Handbike na podzimní Šumavě

Handbiking na Šumavě.
Autor snímku Sportovní klub vozíčkářů Praha

Sešli jsme se k večeru v počtu sedmi vozíčkářů a stejného počtu našich asistentů - dobrovolníků. Večer u krbu s dobrým pivečkem a skvělou banánovicí jsme zvesela zahájili akci. Proběhlo plánování kam a kudy. Přestože jsme kolečko Nová Pec - Dobrá s hospůdkou u Němečka - Stožec - a zpátky do Bělé již vícekrát absolvovali, byla to zaručená volba pohodové jízdy pravou Šumavou.

Handbike na podzimní Šumavě
Horní Planá, přívoz přes Lipno.
Autor snímku Sportovní klub vozíčkářů Praha

Závěr letní sezony se konal 13.-17. září v našem oblíbeném penzionu Mauritz na Šumavě. Každý rok zvažujeme, jestli se vracet na stejné místo. Pokaždé se sami přesvědčíme, že ano. Ze statku na nás dýchne šumavská nálada, kterou podtrhne majitel, pohodář a úžasný hostitel.

Sportovní klub vozíčkářů Praha má své Spojence. Děkujeme!

Na tuhle sezonu a poslední akci léta budu s radostí živě vzpomínat, minimálně do zimní sezony.

Z Bělé do Nové Pece a Stožce

Ráno ve čtvrtek po nasycení dravé smečky jsme naskákali do strojů a vydali se na cestu. Šumava je už během září liduprázdná, proto jsme si její úžasnou přírodu plnou lesů, kopců a říček vychutnávali v plné kráse. Večerní návrat podtrhla výborná večeře. Místní lahodný pstruh nám děsně šmakoval.

Z Boubína nazpátek

Na páteční dopoledne byl plán jasný: naházíme handbiky do aut, dojedeme 40 kilometrů k parkovišti pod boubínský prales a po prohlídce naskáčeme do kol, vrátíme se zpátky na kolech pomocí vlastních sil a naše dobré duše asistentské potom převezou auta zpět.

Prohlídka byla skvělá. Náš průvodce nás díky své lásce k Šumavě zasvětil do historie a současného života těchto míst s humorem a nadšením. Je jasné, že šumavský prales je v kopci a tak naši asistenti, kteří nám pomáhali vzhůru a zároveň se snažili držet tempo nadšeného vypravěče, celou cestu situaci komentovali slovy: "Tak po tomhle nás na kola nedostanete!"

Handbike.

Zároveň jsme však všichni hltali zajímavosti o zásahu lidí do života lesa a jeho proměnách. K autům jsme dorazili ve dvě, a to jsme našeho průvodce museli zastavit v záživném vyprávění, abychom měli šanci na handbicích dojet zpět k našemu penzionu, ještě než padne tma.

K mé radosti se nakonec nikdo z cesty na kolech nevyvlékl. Šumavské počasí nám pomohlo, dojeli jsme do cíle téměř suší i přes deštivou předpověď. Večer náš tým cyklistů doplnily naše tři další skvělé asistentky, které si zakončení letní sezony nechtěli nechat utéct. Jana, Kačka a Tania pomohly rozjet večerní náladu. Benny náš kovboj vytáhl kytárku a krásně nám celý večer hrál. To byla radost.

Před Lipno přívozem v Horní Plané

Sobota byla podle předpovědi deštivá. Jenže to nás nemohlo ani naštvat ani odradit. V dešti jsme najeli 20 kilometrů i s přejezdem přívozem do Horní Plané. Odpoledne jsme si nechali hlavy zavařit u zážitkové hry od Eriky Kovaříkové z Neohráno. Pokaždé, když potřebujeme hru na zpříjemnění akce, pro nás nachystá neotřelý hrací oříšek.

Handbike.

Večer jsme se nechali zanést na neuvěřitelné putování naší Peggy Marvanové. Ta měla dvouhodinovou přednášku o účasti na závodě v Laponsku, který tento rok s přítelem Adamem, jako vůbec první na světě dokončili, a o cyklistickém závodě Amerikou, kde s přítelem bez jištění najeli v létě přes 4400 km, kdy Peggy dojela první a Adam 27.

Schwarzenberský kanál a Jelení

Neděle ukázala, že jsme fakt velcí sporťáci. I přes nepříznivou předpověď nás Šumava zlákala k dalšímu cyklo výletu směr Jelení a Schwarzenberský plavební kanál. Po návratu jsme pobalili a rozjeli se k domovům, natěšení na další sportovní zážitky.

Horydoly.cz Na kole po Šumavě

Medvědice naháněla lovce

K prameni Vltavy na podzim

Dlouhé kopce okolo Kvildy

Plešná drsňárna pěkně z kopce

Točíme pedály na Knížecí pláně

Nejstudenější místo v Česku

Kamenná hlava a Kamenné moře

Lipno: jižní strana na kole

Okolo Lipna na kole

Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

V Teplicích za sportem na kole

"Krušné hory jsou cyklistickým rájem, díky mírnému profilu jsou ideální pro rodinné výlety," doporučuje Pavla Lehnerová, ředitelka turistické organizece VisitTeplice. Z vrcholů Bouřňák nebo Komáří vížka mohou cyklisté obdivovat výhled na... celý článek

Havel-Radweg týden po rovině na kole

Cyklistu Křivku zabil řidič, který nedal přednost

Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé

Druhý ročník Prague Bike Fest otevře brány na Výstavišti v Praze Holešovicích o víkendu 27. až 28. dubna. Areál uvítá cyklo nadšence. Během dvou dnů si návštěvníci užijí pořádnou porci adrenalinových show,
Mikešova cyklostezka

BIKE GUIDE Jednoho dne pekla Ševcovic babička lívance a poslala Mikeše pro smetanu do sklepa. Kocourek vzal plný krajáč do paciček, a jak tak šel po lávce, ztratil rovnováhu a spadl do strouhy.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze
Vencl: Že se věnuji kolu, je splněný sen

ROZHOVOR Mountainbiking, neboli závody na horských kolech, jsou disciplína, která vyžaduje odvahu, sílu a precizní technické dovednosti. Svého mistra našla Česká republika v profesionálním bikerovi Jakubu Venclovi. Na největších závodech ve slopestylu
Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube

ROZHOVOR Damjan Siriški a Ondra Šenk tvoří bikerské duo, které je známé díky videím na YouTube kanálu Bike O’Clock. Fanoušky získali také díky talentové show Česko Slovensko má Talent, kde to

Rodina a volný čas - veletrh Louny 17.-19.5. 17.5.
Silesia - cyklomaraton Opava Horská kola 18.5.
Pražské služby - den otevřených dveří Praha 18.5. 11:00
Autobusový den Praha, Letná 18.5.
Svět knihy - veletrh Praha, Holešovice 23.-26.5. 23.5.
Setkání časopisu Cykloturistika Jinolice 24.-26.5. 24.5.
Bike Maraton Vysočina Kněžice Cyklomaraton MTB a gravel 25.5.
Král Šumavy - cyklomaraton Klatovy Horská kola 25.5.
Petrbokův memoriál Praha, Nad Hliníkem Historická cyklistika 25.5. 10:00
Pálava - silniční Milovice Silniční kola 25.5.