Co si šeptá web

Co si šeptá web
Mikina.
Autor snímku Schöffel
SDÍLEJ:

Zákazníci diskutují - vy chcete vědět o čem. Software IBM dokáže zachytit, co se povídá na internetu o vaší společnosti a produktech nebo marketingových kampaních.

Chcete vědět, co si zákazníci na webu povídají o vašich výrobcích? Společnost IBM uvedla softwarové řešení, které umožňuje firmám zorientovat se v explozi informací na internetu, získávat nové pohledy na pověst značek, na zákazníky, konkurenci a monitorovat veřejné mínění.

Co si tak mohou myslet?

Bujení blogů, zpravodajských kanálů, serverů s recenzemi zákazníků, diskusních skupin a článků denně publikovaných na webu vytvořilo fenomén, kdy se veřejné mínění o nějaké organizaci rozšíří po celém světě rychleji než kdy v minulosti.

Tyto zdroje jsou přeplněny zajímavými informacemi od spotřebitelů, odborníků a konkurentů, které mohou podniky využívat v obchodních strategiích. Pro organizace to vytváří příležitost monitorovat jejich image a rychleji reagovat na obchodní příležitosti, hrozby či obavy ohledně kvality a změny vnímání ze strany veřejnosti.

Počítače a znalosti se propojily

Softwarové řešení Public Image Monitoring Solution vytvořila firma IBM ve spolupráci s Nstein Technologies a Factiva. Toto řešení se může hodit organizacím v nejrůznějších odvětvích včetně podnikání ve výrobě a službách souvisejících s outdoorovými aktivitami.

Například výrobce spotřebního zboží může pomocí tohoto softwaru sledovat reakce na nově uváděné produkty, monitorovat recenze produktů psané zákazníky a blogové diskuze o novém produktu, analyzovat informace z regionů, kde se produkt nesetkal s dostatečným zájmem, a identifikovat žhavá témata a trendy související s produktem.

