RECENZE: Elektrokola, nová dimenze cyklistiky
Můžeme pochybovat o smyslu elektrokol, můžeme odmítat státní dotace na jejich vývoj, nemusíme sympatizovat s podporou slabých svalů lenivých cyklistů, ale není možné přehlížet raketový vývoj technologie pro elektrokola. Ivo Hrubíšek nás ve své knize provází stoletím elektrokol.
RECENZE: verdikt Horydoly *****
* zhola zbytečná publikace
** je dobře, že to vyšlo
*** za ty peníze to stojí
**** výborná a poučná publikace
***** to musíte mít
Publikaci lze koupit v knihkupecké síti, v outdoorových obchodech a také u vydavatele Cykloknihy.
Řekněme si rovnou na začátek: Kniha Ivo Hrubíška nazvaná Elektrokola, nová dimenze cyklistiky je určená fajnšmekrům, technickým nadšencům a profesionálům v oboru. Nikdo jiný ji asi číst nebude.
S tímto vědomím dáváme renomovanému autorovi i nakladatelství Cykloknihy maximální počet hvězdiček!
Před dvěma lety velmi podobně hodnotil jeho publikaci Nebeští cyklisté o létání na lidský pohon kolega Petr Šlajer.
Kniha Elektrokola názorně provádí čtenáře historií šlapání do pedálů podpořeného elektrickým motorkem. Ivo Hrubíšek sice začíná třicátými lety minulého století v USA, ale rychle míří přes Asii sedmdesátých let do současnosti v Evropě.
Jako vzory pro zájemce o nové konstrukce, nebo nové zákazníky z řad cyklistické veřejnosti, mohou posloužit desítky podrobně rozebraných modelů z let 1995 - 2010.
Teprve oko roku 1995 totiž prorazila japonská Yamaha nedůvěru k elektrokolům doma i na světě a otevřela svými výrobky dveře masové výrobě. Vedle motocyklových značek Honda a Suzuki se dnes v tomto segmentu trhu angažují také cyklistické firmy Merida, Giant a Dahon. Vývoj posouvají vpřed především menší výrobci z Německa a Holandska. Vedoucími inovátory v bateriích a elektromotorech jsou Panasonic a Sanyo.
Výroba se soustřeďuje tam, kde jsou k dispozici továrny na kola a na elektroniku, tedy na Dálný Východ. I když elektrokola nesou jakékoliv značky, vždy pocházejí z Číny, Tchajwanu či okolních zemí.
Autor věnuje jednu kapitolu pokynům, jak si v obchodě vybrat správné elektrokolo. Na závěr odhaduje směr, kam se budou elektrokola v nejbližší době ubírat a nadhazuje, že by se jich mohlo prodávat mezi pěti a deseti procenty z celkového prodeje jízdních kol.
Nakonec ještě poznamenává, že světová cyklistická unie UCI bere velmi vážně miniaturizaci tohoto druhu pohonu a po předloňském podezření na tajné využití elektromotorku v kole závodníka Cancellara zavádí na nejvýznamnějších závodech skenování rámů, aby případný nelegální motorek odhalila.
Plzeň, Cykloknihy 2011. Orientační cena: 299 Kč. Vázané, barevné ilustrace.
Diskuse
Diskuze k článku
Žeby změna
Super tak díky kola vypadají opravdu hodně dobře :-)
Žeby změna
Pokud chcete opravdu kvalitní elektrokolo, tak doporučuji v rámci kvality a dojezdu baterie kolo s motorem od Bosche, já ho koupil v Praze v obchodě Cyklospeciality, kdyžtak se podívejte na http://www.moustache-elektrokola.cz/
- Autor Daniel
- Datum a čas 11.2.2018 14:48
Žeby změna
Podívej se na elektrokola s motorem od Bosche, to ti ujede i 100 km, nebo alespoň to moje to zvládne :-)
Žeby změna
Máte někdo elektrokolo, které ujede na baterii aspoň 80 km?
- Autor Aneta
- Datum a čas 3.2.2018 19:25
Žeby změna
Zdravím Jakube.
Žebe série negativních článků? Je pravda, že elektrokolům se příliš nevěnujeme, protože jsou trochu mimo hlavní zájem Horydoy - outdoorové aktivity na "vlastní pohon." Ale k elekrokolům se stavíme spíš neutrálně. Viz články, které jsme o nich psali:
Ladislav Bláha (Velorama): Doprava na kole: elektrokolo x skládačka?
Petra Macháčková (Österreich Werbung): Elektrokola se rozjela ze Salcburku do hor
Petr Buček (Warentest): Elektrokola jsou pořád moc drahá
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 10.6.2012 22:48
Žeby změna
Že by HoryDoly po serii negatinvich článků začaki měnit vztah k elektorkolům .. ?
Výbava na hory na dluh? Někdy dává smysl. Jenže kdy?
Dvě smrti na rakouských ferátách řeší český soud
Nejčtenější články
Dvě smrti na rakouských ferátách řeší český soud
Výbava na hory na dluh? Někdy dává smysl. Jenže kdy?
Švýcarský alpský klub měl finančně úspěšný rok 2023
Nové technologie v módě
Exstarosta Pece vrací peníze z lanovky na Sněžku
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Velikonoce | Turnov, Dlaskův statek | 30.3. | ||
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Hannibal - sněhové divadlo | Rakousko, Sölden | 5.4. | ||
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 11.-14.4. | 11.4. | |
Regiony České republiky - veletrh | Lysá nad Labem | 11.-14.4. | 11.4. | |
Valná hromada ČHS | Praha | 13.4. |
Diskuse
čd-ariva | Pišišvor, 29.3.2024 11:12, 1 příspěvek |
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Karel IV. | Horydoly , 28.3.2024 15:06 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:46 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:45 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:42 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:40 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:37 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:36 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:35 |