Bleju doteď

Bleju doteď
SDÍLEJ:
Doprava kol ve vlaku
Jak na to Soud o kolo

Zaujal mě Váš článek Dráhy připravují soud o kolo. Jsem původní profesí železničář a železnici mám stále rád (to tak úplně neplatí o podniku ČD a.s.). Proto mě velice mrzí jednání se kterým jste se při vaší cestě a následně v reakci zodpovědných pracovníků setkal.

Možná vás zaujme reakce, která se na základě zveřejnění vašeho článku rozpoutala na diskusním serveru ČD (diskutující stojí, dle mého názoru, převážně na Vaší straně). Jedno vlákno této diskuse je zde.

Pro Vás nebo Vašeho právníka (pokud si ČD a.s. opravdu chtějí udělat z ostudy kabát), je zajímavý především tento příspěvek odkazující na to, jak by se měl podle vlastních předpisu (K4/I) ČD a.s. zachovat personál vlaku při zaplnění úschovny:

"Při vyčerpání kapacity spoje se službou úschova během přepravy, s přepravou cestovních zavazadel, spoluzavazadel nebo kurýrních zásilek požádá vlakvedoucí o zastavení jejich příjmu písemně Oznámením o závadách s uvedením rozsahu požadovaného zastavení příjmu (v celé trase nebo jen její části). Oznámení předá výpravčímu v ŽST. Ten jej podepíše a zajistí zpravení nácestných stanic, které zastaví příjem zavazadel a zásilek pro tento spoj a informují cestující o náhradních možnostech přepravy." (Skutečnost vyčerpání kapacity se dá snadno ověřit podle počtu vydaných "samolepek" ÚBP.)"

Za přesnost citace pochopitelně nemohu ručit, je nutno si ji ověřit.

Zajímavá je též reakce, která mi přišla emailem od pracovníka ČD na dotaz hozený do diskuse, zda požadované hlášení skutečně existuje:

"U vlaku 772 ze 14.8., není hlášeno četou vyčerpání kapacity. V poznámce ani není jako důvod zpoždění "nakládka kol" případně "potíže s vl. četou", ale "zákrok policie" (nižší vedení se zjevně krylo před vyšším vedením stanice). Mimochodem kolegu skutečně zrovna nepochválili, ale potrestali ho za něco jiného, aby to netlouklo do očí."

Upozorňuji, že se s odesílatelem emailu neznám, takže se za jeho obsah nemohu postavit, nicméně je to pro právníka v případném sporu s ČD a.s. (ve spojení s předcházejícím citátem předpisu) zajímavý námět, kterým směrem se zaměřit.

Radoslav Řezníček

PS: V létě jsem utratil za přepravu kola vlakem asi 800 Kč a něco se s kolem nacestoval, ale takové chování vlakové čety jsem naštěstí nezažil.

Redakce Horydoly obdržela další reakce na sérii článků, které se týkají dopravy kol vlakem:

Posilam vynatek rozhovoru mezi mym znamym (byvaly zamestnanec CD) a jeho kamaradem ze studii, soucasnym zamestnancem CD. Poslal mi to se slovy, ze to mohu uverejnit v diskusich na webu. Jinak sve jmeno nechtel u toho uvest a ani ja netouzim byt s timto nejak spojovan, proste jen predavam

Roman (plné jméno autora a spojení má redakce Horydoly k dispozici)

Jeste mi zkus vysvetlit, jak to bude s kolama, jestli neco blizsiho vis.

Slysel jsem, ze od noveho GVD ma byt uplne zrusena klasicka preprava zavazadel, ale plno vlaku ma dale v hlavicce kufr. Naproti tomu ale uplne zmizel symbol K v kolecku, coz byla pojizdna uschovna, tak me napada, jestli ten kufr nove neznamena pojizdnou uschovnu nejenom kol, ale i kleci s morcaty, demizonu s vinem, kufru, pneumatik a jinych .... a tim symbol K uplne zmizel.

Nevis k tomu neco blizsiho?

