénní kontrola stávající sítě, kontrola vznikajících staveb a původních i nových dopravních značení

Strategický koordinátor (+ technik): 1. koordinace TSK s odbory dopravy a životního prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, s památkáři aj., 2. naplňování koncepce, generelu a další rozvoj v koordinaci s městskými i vnějšími investory, oběma policiemi, projektanty městských investičních akcí atd., 3. propagace, výchova (MD ČR, BESIP, PR MHMP, školy atd.), 4. metodické příručky, databáze vzorových řešení, úprava technických předpisů, eventuelně novel vyhlášek a norem, metodická výchova projektantů, 5. stálý monitoring rozvoje i stavu cyklistické dopravy a rekreace a aktuálních potřeb cyklistické veřejnosti s využitím pevných sčítačů, pravidelných průzkumů i diskuze na různých úrovních, 6. projekt městských kol, projekt úschoven, 7. informační a servisní centra (i pro zahraniční návštěvníky).

Horydoly.czZklidněný Karlín? Je to jenom bouda

Pavel Polák.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

aaa

O jednoho úředníka méně... no a co?

Z článku je patrné, že o cyklodopravu se bude někdo pořád starat. Tak to je OK. O co tedy jde?

Polák se zřejmě vynominoval sám, pokud naspal, že pro cyklodopravu už není v Praze příliš místa.

Těžko obhajovat Poláka nebo toho, kdo ho vyhodil pro nadbytečnost. Neznáme jeho výsledky a dopad jeho práce na cyklodopravu. Pokud někdo zjistí, že jeho práci zastane jiný a bude to dostačující, tím lépe.

 

  • Autor Karel
  • Datum a čas 29.10.2012 20:07
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Tak možná Polák uznává, že sám víc udělat nedokáže. Krom toho mu prý dost často vytrhávají věty z kontextu.

Pravda je, že reálné možnosti cyklodopravy jsou větší, než říká Polák. Ukázala nám to stávka dne 16.6.2011.

Jistě, Praha je do jisté míry kopcovitá, ale v tom opravdu zas takový problém není. Jednak kola jsou dnes na opravdu slušné úrovni. Druhak, pokud člověk nechce šlapat do prudkého kopce, tak ty objížďky nejsou zas tak dramatické, z hlediska vzdálenosti.

Problém je, že nejlepší stoupání(kde opravdu člověk aniž si to uvědomí, vystoupá těch 100 m) se zničily infrastrukturou pro automobily. A omezovat automobily je  ze strany Pražského Magistrátu pořád zakázáno.

  • Autor Rostislav Adam
  • Datum a čas 28.10.2012 22:29
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Zřejmě už není potřeba, když sám Polák přiznává, že v Praze už není pro cyklistiku místo? http://www.mediafax.cz/domaci/3245024-Pocet-cyklistu-v-Praze-se-pomalu-blizi-ke-svemu-maximu "Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje,"

  • Autor OndroK.
  • Datum a čas 27.10.2012 15:12
Reaguj
Rozumný krok

Mě to přijde logické, budovat infrastrukturu pro všechny systematicky. Nač mít zvlášť odbor dopravy a zvlášť nějaký extra útvar pro cyklodopravu?

  • Autor Joe
  • Datum a čas 26.10.2012 09:36
Reaguj
Celkem 4 příspěvky v diskuzi


Evropský soud určil, že za zpožděný let platí pasažérům aerolinky, kde si let koupili

Evropský soud určil, že za zpožděný let platí pasažérům aerolinky, kde si let koupili

Soud Evropské unie se přiklonil na stranu leteckých pasažérů a připomněl, že pokud je více navazujících letů zakoupeno v rámci jedné rezervace, jsou považovány za jeden let. Kompenzaci za zpožděný let tak... celý článek

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Rakouské dálniční známky a mýto

registrovat

Hledáte ubytování v Česku nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.





Nejčtenější články

Outdoorové půjčovny

Outdoorové půjčovny

AKTUALIZACE Vyrazíte v zimě za lezením do Vysokých Tater? Chcete přejít ledovec? Zkoušíte skialpinismus? Potřebujete sněžnice? A co feráty v létě?
Řekněte příbuzným, že Babiš je hajzl!

Řekněte příbuzným, že Babiš je hajzl!

Nejlepší projev na demonstraci za odstoupení premiéra Andreje Babiše a jeho ministryně spravedlnosti Marie Benešové, přednesl na zaplněném Václavském náměstí v Praze Martin Jaroš. 
Dolomity a Julské Alpy 2019

Dolomity a Julské Alpy 2019

MARMOLADA Přinášíme aktuální zprávy z Dolomit - Trentina a Jižního Tyrolska. Doplňujeme je o novinky z italských i slovinských Julských Alp.
Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Největší seznam půjčoven lodí na českých a slovenských řekách. Přidáváme významné půjčovny v dalších vodácky atraktivních zemích. Půjčit si můžete kánoe, kajaky, rafty, nafukovací kánoe, nebo třeba pramice.
Rakouské dálniční známky a mýto

Rakouské dálniční známky a mýto

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Slávnosti kultúry Lemkov Červený Kláštor 21.7.
Lughnasad - keltský svátek Nasavrky 26.-27.7. 26.7.
Koloběžkový festival Račice 26.-28.7. 26.7.
Městské slavnosti Tachov 2.-4.8. 2.8.
Přepadení řopíků Slavonice Vojenská historie 3.8. 14:00
Vikomt - historický šerm Stará Ľubovňa, hrad 6.-11.8. 6.8.
Chodské slavnosti Domažlice 9.-11.8. 9.8.
Vysočina arena tour - cyklomaraton Nové Město na Moravě 10.-11.8. Horská kola 10.8.
Deň medu Stará Ľubovňa, hrad 11.8.
Den Brna Brno 15.-17.8. 15.8.

Diskuse

Bolesti kloubů Michala, 17.7.2019 12:52, 11 příspěvků
V údolí Roklice postavil ... libor, 16.7.2019 21:24, 1 příspěvek
Skautská nadace Jaroslava... Michael Beranek, 15.7.2019 22:29, 1 příspěvek
Bolesti kloubů JN, 15.7.2019 9:30, 11 příspěvků
Bolesti kloubů Karla, 15.7.2019 8:59, 11 příspěvků
Stanování u horské chaty ... Michael Beranek, 13.7.2019 22:06, 2 příspěvky
Stahování u Tebe Rouse Honza Šlouf, 13.7.2019 21:41, 2 příspěvky
Footbikes X e-bikes Pišišvor, 11.7.2019 23:52, 1 příspěvek
Kontrola na hranicích Menhart, 10.7.2019 19:46, 1 příspěvek
Pozor.... JN, 10.7.2019 13:10, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Severovýchod Slovenska na... Horydoly , 15.7.2019 2:30
KROK 2019 Horydoly , 9.7.2019 11:38
Tóny Dolomit / I suoni de... Horydoly , 8.7.2019 12:04
BMW je oficiálním vozem M... Horydoly , 8.7.2019 11:57
Šary Vary v Plzni Horydoly , 8.7.2019 11:43
Tatra kolem světa Horydoly , 8.7.2019 11:34
Re: Polsko Horydoly , 8.7.2019 11:29
GP Kaltmeyer Safe for Bike Horydoly , 2.7.2019 20:48