Vandr za Velkým Kačerem

Skoro každý oddíl či sdružení mají nějaký svůj název a případně také svůj znak či maskota. My, jakožto vodáci Kačeři Chrudim, máme pochopitelně za maskota kačera. Jeho rozměry jsou monumentální

Kačerů už máme hodně počínaje od kreslených, papírových, parafínových, plyšových i keramických...

Obrovský maskot

Podařilo se nám ovšem nalézt kačera rozměrů takových, že jeho přestěhování by se nedalo vyřešit pořádným batohem, náklaďákem ani vrtulníkem. Byl prostě monumentální.

Vyhlásil jsme tedy oddílovou soutěž, kde se tato skála nachází. A dal jsem na výběr, že to bude v Adršpasšských skalách, Broumovských skalách, na Ostaši či v Teplických skalách. Ale ani za půl roku jsem nedostal správnou odpověď.

Kde je, jak se tam jde?

To mne utvrdilo, že musím uspořádat Vandr za Velkým Kačerem. Až ve vlaku prozrazuju název cílové stanice Teplice nad Metují. Vystoupíme a k Teplickým skalám se obracíme zády.

Jdeme na Ostaš. Všichni jsou zatím plni sil, cesta vzhůru ubíhá rychle a nahoře jsme ještě za světla. Cíl naší cesty je v Broumovských skalách, čeká nás ještě pěkný kus cesty.

Po zarostlé turistické značce míříme k rybníku v Hlavňově. Na břehu ve stínu shazujeme batohy, převlékáme se do plavek, koupeme se a sluníme. Když minula čtvrtá hodina odpolední, velím k odchodu. Moc se nikomu nechce, ale ke Kačerovi je ještě cesta dlouhá.

Konečně jsme u něho

Dole pod Kovářovou roklí doplňujeme zásoby vody a míříme nahoru na Hvězdu. Nahoru, dolů, protáhnout se mezi skalami, přeskočit, vylézt. Po značce od Hvězdy přes Skalní divadlo a Supí vyhlídku dál směrem k Panskému kříži.

Po dvou hodinách jsme u naší skály, našeho cíle. Fotíme se nejdříve pod ní, ale pak zjišťuji, že se nechá celkem bezpečně vylézt nahoru. Fotíme se i na skále a máme radost, jako kdybychom dosáhli Everestu.

Jenže je osm hodin a čeká nás ještě kus cesty. Vlečeme se dál, těla znavená po blbnutí ve vodě, spálená záda a ramena pod popruhy batohů se nám připomínají každým krokem.

Vedro k padnutí

Po hodinovém pochodu velím k nalezení místa, kde budeme moci zalehnout. To nalézáme až kousek nad Slavným. Při pohledu na nejmladší vyhlašuji stav nouze a kousek od cesty rozbalujeme spaní, rychle si děláme večeři a usínáme.

Spánek není poklidný. Noc je tropická, skály sálají až do rána, záda i ramena pálí a vzduchem poletuje neskutečné množství hmyzu v čele s pluky pištivých komárů.

Budíme se velmi brzo, snídáme a ve snaze zdolat pláně mezi skalama a Broumovem za co největšího chládku vyrážíme. Sestupujeme Zaječí roklí a po značce jdeme dál k Broumovu. Cesta, dokud vedla lesem, příjemně ubíhala. Horší to bylo, když jsme opustili ochranný pás lesů a vydali se do rozpálených luk a polí.

Cesta vlakem z Broumova domů je také úmorná, ale máme pocit, že návštěva u Velkého Kačera nebyla zadarmo. Cesta byla zkropená naším potem a i nervová soustava byla podrobená značné zátěži. Tak velkého maskota nemá každý oddíl!

Grossglockner Hochalpenstrasse

Grossglocknerská vysokohorská silnice / Grossglockner Hochalpenstrasse vede napříč přes nejkrásnější rakouský národní park Hohe Tauern pod nejvyšší rakouskou horou Grossglockner.... celý článek

Himálaje AKTUÁLNĚ 2024

Lanové parky a centra

Střední Čechy AKTUÁLNĚ 2024

KONĚPRUSY Co je nového na Karlštejnsku, Křivoklátsku, Rakovnicku, v Českém krasu a dalších zajímavých místech středních Čech? Přečtěte si krátké zprávy.
Obrovský sesuv půdy na Bernině: vrtulníky hledaly zasypané

V neděli ráno se zřítila část hory Piz Scerscen (3970 metrů) v alpské skupině Bernina. Kolem sedmé hodiny ranní se ve výšce kolem 3400 metrů uvolnilo více než milion kubických metrů skály
Šumava AKTUÁLNĚ 2024

BOLETICE Přinášíme zprávy a novinky ze Šumavy na česko-německo-rakouské hranici. Mohou vám pomoci, ať sem pojedete na kole, na běžkách, na lodi, nebo třeba půjdete pěšky.
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024

Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Chlum v Dolní Lomnici - zámeček zmizel

Malý zámek Chlum s hospodářstvím jako každý druhý, stál Posázaví do roku 2012. Do té doby chátral, pak vyhořel a nakonec byl srovnám se zemí tak, že už nikdo nepozná, kde stál.

IMEX - veletrh Německo, Frankfurt 14.-16.5. Cestovní ruch 14.5.
Rodina a volný čas - veletrh Louny 17.-19.5. 17.5.
Den fascinace rostlinami Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 17.5.
Leontýn - den otevřených dveří Křivoklát, Leontýnský zámeček 18.5. 13:00
Pražské služby - den otevřených dveří Praha 18.5. 11:00
Autobusový den Praha, Letná 18.5.
Botanická burza Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 19.5.
Historie Jinonic a Butovic Praha, Na Bělidle 24 Přednáška 21.5. 17:15
Česká mykologická společnost - členská schůze Praha, Střední škola obchodní 21.5. 17:45
Den botanických zahrad Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 22.5.