TEST Citroën C4 Picasso

TEST Citroën C4 Picasso
Lipno, přívoz Frymburk - Frýdava.
Autor snímku Vladimír Weiss - weiss.photoshelter.com
SDÍLEJ:

Pohodlný, prostorově velkyrysý, designově výrazný a plný elektroniky - typický Francouz. Seznamte se, prosím: Citroen C4 Picasso. Objem motoru 1,6 litru, spotřeba 8 litrů na sto kilometrů. 

TEST Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDI 115. Cesta na chalupu a zase zpátky.
Autor snímku Kuba Turek

Citroën C4 Picasso vyrábějí továrny na celém světě už ve třetí generaci. Stejně jako jeho jednovaječná trojčata Peugeot a Toyotu. 

Prostor pro cestující se zvětšil

Nová auta se ale liší od první generace jako nebe a dudy. Ze základních součástek zůstaly jen původní motory. Všechno ostatní je nové.

Nejvýznamnější změna se odehrála v konstrukci. Nápravy se pusunuly dál od sebe, kola se dostala více do rohů karoserie a zvětšený rozvor znamená více místa pro posádku.

Na první pohled si všimnete také buclatějších tvarů kvůli zvýšení bezpečnosti, čelního skla přetaženého daleko do střechy a dotykově ovládané palubní desky.

Řazení: manuál nebo robotický automat?

Z jízdních vlastností zaujme nejvíce řazení. Jedno auto, se kterým jsme jezdili, mělo klasickou manuální převodovku, a ta v nás žádné emoce nebudila. Řadila jako každá jiná. Druhé auto bylo vybavené tak zvanou robotickou převodovkou s označením BMP6. Pracuje se s ní jako s automatickou převodovou, ale vnitřnosti má poněkud jiné. To způsobuje pomalejší řazení a zároveň jsme nedokázali pokaždé správně předvídat, co robotická převodovka přesně udělá. Že v tom nejsme sami, svědčí množství odborných automobilových recenzí z celého světa.

Pro upřesnění: Nejedná se o nic dramatického. Při ležérním stylu jízdy si něčeho takového skoro ani nevšimnete, ale když se připravujete na rychlé riskantní předjetí, je vám každý zlomek vteřiny dobrý. Když očekáváte, že se po vytočení motoru přeřadí na vyšší rychlostní stupeň a ono se to stane až o něco později, je to velmi nepříjemné.   

Vnější vzhled Citroënu C4 se oproti dřívějšímu vajíčku poněkud umravnil, ale stále se nemusí každému líbit. Pro jiné majitele je to však milý brouček. Uvnitř je to však jiné: Tam se ukáže, proč patří Picasso do třídy MPV (malý rodinný kompakt). Velký vnitří prostor a výborné zpracování celého interiéru musí kladně oslovit každého.

Interiér nadchne každého

Tady je pár našich dojmů: Uvnitř je ticho. Opravdové ticho! Nejen že do interiéry vniká zvuk motoru jen jako velmi tiché vrnění, ale ani aerodynamický hluk není skoro slyšet a uvnitř je všechno smontované tak, že nikde nic nevrže a nepíská.

Interiér vypadá luxusně. Při bližším zkoumání je jasné, že se jedná o stejné materiály, jaké používají všechna empévéčka, ale designéři Citroënu s nimi umějí pracovat.

Kdo jezdí běžnými auty niž střední třídy a střední třídy, bude ohromen velikostí vnitřního prostoru. Ten umocňuje prosklená střecha a dobře vymyšlené prosklení, které dělá dojem panoramatického výhledu pro řidiče, spolujezdce i cestující na zadních sedadlech. Mohutní lidé ocení sedadla umístěné daleko od sebe, což se projevuje především mezi řidičem a spolujezdcem.

Kufr má objem 537 litrů. To je dost, ale některé kombíky poskytují prostor větší. Když jsme sklopili zadní sedadla, dostali jsme dovnitř dvě horská kola s ráfky o klasickém průměru 26 palců. Devětadvacítkám jsme však museli odmontovat přední kola, abychom je mohli převážet uvnitř.

Palubní deska je osazená dvěma dotykovými obrazovkami - jedna je na místě budíků a druhá na středovém panelu. Mnoho funkcí auta se tedy ovládá pouze dotykem, některé jsou zdvojené a manuálně se ovládají z volantu a páček okolo něj.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Jediné, co v interiéru nepříjemně cítíme, jsou rány od neočekávaných velkých děr na silnici. Podvozek je totiž téměř německy tvrdý a francouzské pohodlí zajišťuje měkčeji naladěné pérování a tlumiče. Jenže ty nezvládají právě díry, o kterých předem neví auto ani řidič. Bohužel takových se na rozbitých českých silnicích a ulicích najde dost.