Řešení využívá analýzu textu, sémantické vyhledávání a řízení značek. Public Image Monitoring Solution je založeno na produktu WebSphere Information Integrator OmniFind Edition a architektuře UIMA.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Ty víš, že nezanevřou. Já tady taky čas od času najdu nějaký článek, který mě pobaví a občas i užitečnou informaci, a kvůli tomu PR články překousnu. Jen by bylo fér nedělat ze čtenářů blbce a netvrdit, že PR články a skrytá reklama na HD nejsou. Howgh.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 25.11.2005 08:41
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Zřejmě jsme narazili na jádro sporu. Ty zveřejněnou informaci pokládáš za reklamu, Horydoly za užitečnou informaci pro čtenáře. V tom musí rozhodnout čtenáři sami - buď to budou číst, nebo zanevřou na tento server.
Reaguj
clanek...
Co si budem povidat, je to reklama jak vysita, k aspon trochu smysluplnemu clanku, ktery by podal nejakou rozumnou informaci, jak to funguje, jake to ma naroky, kolik to stoji, to ma hodne daleko, na www.zive.cz by temhle slintum nevenovali vic jak pet radku, a to taky obcas zverejnuji totalni hovadiny, uvedeny "uzitecny" odkaz vede pouze na homepage ibm, takze jeho uzitecnost taky nic moc... takze celkove nic moc.
  • Autor J.
  • Datum a čas 25.11.2005 00:22
Reaguj
Re: Re: Re: Re: rere: PR článek
Ad 1) Vychytralá formulace. Když se budeme držet podstaty, článek vzbuzuje zdání důvěryhodného redakčního materiálu a není ničím jiným než skrytou reklamou. Vše ostatní je mlžení. A odpověď na tvou otázku: Prvotní poznámka i veškerá má další diskuse je vedena výhradně za mou osobu, ne za Svět outdooru, ani za jiné médium, kde se mé texty či fotografie objevují, ani za mého zaměstnavatele, ani za žádný sportovní klub, jehož jsem členem.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 18:41
Reaguj
Re: Re: Re: rere: PR článek
Už jen dvě poslední poznámky: 1) Pokud zprávu dostaneme od autorizovaného zdroje, neskrýváme odkud pochází. PR agentury totiž neslouží jen k protlačování skryté reklamy do médií, ale také k prostému sdělování informací o firmách a jejich produktech. 2) Pokud článek posloužil jedinému čtenáři, mělo jeho zveřejnění smysl. A jeden dotaz: V této naší diskusi kopeš sám za sebe nebo za Tvůj mateřský a pro nás konkurenční Svět outdooru?
Reaguj
Re: Re: rere: PR článek
K bodům dle nového číslování:1) Neříkám, že máš zabíhat do podrobností. Jen jsem si dovolil poznamenat a následně odůvodnit, proč tuto zprávu považuji za skrytou reklamu.2) Odkazy jsem poslal jako odpověď na Tvůj dotaz, jak by měl vypadat článek, abych jej nepovažoval za skrytou reklamu.3) Nic nenamítám.4) Této definici PR článku odpovídá spousta článků na HD (včetně tohoto). Od redakčních materiálů je čtenář pozná jen podle e-mailu autora. A to jen pokud ví, že doménu MMD.CZ vlastní PR agentůra zastupující vychvalovanou značku (Hannah, IBM, Easyjet). "Ve skutečnosti se ovšem jedná o reklamní sdělení, které slouží ku prospěchu inzerující firmy."
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 12:52
Reaguj
Re: rere: PR článek
1) Hele, nechci v jedné malé zprávičce o produktu, který může být zajímavý pro majitele a šéfy firem zabíhat do podrobností. Tito lidé pouze rozhodnou o tom, zda se jejich počítačoví a informatičtí odborníci budou zabývat myšlenkami na využití tohoto produktu. Právě odborníci (jako jsi ty) budou řešit technické problémy a půjdou tedy na stránky výrobce a na stránky odborných periodik. 2) Nezlob se, ale oba odkazy, které jsi poslal, jsou ještě obecnější než tento článeček na Horydoly. 3) Pokud má smysl seriozní posouzení těchto technologií, museli bychom debatovat na úrovni expertních systémů, umělé inteligence, sémantické a sémiotické analýzy textu. A to bychom se ještě museli sjednotit v tom, co tyto pojmy znamenají. Technická řešení hardwaru a softwaru jsou v tomto ohledu vedlejší. 4) Co je to PR článek? V obvyklém kontextu tuzemského žurnalismu se jedná o formu skryté reklamy. Cílem inzerujícího a propagujícího je, aby čtenář, divák nebo posluchač nepoznal, že se jedná o reklamu a nabyl tak dojmu, že nezávislá redakce mu podává seriozní informace. Ve skutečnosti se ovšem jedná o reklamní sdělení, které slouží ku prospěchu inzerující firmy.
Reaguj
rere: PR článek
