Bleju doteď

Bleju doteď
SDÍLEJ:
Doprava kol ve vlaku
Jak na to Soud o kolo

Zaujal mě Váš článek Dráhy připravují soud o kolo. Jsem původní profesí železničář a železnici mám stále rád (to tak úplně neplatí o podniku ČD a.s.). Proto mě velice mrzí jednání se kterým jste se při vaší cestě a následně v reakci zodpovědných pracovníků setkal.

Možná vás zaujme reakce, která se na základě zveřejnění vašeho článku rozpoutala na diskusním serveru ČD (diskutující stojí, dle mého názoru, převážně na Vaší straně). Jedno vlákno této diskuse je zde.

Pro Vás nebo Vašeho právníka (pokud si ČD a.s. opravdu chtějí udělat z ostudy kabát), je zajímavý především tento příspěvek odkazující na to, jak by se měl podle vlastních předpisu (K4/I) ČD a.s. zachovat personál vlaku při zaplnění úschovny:

"Při vyčerpání kapacity spoje se službou úschova během přepravy, s přepravou cestovních zavazadel, spoluzavazadel nebo kurýrních zásilek požádá vlakvedoucí o zastavení jejich příjmu písemně Oznámením o závadách s uvedením rozsahu požadovaného zastavení příjmu (v celé trase nebo jen její části). Oznámení předá výpravčímu v ŽST. Ten jej podepíše a zajistí zpravení nácestných stanic, které zastaví příjem zavazadel a zásilek pro tento spoj a informují cestující o náhradních možnostech přepravy." (Skutečnost vyčerpání kapacity se dá snadno ověřit podle počtu vydaných "samolepek" ÚBP.)"

Za přesnost citace pochopitelně nemohu ručit, je nutno si ji ověřit.

Zajímavá je též reakce, která mi přišla emailem od pracovníka ČD na dotaz hozený do diskuse, zda požadované hlášení skutečně existuje:

"U vlaku 772 ze 14.8., není hlášeno četou vyčerpání kapacity. V poznámce ani není jako důvod zpoždění "nakládka kol" případně "potíže s vl. četou", ale "zákrok policie" (nižší vedení se zjevně krylo před vyšším vedením stanice). Mimochodem kolegu skutečně zrovna nepochválili, ale potrestali ho za něco jiného, aby to netlouklo do očí."

Upozorňuji, že se s odesílatelem emailu neznám, takže se za jeho obsah nemohu postavit, nicméně je to pro právníka v případném sporu s ČD a.s. (ve spojení s předcházejícím citátem předpisu) zajímavý námět, kterým směrem se zaměřit.

Radoslav Řezníček

PS: V létě jsem utratil za přepravu kola vlakem asi 800 Kč a něco se s kolem nacestoval, ale takové chování vlakové čety jsem naštěstí nezažil.

Redakce Horydoly obdržela další reakce na sérii článků, které se týkají dopravy kol vlakem:

Posilam vynatek rozhovoru mezi mym znamym (byvaly zamestnanec CD) a jeho kamaradem ze studii, soucasnym zamestnancem CD. Poslal mi to se slovy, ze to mohu uverejnit v diskusich na webu. Jinak sve jmeno nechtel u toho uvest a ani ja netouzim byt s timto nejak spojovan, proste jen predavam

Roman (plné jméno autora a spojení má redakce Horydoly k dispozici)

Jeste mi zkus vysvetlit, jak to bude s kolama, jestli neco blizsiho vis.

Slysel jsem, ze od noveho GVD ma byt uplne zrusena klasicka preprava zavazadel, ale plno vlaku ma dale v hlavicce kufr. Naproti tomu ale uplne zmizel symbol K v kolecku, coz byla pojizdna uschovna, tak me napada, jestli ten kufr nove neznamena pojizdnou uschovnu nejenom kol, ale i kleci s morcaty, demizonu s vinem, kufru, pneumatik a jinych .... a tim symbol K uplne zmizel.

Nevis k tomu neco blizsiho?