Nevim, zadny navrh budoucich prepravnich podminek na intranetu neni, stavajici prepravni podminky /SPPO/ Ti posilam v priloze, jestli nemas co delat, muzes si je precist. Me osobne ta nase draha pekne sere, co se tyka prepravy kol, jeste loni jsem mohl prepravit kolo na kazdem vlaku /krome EC, IC a Ex/ na prvni nebo posledni chodbicce, letos tuto moznost ty kurvy zrusily a muzes kola prepravovat jenom na nekterych vybranych rychlicich, ktere maji kufr nebo K /coz je ovsem i pro rezisty za 20,-kc/ a samozrejme, ze me se bezne stava, ze potrebuji jet rychlikem, ktery zadny kufr ani K nema...

Jako naposledy ted v nedeli, kdy jsem se vracel ze super vyletu na kole z...do Cadce /celkem 87 km a 2350 m prevyseni - verohodny udaj, nova baterka v cyklocomputeru/, no a z Cadce jsem jel osobakem do Trince a pak nedelnim rychlikem, ktery kola nebere... Jeste stesti, ze to vozi vlakova ceta, kterou znam a byli tam lidi, co si me pamatuji, takze mi nedelali problemy... Jinak bych byl v prdeli, zadny jiny vlak uz nejel.

To bych dopadl asi jako loni, kdy jsem jel v lete do Ostravy vlakem Ex i s kolem a pruvodci po ostre diskuzi na me zavolala v Prerove policajty, at me z toho vlaku vyhodi, protoze jsem odmitl vystoupit a kola se preci ve vlacich vyssi kvality prepravovat nesmi!!! Pi*a jedna, jak si na to vzpomenu, hned jsem nasrany.

Jaky je to rozdil proti Rakousku, Slovinsku nebo Italii, tam jsme cestovali s kolama naprosto bezne ve vlacich EC a IC, vsude maji vagony uzpusobene na prepravu kol, nekde dokonce urovnove plosiny pro snadnou nakladku a vykladku kol, moznost zajistit kola jisticim pasem, vsude ochota, brasny jsme nemuseli pri preprave sundavat z kol ani jednou za 14 dni!!! Ve Slovinsku dokonce neexistoval vlak, ktery by kola nebral, na nadrazich vytahy, abysi nemusel s kolem z jednoho nastupiste na druhe po schodech. Kdyz nas videl vypravci v Rakousku cekat na prijizdejici vlak, tak nas hned sam od sebe informoval, ktery vagon v tom vlaku bude pro kola, abysme to nemuseli zbytecne hledat... V Italii nam zase na nadrazi hned vypravci pomahal s nalozenim kol, kdyz videl tu tezkou batozinu na kolech....

A pak prijedes zpatky domu do Breclavi, EC vlakem dál jet nemuzes, cekas jak pi*a hodinu na osobak, a kdyz se chces dostat z jednoho peronu na druhy a pouzijes sluzebni urovnovy prechod, tak po Tobe hned hulakaji, ze tam se preci chodit nesmi, at si ty kola pry prenesem po schodech podchodem, pice jedny nadrazacky, kurva smrt vsem ceskym hajzlbonakum, at chcipnou kurvy jedny!!!! A pak jedes zasranym ceskym pantakem, kde chodbicky na kola uzpusobene vubec nejsou a musis u toho kola stat celou dobu, aby ty kola nespadly...

A to jsem si myslel, ze se konecne od pristiho roku pohne neco k lepsimu, v prvnim navrhu noveho jizdniho radu byla totiz u vetsiny EC vlaku navrzena preprava kol /symbol kola v hlavicce vlaku/, jenze pak jsem si stahnul konecny navrh jizdniho radu a opet jsem se zblil....a bleju doted!!!