Co jsme v tomto ohledu ocenili, byl náš oblíbený test, kdy jsme so kufru naložili tři sta kilogramů (v tomto případě balíků noviny a časopisů) a projeli se po městě. Jízdní vlastnosti se téměř nezměnily! Haubna se příliš nezvedla, auto si skoro nesedlo na zadní. tak to má být.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

U relativně velkého rodinného auta vás jistě zajímá spotřeba. My jsme najezdili po Čechách několik stovek kilometrů v obou autech, spotřeba mezi automatem a manuálem se nijak výrazně nelišila. Jezdili jsme nejčastěji ve dvou se středním nákladem (příkladem budiž právě dvě jízdní kola, tašky s cyklistickým a kempovacím vybavením). Polovina jízd byla na střední vzdálenosti a střídavě po dálnicích i silnicích nožších tříd (typicky Praha - České Budějovice - Lipno nebo Praha - Mladá Boleslav - Mimoň). Zbytek byly pojížďky po Praze a na kratší vzdálenosti po středočeském kraji. Motory jsme nijak nehonili. Dosáhli jsme spotřebu těsně přes osm litrů benzinu a sto kilometrů.

Po delších zkušenostech můžeme doporučit Citroën C4 Picasso na rodinné ježdění, plynulou jízdu a případně na kombinaci při převážení více lidí či menšího nákladu třeba na chalupu nebi za prarodiči. Žádný agresivní dravec to není, obratné autíčko do města také ne a ani sportovních pocitů z jízdy si moc neužijete.

Na dlouhé cesty třeba na lyže, nebo na letní dovolenou k moři budete muset asi přidat rakev na střechu. Na to má příliš malý objem zavazadlového protoru.

Ceny Citroënu C4 Picasso začínají v základních verzích na 295 tisících korun (benzin 1,4 l) a končí těsně pod půl milionu korun za naftový dvoulitr. K tomu lze dokoupit pakety za dalších sto tisíc korun.

INFO: Citroën

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Horydoly.czČtěte více o autech na Horydoly:

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Slovensko AKTUÁLNĚ 2025

Slovensko AKTUÁLNĚ 2025

CHOPOK Zajímá vás, kde se dá projet na lyžích, kde se leze po skalách, jaké podmínky vládnou na hřebenech, jak jsou nateklé ledopády, nebo jaká chata je otevřená? Přinášíme aktuální zprávy... celý článek

Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2025

Rady na cestu autem: 5 tipů pro pohodlnou jízdu

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Rady na cestu autem: 5 tipů pro pohodlnou jízdu

Rady na cestu autem: 5 tipů pro pohodlnou jízdu

Plánujete vyrazit na letní či zimní dovolenou autem? Ať už vás láká road trip, kde je cesta sama o sobě dobrodružstvím, nebo chcete autem dojet do vybrané destinace, vlastní auto nabízí
Slovensko AKTUÁLNĚ 2025

Slovensko AKTUÁLNĚ 2025

CHOPOK Zajímá vás, kde se dá projet na lyžích, kde se leze po skalách, jaké podmínky vládnou na hřebenech, jak jsou nateklé ledopády, nebo jaká chata je otevřená? Přinášíme aktuální zprávy
Dva nové čínské elektrobusy CRRC

Dva nové čínské elektrobusy CRRC

Dva elektrobusy představila čínská značka CRRC EV. K tomu digitálně-inteligentní nízkouhlíkový systém městské dopravy pro chytrou mobilitu.
Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2025

Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2025

TÉRYHO CHATA Zprávy, novinky, aktuality, fotografie a videa z Vysokých Tater, z nejvyššího pohoří Karpat.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
ITB Asia - veletrh Singapur 15.-17.10. 15.10.
Klenoty pralesa - výstava Olomouc 17.10.-2.11. 17.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Město Touškov 17.-18.10. 17.10.
Czech Travel Market Praha, Letňany Veletrh cestovního ruchu 21.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frýdlant nad Ostravicí, kulturní centrum 21.-23.10. 21.10.
ITEP - veletrh Plzeň, Lokomotiva 24.-26.10. 24.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Řepiště, U Máně 30.10.-5.12. 30.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Hradec Králové, Bio Central 3.-5.11. 3.11.
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 4.-6.11. Cestování 4.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 6.-9.11. Cyklistika a motocykly 6.11.

Diskuse

Inu Kuba Turek, 17.10.2025 13:32, 6 příspěvků
Inu Honza, 17.10.2025 13:03, 6 příspěvků
Mlýnská Třeboň vodák Marek, 17.10.2025 11:30, 1 příspěvek
??? normální horolezecké ... Tom, 17.10.2025 10:45, 6 příspěvků
na rysy Dědek, 17.10.2025 9:57, 2 příspěvky
Inu Honza, 16.10.2025 19:23, 2 příspěvky
Inu Honza, 16.10.2025 14:25, 1 příspěvek
vánoční atmoška Andreas, 16.10.2025 7:17, 1 příspěvek
vlakem a ne autem Honza, 15.10.2025 13:00, 4 příspěvky
vlakem a ne autem taky climber, 15.10.2025 9:34, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní výlovy Horydoly , 17.10.2025 19:45
Jižní Čechy Horydoly , 15.10.2025 1:17
Czech Travel Press Horydoly , 12.10.2025 18:41
Zanzibar Horydoly , 8.10.2025 0:03
Z celého světa na Vltavu Horydoly , 7.10.2025 23:57
FUNGI FEST 2025 Horydoly , 3.10.2025 1:51
577 tisíc návštěvníků za ... Horydoly , 3.10.2025 1:48
One Week Left to Enter th... Horydoly , 23.9.2025 18:48