Nevim, zadny navrh budoucich prepravnich podminek na intranetu neni, stavajici prepravni podminky /SPPO/ Ti posilam v priloze, jestli nemas co delat, muzes si je precist. Me osobne ta nase draha pekne sere, co se tyka prepravy kol, jeste loni jsem mohl prepravit kolo na kazdem vlaku /krome EC, IC a Ex/ na prvni nebo posledni chodbicce, letos tuto moznost ty kurvy zrusily a muzes kola prepravovat jenom na nekterych vybranych rychlicich, ktere maji kufr nebo K /coz je ovsem i pro rezisty za 20,-kc/ a samozrejme, ze me se bezne stava, ze potrebuji jet rychlikem, ktery zadny kufr ani K nema...

Jako naposledy ted v nedeli, kdy jsem se vracel ze super vyletu na kole z...do Cadce /celkem 87 km a 2350 m prevyseni - verohodny udaj, nova baterka v cyklocomputeru/, no a z Cadce jsem jel osobakem do Trince a pak nedelnim rychlikem, ktery kola nebere... Jeste stesti, ze to vozi vlakova ceta, kterou znam a byli tam lidi, co si me pamatuji, takze mi nedelali problemy... Jinak bych byl v prdeli, zadny jiny vlak uz nejel.

To bych dopadl asi jako loni, kdy jsem jel v lete do Ostravy vlakem Ex i s kolem a pruvodci po ostre diskuzi na me zavolala v Prerove policajty, at me z toho vlaku vyhodi, protoze jsem odmitl vystoupit a kola se preci ve vlacich vyssi kvality prepravovat nesmi!!! Pi*a jedna, jak si na to vzpomenu, hned jsem nasrany.

Jaky je to rozdil proti Rakousku, Slovinsku nebo Italii, tam jsme cestovali s kolama naprosto bezne ve vlacich EC a IC, vsude maji vagony uzpusobene na prepravu kol, nekde dokonce urovnove plosiny pro snadnou nakladku a vykladku kol, moznost zajistit kola jisticim pasem, vsude ochota, brasny jsme nemuseli pri preprave sundavat z kol ani jednou za 14 dni!!! Ve Slovinsku dokonce neexistoval vlak, ktery by kola nebral, na nadrazich vytahy, abysi nemusel s kolem z jednoho nastupiste na druhe po schodech. Kdyz nas videl vypravci v Rakousku cekat na prijizdejici vlak, tak nas hned sam od sebe informoval, ktery vagon v tom vlaku bude pro kola, abysme to nemuseli zbytecne hledat... V Italii nam zase na nadrazi hned vypravci pomahal s nalozenim kol, kdyz videl tu tezkou batozinu na kolech....

A pak prijedes zpatky domu do Breclavi, EC vlakem dál jet nemuzes, cekas jak pi*a hodinu na osobak, a kdyz se chces dostat z jednoho peronu na druhy a pouzijes sluzebni urovnovy prechod, tak po Tobe hned hulakaji, ze tam se preci chodit nesmi, at si ty kola pry prenesem po schodech podchodem, pice jedny nadrazacky, kurva smrt vsem ceskym hajzlbonakum, at chcipnou kurvy jedny!!!! A pak jedes zasranym ceskym pantakem, kde chodbicky na kola uzpusobene vubec nejsou a musis u toho kola stat celou dobu, aby ty kola nespadly...

A to jsem si myslel, ze se konecne od pristiho roku pohne neco k lepsimu, v prvnim navrhu noveho jizdniho radu byla totiz u vetsiny EC vlaku navrzena preprava kol /symbol kola v hlavicce vlaku/, jenze pak jsem si stahnul konecny navrh jizdniho radu a opet jsem se zblil....a bleju doted!!!

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Citlivka
Podle projevu, bych toho nadrazaka typoval ze zameta peron, tak bych ty informace neprecenoval. Mozna to slo napsat trochu jinak.
  • Autor Santus
  • Datum a čas 19.9.2004 18:20
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

Обеспечьте стабильный пот... Seo-Ul-per, 28.3.2024 20:10, 1 příspěvek
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35