Horydoly jsou mediálním partnerem konference,
Součástí oslav 30. narozenin Prázdninově školy Lipnice byla i dvoudenní konference o zážitkové pedagogice, která se konala 20-21. dubna v Praze.
Komerce i škola
Konference se setkala s nebývalým zájmem, který potvrdil, že obor zážitkové pedagogiky je vnímán jako dynamicky se rozvíjející forma neformálního vzdělávání.
Složení účastníků bylo velmi pestré, od studentů nejen pedagogických oborů, přes pedagogy škol všech úrovní, vedoucí oddílů, zástupce vzdělávacích organizací z neziskového i komerčního sektoru, představitele ministerstva školství zabývající se metodikou vzdělávání až po personalisty z komerčních firem.
Program konference byl rozdělen do několika tematických bloků. Účastníci tak měli možnost vyslechnout příspěvky a odborné diskuse o roli a historii Prázdnivové školy Lipnice v minulosti a dnes, podrobně byla rozebrána a prodiskutována metoda zážitkové pedagogiky a možnosti jejího využití v různých oblastech.
Pozitivní ohlas sklidily osobní výpovědi dnes velmi úspěšných manažerů, kteří analyzovali, jak jim jejich zkušenost se zážitkovými kurzy pomohla v jejich kariérním růstu. V závěrečném bloku prvního dne se sešli zástupci šesti organizací, které ve své práci taktéž pracují se zážitkem a hovořili o jejich pojetí a zkušenostech.
Bezpečí pro Psyché
Program druhého dne uvedla prezentace a diskuse na téma osobnost instruktora. O své zkušenosti se podělila i programová ředitelka Outward Bound Romania. Další programový blok byl věnován diskusi nad trendy, které panují ve společnosti a lze tedy předpokládat, že se nevyhnou ani oboru zážitkové pedagogiky.
V odpoledním příspěvku nabídl pohled zvenčí na český přístup k zážitkové pedagogice Andy Martin z Massey University na Novém Zélandu. Konference byla zakončena praktickými workshopy s tématy Psychická bezpečnost, Hra – tvorba a náměty, Futurologický kongres.
Z příspěvků, které na konferenci zazněly, bude zpracován sborník. Konferenci navštívilo více než 250 účastníků, kteří si vyslechli za dva dny celkem 35 řečníků a diskutujících.