Praha se zbavila cyklistického koordinátora

Praha se zbavila cyklistického koordinátora
Pavel Polák.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Koordinátora cyklistické dopravy v Praze Pavla Poláka propustil Magistrát hlavního města. Důvodem je nadbytečnost. Šlo přitom o jediného člověka v celé armádě úředníků, který měl jízdní kola na starosti. Teď hrozí, že se zlepšování podmínek pro šetrnou dopravu v metropoli zastaví.

Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem.

Na cyklisty kašleme, chceme jenom auta

Má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů. To je stanoviska Jana Gehla, dopravního experte z Kodaně uznávaného od New Yorku po Melbourne.

"Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ uvádí Vít Masaré ze sdružení Auto*Mat.

Vedení města Prahy tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory.

Horydoly.cz Cyklostezka za 140 milionů je stále nesjízdná

Nikdo nemusí nic vědět

Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni. "Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," míní dopravní odborník zaměřený na cyklistiku Vratislav Filler.

Horydoly.czPrimátor ukazuje Prahu na kole

Co jsme schválili, to už neplatí

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hlavním městě Praze do roku 2020 byla schválena jako závazný dokument usnesením Rady hlavního města Prahy číslo 1776 ze dne 26. 10. 2010. Koncepce vyžaduje "vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze."

Podle přílohy 2 této koncepce je vhodné personální obsazení 3-4 pracovníků. Nyní to bude třetina úvazku, tedy desetina potřeby definované koncepcí.

Navrhovaná náplň cykloúřadu

Sekretářka: 1. základní pasport cyklotras, cyklostezek, cyklointegrací (veškerá integrační opatření včetně stojanů), 2. rodné listy všech prvků cyklistické infrastruktury včetně majetkoprávních vztahů a problémů, 3. filmový pasport základní sítě cyklotras, cyklostezek a integračních opatření

Technický koordinátor: investiční akce, správa a údržba včetně zimní, logistika, koordinace s projektanty, pasport závad, stálá terénní kontrola stávající sítě, kontrola vznikajících staveb a původních i nových dopravních značení

Strategický koordinátor (+ technik): 1. koordinace TSK s odbory dopravy a životního prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, s památkáři aj., 2. naplňování koncepce, generelu a další rozvoj v koordinaci s městskými i vnějšími investory, oběma policiemi, projektanty městských investičních akcí atd., 3. propagace, výchova (MD ČR, BESIP, PR MHMP, školy atd.), 4. metodické příručky, databáze vzorových řešení, úprava technických předpisů, eventuelně novel vyhlášek a norem, metodická výchova projektantů, 5. stálý monitoring rozvoje i stavu cyklistické dopravy a rekreace a aktuálních potřeb cyklistické veřejnosti s využitím pevných sčítačů, pravidelných průzkumů i diskuze na různých úrovních, 6. projekt městských kol, projekt úschoven, 7. informační a servisní centra (i pro zahraniční návštěvníky).

Horydoly.czZklidněný Karlín? Je to jenom bouda

Pavel Polák.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

aaa

O jednoho úředníka méně... no a co?

Z článku je patrné, že o cyklodopravu se bude někdo pořád starat. Tak to je OK. O co tedy jde?

Polák se zřejmě vynominoval sám, pokud naspal, že pro cyklodopravu už není v Praze příliš místa.

Těžko obhajovat Poláka nebo toho, kdo ho vyhodil pro nadbytečnost. Neznáme jeho výsledky a dopad jeho práce na cyklodopravu. Pokud někdo zjistí, že jeho práci zastane jiný a bude to dostačující, tím lépe.

 

  • Autor Karel
  • Datum a čas 29.10.2012 20:07
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Tak možná Polák uznává, že sám víc udělat nedokáže. Krom toho mu prý dost často vytrhávají věty z kontextu.

Pravda je, že reálné možnosti cyklodopravy jsou větší, než říká Polák. Ukázala nám to stávka dne 16.6.2011.

Jistě, Praha je do jisté míry kopcovitá, ale v tom opravdu zas takový problém není. Jednak kola jsou dnes na opravdu slušné úrovni. Druhak, pokud člověk nechce šlapat do prudkého kopce, tak ty objížďky nejsou zas tak dramatické, z hlediska vzdálenosti.