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Citlivka
Podle projevu, bych toho nadrazaka typoval ze zameta peron, tak bych ty informace neprecenoval. Mozna to slo napsat trochu jinak.
  • Autor Santus
  • Datum a čas 19.9.2004 18:20
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Cyklonovinky 2022

Cyklonovinky 2022

PRAHA Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

T-Rys, nejtěžší v trail v Rychlebech

Superflow! Rychleby!

registrovat

Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
Super volbou na letní rekreaci je určitě ubytování Velký Meder. Turistům a nadšencům hor by se mohlo hodit ubytování Vysoké Tatry, kde najdete ty nejlepší chaty a chalupy.
Získejte bonus za vklad v nejlepším online kasinu v České republice.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Online cz casino s licenci slot-vegas.cz







Nejčtenější články

Plzeň a Plzeňsko AKTUÁLNĚ 2022

Plzeň a Plzeňsko AKTUÁLNĚ 2022

LOMANY Novinky ze západočeské metropole a okolí.
Praha AKTUÁLNĚ 2022

Praha AKTUÁLNĚ 2022

LIBEŇ Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.
Cyklistický maraton Vysočiny vyhrál Radek Roupec

Cyklistický maraton Vysočiny vyhrál Radek Roupec

Necelých 93 minut po startu dorazil Radek Roupec z obce Lesonice na Třebíčsku do cíle elitního hlavního závodu sedmnáctého ročníku Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina 2022. Na stupni vítězů převzal zlatou medaili.
Lanovky v Krkonoších jezdí také v září

Lanovky v Krkonoších jezdí také v září

Provoz sedačkových a kabinkových lanovek v Krkonoších je po prázdninách omezený, ale jsou stále v provozu. Přinášíme přehled jejich provozní doby.
Cyklokemp Černý potok: výprava za Jeseníky, kde to skoro nikdo nezná

Cyklokemp Černý potok: výprava za Jeseníky, kde to skoro nikdo nezná

Vidnava je české město od roku 1918. Do té doby patřilo Slezsku a posléze Německu. Není divu, protože geograficky leží v polských rovinách a pro Čechy se rozkládá daleko za Jeseníky. Vidnavsko se

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
FIT - veletrh Argentina, Buenos Aires 1.-4.10. 1.10.
Intermot - veletrh Španělsko, Madrid 4.-9.10. Cyklo a moto 4.10.
Transexpo - veletrh Polsko, Kielce 12.-14.10. Veřejná doprava 12.10.
Knižní veletrh Havlíčkův Brod 14.-15.10. 14.10.
GO a Regiontour - veletrh Brno, Výstaviště 20.-23.10. 20.10.
Tour Salon - veletrh Polsko, Poznaň 21.-23.10. Cestování 21.10.
Czech Travel Market - veletrh Praha, Letňany 25.-26.10. 25.10.
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 7.-9.11. Cestování 7.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 10.-13.11. Cyklistika 10.11.
Alpinmesse - veletrh Rakousko, Innsbruck 12.-13.11. 12.11.

Diskuse

Barefooty Šlojíř, 30.9.2022 12:56, 4 příspěvky
INU Horydoly, 30.9.2022 12:54, 2 příspěvky
INU Honza, 30.9.2022 12:14, 2 příspěvky
tatry Horydoly, 29.9.2022 9:29, 2 příspěvky
tatry Pišišvor, 28.9.2022 21:08, 2 příspěvky
Casino Bonusy Roman, 25.9.2022 1:38, 1 příspěvek
INU Honza, 24.9.2022 11:54, 1 příspěvek
Vlastní bydlení je k neza... Svatava, 22.9.2022 10:38, 4 příspěvky
Žrádlo na cesty Legimnes, 21.9.2022 17:47, 4 příspěvky
Žrádlo na cesty Lumens, 21.9.2022 16:55, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Bobr Cup Horydoly , 2.10.2022 0:49
Běžecké závody 2022 Horydoly , 29.9.2022 12:48
KLM Premium Comfort Horydoly Open, 23.9.2022 13:41
Portugalský LUGGit vstupu... Horydoly Open, 23.9.2022 13:35
Re: Vysoké Tatry Horydoly , 12.9.2022 11:15
Re: Subscribing to Your S... Kuba Turek, 26.8.2022 0:16
Horydoly.cz Horydoly , 26.8.2022 0:13
Re: Výběr elektrokola linki@krolkaro.pl, 24.8.2022 12:07