Ad 1): Abychom si tedy sjednotili terminologii: Opakovaně kategoricky tvrdíš, že HD nezveřejňují PR články. Co tedy JE podle HD PR článek?Ad 2): Čemu nerozumíš? Klidně se ptej. Já (Ing. v oboru ekonomická informatika) třeba nevím, co je to "řízení značek" (pojem v posledním odstavci). Asi rubrika Business je určena odbornějším čtenářům než mě:-(Ad 3): Rozhodně nebudu Tobě doporučovat, jak máš psát. Pro Tebe je rozhodující návštěvnost stránek, ta je vysoká, jsi tedy zvoleným měřítkem úspěšný. Bych se nevyhýbal odpovědi: článek na stejné téma, pro laického čtenáře pochopitelnější a současně informačně bohatší, názvu IBM se nevyhýbá a přesto podle mne není skrytou reklamou je například zde: http://zive.cz/h/Uzivatel/Ar.asp?ARI=125119&CAI=2114Tento článek bych tipnul na tiskovou zprávu IBM, která skrytou reklamou tolik nezavání: http://www.eweek.com/article2/0,1895,1844710,00.aspAd 4): Opět nemohu doporučovat. Jinou formu mívají články v odborném časopisu, jinou v médiu placeném z reklam, protože skutečným zákazníkem je někdo jiný. Skutečným zákazníkem Virus Bulletinu je čtenář (roční předplatné stojí 358USD a v časopisu nejsou ŽÁDNÉ reklamy), podle toho vypadají články i testy. Samozřejěm zcela jinou formu i výběr témat mají více či méně nezávislé časopisy rozdávané povětšinou zdarma. Takže naopak - zveřejňuj články, jak uznáš za vhodné, čtenáři si tě zařadí sami. Zkus si dát na titulní stránku anketu (možnosti Ano/Ne): Zveřejňují Horydoly PR články? A uvidíš...
  • Autor Joe
  • Datum a čas 24.11.2005 09:31
Reaguj
Re: PR článek
1) První mé vyjádření definice není a ani se jí to vzdáleně nepodobá. Popisoval jsem tehdy jen jeden ze znaků PR článku - je placený penězi nebo nějakou protislužbou. Druhé vyjádření se k definici již blíží. 2) Myslím, že tento článek je užitečný čtenářům. Předpokládáme, že většina našich čtenářů není erudovaná v počítačové branži, a proto jsme se vyhnuli podrobnostem. Ani já, který mám vysokoškolské vzdělání a praxi v oboru informatika a knihovnictví, přesně nevím, co si pod některými Tebou požadovanými pojmy mám představit. Z toho důvodu je v Užitečných odkazech uvedena stránka společnosti IBM, kde najdeš další informace a spojení na odpovědné lidi. 3) Jak bys prosím Tě doporučoval, abychom informovali čtenáře o tomto produktu IBM, který jim může přinést dost užitku? (Článek jsme umístili do rubriky Business.) 4) Jak bys chtěl informovat například o novém zboží na trhu (bundy, oblečení, boty, cepíny, knihy, cédéčka, hodinky s computerem...), případně službách (půjčovny všeho možného, cestovky, podpůrné služby pro outdoorové podnikání...)? Měli bychom o nich mlčet? Nebo dělat, že neexistují?
Reaguj
PR článek
Jen od tebe mám nejmíň dvě definice, podle jedné to PR článek je, podle zřejmě druhé není. Například poměr odmítnutých/zveřejněných článků ani rozsah úprav redakcí podle mne není definičním znakem PR. Bych tak byl konkrétní, u jedné z mnoha diskusí nad PR články na HD uvádíš, že PR článek je takový článek, za nějž redakce inkasovala nějaké plnění (měl jsem lepší tvou definici, teď ji nemohu najít, tak alespoň: http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=3431"Častým druhem skryté reklamou jsou tak zvané PR články v novinách a časopisech. Inzerenti si je platí, protože „nezávislé“ redakční články jsou vždy účinnější než obyčejná reklama. Například reklamu na konkrétní turistické boty proto nenajdete na inzertní straně, ale mezi redakčními články."). Předpokládám, že jsi takový trouba, že sis za tento článek zaplatit nenechal:-DPodle druhé občas používané definice (např. http://www.horydoly.cz/vypsat_komentare.php?id_c=4586, Kuba Turek Re: Ha Ha Ha 18.11, 00:25):"PR článek od redakčního materiálu se v pohledu Horydoly liší v tom, že první slouží zájmům firem, kdežto druhý zájmům čtenářů."Pokud by měl sloužit čtenářům, obsahoval by informace o použitých metodách sledování textů (jaké monitorování, obsahová a kontextová analýza, clusterování dokumentů, kauzalita) a byla by tam zmínka o tom, které nástroje se na to dají použít. Toto podle mne není informace pro čtenáře, ale nepříliš skrytá reklama na jednu konkrétní značku.Oba víme, že mezi tiskovou zprávou a PR článkem je velmi neostrá hranice. Já zkrátka takový článek za PR považuji. Asi proto, že jsem podle tebe "pouhý" zaměstnanec:-)))
  • Autor Joe
  • Datum a čas 23.11.2005 18:31
Reaguj
Celkem 12 příspěvků v diskuzi


registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Se začátkem Mistrovství světa žen 2025 v ledním hokeji roste zájem o ubytování. Hotely v Českých Budějovicích hlásí obsazenost mezi 75 a 90 % a postupně se plní i zdejší penziony. Sportovní akce představuje významnou příležitost
Macka vede Klub českých turistů

Macka vede Klub českých turistů

Předsedou Klubu českých turistů byl zvolen Ladislav Macka. Nastupuje po svém předchůdci Jiřím Homolkovi, který vloni zemřel.
Kryptoturistika: v čem spočívá tento zvláštní fenomén?

Kryptoturistika: v čem spočívá tento zvláštní fenomén?

Kryptoměny se těší stále větší popularitě nejen mezi investory, ale i mezi lidmi, kteří hledají alternativu ke klasické hotovosti. Zájem o ně se odráží i ve zvyšujícím se počtu služeb, které lze platit
Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Soutěžní přehlídka propagačních materiálů cestovního ruchu Turistpropag vstoupila do desátého ročníku. Nejvíce cen v různých kategoriích posbíraly Jeseníky. "Končím s pořadatelstvím, je to stále těžší," říká organizátor Pavel Hlaváč. "Zda někdo koupí

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Interalpin - veletrh Rakousko, Innsbruck 6.-9.5. Horské technologie 6.5.
Lodě na Labi Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Zahájení lázeňské sezony Poděbrady, kolonáda 7.-11.5. 7.5.
Cestoslet - festival Běšiny 8.-11.5. 8.5.
Otevírání pramenů Luhačovice, lázně 9.-11.5. 9.5.
Hrnčířské trhy Beroun 10.-11.5. 10.5.
Czech Travel Press - valná hromada Praha, CzechTourism 13.5. 14:00
Svět knihy - veletrh Praha, Holešovice 15.-18.5. 15.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 15.-18.5. 15.5.
Třeboňská šlapka Třeboň Zahájení cyklistické sezony 17.5.

Diskuse

Nuijwfdzvpvl Arhfinvip, 9.5.2025 22:40, 121 příspěvků
Ndwsgrxgzsetz Avfginvip, 9.5.2025 19:00, 121 příspěvků
Inu Honza, 9.5.2025 12:29, 1 příspěvek
No a kto že sa Honza, 9.5.2025 12:21, 23 příspěvků
Kořeny zla Horydoly - Andrea Černá, 8.5.2025 20:03, 23 příspěvků
Kořeny zla Honza, 8.5.2025 19:12, 23 příspěvků
repre do OH Horydoly, 7.5.2025 17:15, 2 příspěvky
Kořeny zla Pivoň, 7.5.2025 13:28, 23 příspěvků
No a kto že sa Horydoly, 7.5.2025 13:15, 23 příspěvků
repre do OH vodák Marek, 7.5.2025 8:56, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Paddle Worldwide Horydoly , 7.5.2025 19:44
Vodácké závody 2025 Horydoly , 7.5.2025 19:39
Lodě na Labi Horydoly , 7.5.2025 19:29
60 let Czech Travel Press... Horydoly , 4.5.2025 19:06
Proběhněte Prahou s Janke... Horydoly , 2.5.2025 14:29
Jižní Čechy startují cykl... Horydoly , 2.5.2025 10:03
Payments To Uzbekistan Horydoly , 30.4.2025 1:30
Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52