8 mrtvých cyklistů na cyklostezkách

8 mrtvých cyklistů na cyklostezkách
Dámské trekové kolo Kolos No5.
Autor snímku Citybike
SDÍLEJ:

ČERNÁ VDOVA Každý rok zahyne přes padesát cyklistů. Popisujeme jako varování osm smrtelných nehod na cyklostezkách a cyklotrasách, které se staly za minulého čtvrt roku.

29. ledna 2020 Opavsko

Cyklista (41 let) sjížděl z cyklostezky od Kozmic na silnici mezi Děhylovem a Hlučínem brzy ráno za svítání. Když na mostě přejížděl hlavní silnici, nedal přednost osobnímu autu, které ho na místě zabilo. "Podle prvotních informací neměl cyklista na sobě žádné reflexní prvky a zřejmě měl i sluchátka v uších," uvedl k případu ještě ten den policejní mluvčí René Černohorský. Alkohol nebyl zjištěný u zahynulého cyklisty ani u řidiče osobního auta.

26. prosince 2019 Šumpersko

Mladého cyklistu (20 let) smetl rychlík v Postřelmově. Zemřel na místě. Mladík jel na kole po stezce pro chodce a cyklisty. Na jejím konci odbočil vlevo k železničnímu přejezdu. Zde nerespektoval blikající červenou signalizaci. "V momentě, kdy najel s kolem na přejezd, zde projížděl rychlík," řekla policejní mluvčí Tereza Neubauerová..

6. prosince 2019 Luhačovice

V Luhačovicích se krátce po desáté hodině večer vracel cyklista (57 let) z restaurace domů. Jela s ním na druhém kole jeho manželka. Hned před restaurací najel na obrubník a upadl. Utrpěl při tom úraz hlavy, kterému na místě podlehl. Cyklista neměl přilbu.

19. října 2019 Brdy

Cyklista (55 let) spadl z kola při rychlé jízdě s kopce po cestě z vrcholu Houpák na dopadové ploše Jordán směrem k letišti. Sjel z cesty a vážně se zranil. "Ve vážném stavu ho transportoval do nemocnice vrtulník. O dva dny později muž bohužel zemřel," uvedla policejní mluvčí Monika Schindlová.

27. září 2019 Český ráj

Cyklista (60 let) jel z hospody k večeru po cyklostezce mezi Malou Skálou a Líšným. Spadl z kola rovnou do Jizery. V řece se utopil. Oživit se ho pokusil jeho kamarád z restaurace, který jel po stejné trase o chvíli později a všiml si kola na břehu řeku a poté bezvládného těla. Bohužel neměl úspěch.

21. září 2019 Ostrava

V noci spadl cyklista (41 let) z kola v Ostravě - Radvanicích. Po pádu skončil v bezvědomí. Když ho našli náhodní svědci, telefonovali záchrance a policii. Cyklista byl ale už mrtev a kolo mu bylo ukradeno. Dopravní nehoda spojená s trestným činem se stala nedaleko Těšínské ulice. Mrtvý byl nalezen u jednoho domu v klesání od ulice Nad Kaplí k ulici Na Štěpnici.

11. září 2019 Litoměřicko

Na silnici poblíž obce Dušníky nedaleko Roudnice nad Labem před 9. hodinou večer se srazil cyklista s osobním autem. Cyklista zemřel na místě. Policie dodnes vyšetřuje míru zavinění cyklisty i automobilisty.

10. září 2019 Jaroměř

Cyklista (55 let) jel před 7. hodinou večer po cyklostezce podél Labe. Náhodní svědci z druhého břehu řeky posléze popsali, co se dělo: Muž nezvládl řízení horského kola a vyjel mimo cyklostezku, kde upadl. "Při opakovaných pokusech znovu na kolo nasednout z něj ale opět spadl a svalil se do Labe," uvedla policejní mluvčí Eva Prachařová. Svědci na místo přiběhli, muže vytáhli z vody na břeh a zahájili resuscitaci. Cyklistovi však již nemohli pomoci, protože byl mrtvý. "Technická závada jako příčina nehody na místě nebyla zjištěna. V jaké míře se na dopravní nehodě, následném pádu cyklisty do vody a jeho úmrtí podílel alkohol, či případně jiné okolnosti, budou policisté vědět až po provedené pitvě."

Horydoly.cz Černá vdova 2020

Polský turista zahynul na Svinici (Vysoké Tatry) 
Bělorus se srazil na Chopku se Slovákem
 (Nízke Tatry) 
Petar Introvič už nikdy nezahraje blues

2019 - 2018 - 2017 - 2016 - 2015 - 2014 - 2013
2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

cyklostezky
  • Autor Dan - ono to není jen o penězích, jak to vidí dnešní zpitomělá doba. Za starého Rakouska se ze silnic nic nezískávalo a přesto se stavěly. Stejně tak ve starověké Římskén říši. Bylo to prostě potřeba. 
  • Autor Honza
  • Datum a čas 27.2.2020 12:40
Reaguj
cyklostezky

Další amatér ekonom křížený s národohospodářem a říznutý geografem. Ach jo, proč lidi tak rádi mluví o věcech, kterým pramálo rozumí. 