Problém je, že nejlepší stoupání(kde opravdu člověk aniž si to uvědomí, vystoupá těch 100 m) se zničily infrastrukturou pro automobily. A omezovat automobily je  ze strany Pražského Magistrátu pořád zakázáno.

  • Autor Rostislav Adam
  • Datum a čas 28.10.2012 22:29
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Zřejmě už není potřeba, když sám Polák přiznává, že v Praze už není pro cyklistiku místo? http://www.mediafax.cz/domaci/3245024-Pocet-cyklistu-v-Praze-se-pomalu-blizi-ke-svemu-maximu "Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje,"

  • Autor OndroK.
  • Datum a čas 27.10.2012 15:12
Reaguj
Rozumný krok

Mě to přijde logické, budovat infrastrukturu pro všechny systematicky. Nač mít zvlášť odbor dopravy a zvlášť nějaký extra útvar pro cyklodopravu?

  • Autor Joe
  • Datum a čas 26.10.2012 09:36
Reaguj
Celkem 4 příspěvky v diskuzi


Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Pět hvězd? Ne vždy nebe na zemi! Už se vám stalo, že hotel měl pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má totiž udělené hvězdy podle oficiální certifikace,... celý článek

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

LUČNÍ BOUDA Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Výhradní zastoupení značek AKU a Fizan opouští pro Českou republiku Alpitrek. "Je to smutná historie podvodů, falešných spolupracovníků a tunelování," uvádí Alpitrek v e-mailu pro své zákazníky.
Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Desítky podvedených zájemců o cesty do Mexika zůstaly po Lucii Sálové. Provozovala cestovní kancelář Mexico na míru, která slibovala zájezy podle individuálních přání.
Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Luxusní plovoucí hotel a zároveň výletní loď Elbe Princesse byla postavena na pravidelné plavby Praha - Berlín a někdy dopluje až do Hamburku. Je to největší loď, která pluje na českých vodách.
Bulharsko přijímá euro příští rok

Bulharsko přijímá euro příští rok

Bulharsko začne platit eurem od roku 2026. Od letoška je v Schengenském prostoru a Evropané se po této zemi mohou pohybovat bez cestovního pasu a bez víza.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
ISPO China - veletrh Čína, Shanghai 4.-6.7.. 4.7.
ILTM Asia - veletrh Čína, Shangai 4.-6.7. Luxusní cestování 4.7.
Řinčobraní - historický šerm Krašov 12.7.
Slavnosti Jakuba Krčína Třeboň 18.-19.7. 18.7.
Hrdané slávnosti Stará Ľubovňa, hrad 25.-27.7. 25.7.
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Sail Amsterdam Nizozemsko, Amsterdam 20.-24.8. Historické plachetnice 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.

Diskuse

To nemas slušnost v těle? P, 4.7.2025 12:18, 3 příspěvky
děkuji vám Bokša, 4.7.2025 11:40, 3 příspěvky
kopnutí Alex, 4.7.2025 11:10, 3 příspěvky
Re: Pelmo doku.pes, 2.7.2025 10:47, 7 příspěvků
Postalmklamm via ferrata pikovoda, 30.6.2025 23:32, 3 příspěvky
Cesty pro lidi Kletr, 30.6.2025 14:44, 1 příspěvek
Mladí horalové Honza, 29.6.2025 21:28, 1 příspěvek
Docela důležité... Honza, 26.6.2025 21:13, 6 příspěvků
Docela důležité... Kuba Turek, 26.6.2025 14:47, 6 příspěvků
Docela důležité... Honza, 26.6.2025 14:18, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Pro zvědavce: Kino Alm, k... Horydoly Open, 4.7.2025 12:04
Třídenní trek přes Piller... Horydoly Open, 4.7.2025 12:01
Pytloun Harrachov Horydoly , 4.7.2025 11:49
Pillerseetal LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58
Karlovarský filmový festi... Horydoly , 3.7.2025 0:31
Světový pohár Troja Horydoly , 26.6.2025 15:16
Světový pohár Troja Horydoly , 26.6.2025 2:57
Prskavec jako hologram Horydoly Open, 25.6.2025 0:13