Reaguj
cyklostezky
  • Autor Řidič Drtikol To je další zpitomění té naší "moderní doby". Všechno mít hned, oklamžitě a bez ohledu na cokoli. A na pár dní, pak vyhodit a zase nové. Dnes se třeba 10-ti leté auto považuje za staré. Proč, když většinou se nevyužijí ani z desetiny jeho možnosti. (O ostatním jako obleky, obuv a t.d. ani nemluvě).Na rychle se kazicí zboží byly chladírenské vozy. A většina se vyráběla doma na místě, takže zbytečnost. Díly od dodavatelů - většina jich se vyráběla na místě. A suroviny mohly být v zásobě na kvartál. (Nemusely se vyrábět zvláště celé bloky jako převodovky, motory a t.d. a vozit do montoven.Stejně jako ono převážení aut z místa na místo, kdy se nezřídka vidí jak se potkávají kamiony i s týmiž značkami. Asi je to "výhodné". A mělo by to být nevýhodné. A dále - kolikpak těch "přesunů" bylo zavedeno oním rušením stávajících provozů či jejich novými divokými výstavbami  místo jejich přestavby a rozšíření? A to včetně výstavby bydlení pro zaměstnance - viz příklad T. Bati. (Pro většinu těch dnešních a hlavně zahraničních je to "neekonomické". Prostě vyžrat maximum s minimálními náklady a rychle pryč. Ten bor..el po nich - nezájem). A nakonec dnes se do práce jezdí více naž dříve. A navíc skoro výhradně vlastními auty. Proto ty zácpy. Proto tolik zbytečností. A t.d.a t.d.
  • Autor Honza
  • Datum a čas 22.2.2020 17:39
Reaguj
Chacha buzny
Diskusní příspěvek vymazala REDAKCE HORYDOLY z důvodu urážlivého obsahu.
Reaguj
cyklostezky

Tak to musíš být dobrý pamětník. Kdy naposledy měly běžně používané náklaďáky jen 10 tun?

A v případě převozu zboží vlaky ( tam, kde by to šlo, protože by to nešlo ani vždy, ani většinou ), akceptoval bys stejně rozhodně prodloužení dodacích lhůt v řádech i jednotek týdnů? A stejné množství kamionů, jaké je dnes na dálnicích, ve městech, kde by rozvážely od vlaků do cíle, nebo dvojnásobek desetitunek? A prakticky nemožnost dovozu rychle se kazícího zboží? A další stavbu hal, protože vlaky nejsou schopné dodávat díly od dodavatelů do výroby průběžně přímo na linku? A přesuny výroby, a tím i rušení pracovních míst, protože doprava bude dražší, než výroba v místě? Atd, atd.

  • Autor Sumo
  • Datum a čas 21.2.2020 17:48
Reaguj
cyklostezky

Auta na silnicích jsou anomálie posledního století.... Souhlas. Ovšem to dnes platí především pro ty dnešní vagony  (rádoby kamiony) na silnicích. Když to bylo do 10T - jakž takž. Ale dnes - vagony patří na koleje.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 20.2.2020 09:36
Reaguj
cyklostezky

To co popisuješ, pokryje necelou polovinu na výstavbu nových silnic a dálnic. Už do toho není započítaná údržba komunikací (ta je přibližně stejně drahá), úklid komunikací od sněhu, ledu, písku, provoz příslušenství (např. informačních systémy, doravní policie) a hlavně externality - jako např. zábor veřejného prostoru silnicemi i auty, zhoršení životního prostředí hlukem, špínou a splodinami, zkrácení života a tedy snížení daňových výnosů ze splodin, léčebné výlohy za nemoci způsobené splodinami a stresem, přerušení migrační trah zvířat a vůběc živých organismů atd, atd, atd...  

Reaguj
cyklostezky

Do silnic a dálnic se investuje, protože řidiči odvádí daně za palivo a dálniční a mýtné poplatky. Cyklista ze své činnosti neodvádí nic, nanejvýš příjímá výhody zdravotnictví po případné kolizi...

  • Autor Dan
  • Datum a čas 19.2.2020 18:23
Reaguj
cyklostezky

Vpodstatě souhlas. Je ovšem třeba číst i to další. Ergo mít cyklostezky vpodstatě jako paralelní cesty. Mnohde už to existuje - cyklostezky souběžně se silnicí, či někde poblíž jako paralelní spoj, či dokonce jako součást komunikace (Cyklostezka Prostějov- Plumlov). Jde jen o to chtít. Když se horentně investuje do silnic a dálnic, proč ne do cyklostezek. A jak jsem již napsal, stačí se podívat na staré mapy, kolik těch chodníků a polních cest mezi obcemi a městy existovalo - a jaksi zmizely.....

  • Autor Honza
  • Datum a čas 19.2.2020 11:24
Reaguj
Problémy na silnicích jsou hlavně s auty

Statistika nehod 2019:

Počet nehod 102 220
Mrtví 532
Těžce zranění 1890
Lehce zranění 22 270
Důvody: cca 1/3 rychlost, 1/3 přednost, 1/5 alkohol, 1/6 předjíždění

Oficiální komentář Policie:

V roce 2019 bylo při dopravních nehodách usmrceno 222 řidičů osobních automobilů, 93 chodců, 82 spolujezdců v osobním vozidle, 70 řidičů motocyklů a 36 cyklistů. Nejvyšší nárůst počtu usmrcených byl zaznamenán u řidičů osobních vozidel (o 21 usmrcených více) a řidičů nákladních vozidel (o 6 usmrcených více). Za zmínku však stojí, že počet fatálních následků u skupiny nejohroženějších účastníků silničního provozu (chodců, cyklistů a motocyklistů) v roce 2019 poklesl celkem o 38.

Reaguj
Celkem 16 příspěvků v diskuzi


Velký Kotel na Pradědu znovu zabíjel

Velký Kotel na Pradědu znovu zabíjel

ČERNÁ VDOVA Skialpinistu Romana zabila lavina ve Velkém Kotli v Jeseníkách. Všeobecná lavinová předpověď pro celé pohoří ukazuje stupeň číslo 2 z pětistupňové škály.... celý článek

Potápěč se utopil na Slezské Hartě

Mladí muži spadli z 45metrového komína u Dobřichovic

registrovat

Ubytovaní Velký Meder vám nabízí tu nejlepší letní dovolenou.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.







Nejčtenější články

Velký Kotel na Pradědu znovu zabíjel

Velký Kotel na Pradědu znovu zabíjel

ČERNÁ VDOVA Skialpinistu Romana zabila lavina ve Velkém Kotli v Jeseníkách. Všeobecná lavinová předpověď pro celé pohoří ukazuje stupeň číslo 2 z pětistupňové škály.
U Horního Města v Jeseníkách zkolaboval běžkař

U Horního Města v Jeseníkách zkolaboval běžkař

ČERNÁ VDOVA 63letý běžkař ve stopě u Horního Města upadl na zem. Okolí lyžaři ho oslovili, ale nereagoval a nedýchal. I přes okamžitou laickou a následnou profesionální pomoc se k životu nevrátil.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
EurAsia Rail - veletrh Turecko, Istanbul 3.-5.3. Železnice 3.3.
UITT - veletrh Ukrajina, Kyjev 24.-26.3. 24.3.
Holiday World - veletrh Praha, Letňany 9.-11.4. 9.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 11.-15.4. Myslivost a lesnictví 11.4.
COTTM - veletrh Čína, Peking 12.-14.4. Cestovní ruch 12.4.
Free Time - veletrh Polsko, Gdaňsk 10.-11.5. 10.5.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 19.-20.5. 19.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 16.-19.5. 16.6.
ITE - veletrh Hong Kong 17.-20.6. Cestovní ruch 17.6.
CIBTM - veletrh Čína, Shanghai 30.7.-2.8. 30.7.

Diskuse

Faberlic zkušenosti faberlic, 18.1.2021 21:42, 1 příspěvek
Erekce Karel, 18.1.2021 11:58, 3 příspěvky
Batoh Šlojíř, 16.1.2021 16:44, 1 příspěvek
Kolem Prahy Šlojíř, 16.1.2021 15:23, 1 příspěvek
Erekce David, 16.1.2021 15:18, 3 příspěvky
Erekce Karel, 15.1.2021 20:13, 3 příspěvky
A to je právě ono... Skiák, 15.1.2021 17:05, 3 příspěvky
A to je právě ono... Ondřej, 15.1.2021 13:59, 3 příspěvky
Je to patálie i ve Švýcarech Michael Beranek, 15.1.2021 12:08, 3 příspěvky
Střešní box František, 13.1.2021 10:23, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Lidovci kritizují diskrim... Horydoly , 16.1.2021 15:36
Destinační společnost pro... Horydoly , 12.1.2021 18:21
Schválení kompenzací pro ... Horydoly , 11.1.2021 22:25
Ladovská zima Horydoly , 8.1.2021 1:55
Krkonoše na kole Horydoly , 6.1.2021 13:43
Re: Portrét Swarzbacha Kuba Turek, 6.1.2021 13:26
portrét Swarzbacha Horydoly Open, 6.1.2021 13:22
Praha a okolí Horydoly Open, 5.1.2021 12:24