TEST Batoh Osprey Argon 110

TEST Batoh Osprey Argon 110
Osprey Argon 110. Bederní pás vytváří v přední části jakési X. Dotahování popruhů je velmi snadné, přezky vlastně kopírují princip kladky.
Autor snímku René Kujan
SDÍLEJ:

Ruksak Osprey Argon 110 je patrně největším batohem, jaký u nás lze sehnat. A zcela určitě je jediným, ke kterému vám prodejce ihned doporučí svého známého chiropraktika. Výrobce o svém produktu tvrdí, že je superkomfortní, velkoobjemový, určený pro větší zátěže. Podíváme se tedy, jak moc se realita popere s těmito tvrzeními.

TEST Batoh Osprey Argon 110
Osprey Argon 110. Celkový dojem z batohu je vskutku monstrózní.
Autor snímku René Kujan

Americkou firmu Osprey z Colorada není třeba dlouze představovat. Na tuzemském trhu se úspěšně etablovala už před nějakým rokem. Do povědomí outdoorových spotřebitelů vstoupila jako velmi drahá, leč zároveň velmi lehká a velmi dobře propracovaná a hlavně promyšlená kvalita. 

Jak upozorňuje distributor, Osprey nešijí Číňané, ale Vietnamci. Každý sám za sebe nechť si zodpoví otázku, zda je to známka vyšší kvality, či nikoli. My pouze připomeneme, že ve svého času Američany značně zkoušené zemi se šije například i značka Tatonka.

Osprey Argon 110 - velký expediční batoh.

Velikostí obr, hmotností lesní skřet

Batoh Osprey Argon se vyrábí ve třech velikostních mutacích - dle velikosti zádového systému – M, L a XL. Batohy mají objem 110, 113 a 116 litrů.

Ačkoli má tento ruksak zhruba dvojnásobnou velikost než batohy, které pravděpodobně nosíte na své túry, hmotností strčí do kapsy nejeden z nich. Se svými třemi kily se může hrdě postavit běžným trekovým batohům s mnohem nižší litráží.

Víko jako ledvina

Už samotné víko batohu je kapitola sama pro sebe. Samozřejmostí je u tohoto modelu velký objem odnímatelného a v širokém rozsahu stavitelného víka. Velmi jednoduchým postupem lze z víka udělat samostatnou ledvinku, navíc s vlastním polstrováním.

Víko nabízí dvojici kapes. Horní, menší z obou, je opatřena voděodolným zipem s jedním jezdcem. Pod ní se ukrývá druhá kapsa s dlouhým zipem o dvou jezdcích. Uvnitř najdeme karabinku pro zavěšení klíčů.

Samozřejmým doplňkem jsou také očka pro případné připevnění dalšího materiálu v horní části. Popruhy sloužící k uchycení víka na batohu jsou pro používání ledvinky důmyslně využity jako komprese. Ledvinka tak pěkně sedí, ať už naplněná zcela, nebo pouze částečně.

Batoh má klasický horní přístup s komínem stahovaným šňůrkou. Horizontální zip na čelní straně umožňuje sekundární přístup k věcem v hlavním oddělení. Spacáková kapsa se otevírá dostatečně širokým zipem vybaveným dvěma jezdci.

Sklopná přepážka mezi hlavním oddělením a spacákovou kapsou je ve své zadní části fixována dvěma přezkami. Malé mezery mezi boční stěnou a přepážkou umožňují do batohu umístit i dlouhé předměty (např. tyčky od stanu), aniž by bylo nutné se použití přepážky vzdát.

Osprey Argon 110 - velký expediční batoh.  

Hydratace inklusive

Jinak vcelku sporý vnitřek batohu skrývá ultralehký vak na hydratační systém. Ten lze z jeho dvou trojzubců odepnout, připnout k němu kompresní popruhy ze spacákové kapsy a udělat z něj samostatný batůžek.

Při použití hydratačního systému máme na výběr ze dvou otvorů na vývod hadičky po obou stranách nosného systému. V horní části batohu je umístěn doplňkový kompresní popruh červené barvy.

A doplňky…

Z vnějšku je batoh vybaven dvěma bočními kapsami – jednou elastickou s přístupem shora a zboku, druhou uzavíratelnou voděodolným zipem a dvěma kapsami čelními, jednou elastickou velkoobjemovou s přídavným popruhem, druhou uzavíratelnou zipem, ukrytou pod légou.

Krycí léga nese dva gumové úchyty na cepíny a další dva otvory na protažení popruhů od případných doplňků. Obě strany légy drží u sebe trojice stavitelných popruhů.

V dolní části batohu najdeme ještě dvě poutka na cepíny, hůlky a podobně a dvě boční masivní poutka na přenášení lyží. Boční kompresní popruhy nese batoh pouze dva, po jednom na každé straně.

Osprey Argon 110 - velký expediční batoh.  

Zádový systém

Zádový systém je jednoduchý a účinný. Vykazuje nižší nastavitelnost, je třeba si ze tří nabízených velikostí pořídit tu správnou. Omezeně variabilní je nastavení výšky ramenních popruhů vzhledem k zádům batohu s vroubkovanou výstelkou.

Ramenní popruhy se spodními i horními dotahy nesou výškově polohovatelný prsní popruh doplněný o trojzubcovou přezku s píšťalkou pro případ nouze.

O stabilitu systému se starají dva dobře skryté tvarované pásy z lehkých slitin a obvodová výztuha z kulatiny. Ta navíc v horní části vytváří výduť pro hlavu, takže i s plně naloženým batohem můžete hlavou volně pohybovat, popřípadě pohlížet vzhůru i s helmou na hlavě. 

Vypečený bederní pás

U každého certifikovaného dealera Osprey byste měli někde v koutku zahlédnout takovou nepravidelnou červenou krabici s průhlednou čelní stěnou. Je to vypékací trouba pro individuální tvarování bederních pásů.

Celý proces možná znáte z nákupu moderních lyžařských bot. Pás se vloží do trouby a zahřívá se. Po uplynutí předepsané doby vám jej v obchodě připnou zpět na batoh, vy si jej hodíte na záda, řádně dotáhnete všechny přezky a necháte zvolna chladnout. Po ukončení procesu byste měli mít k dispozici bederák, který vám padne jako ulitý.

 

Shrnutí

Obrovský batoh Osprey Argon na sebe neupozorní velkou hmotností. S mnoha praktickými vychytávkami. Z nich jsme asi nejvíce ocenili velkoobjemovou ledvinku vytvořenou z víka.

Materiál batohu nepůsobí na některých místech příliš odolným dojmem, visačka Cordura nás prozatím upokojila.

Zatím nezodpovězenou otázkou zůstává, jak bude batoh vypadat po několikaletém používání.

U voděodolných zipů se jedná o no-name výrobky (celkem tři – vrchní kapsa na víku, boční a čelní kapsa; u ostatních výrobce YKK).

Trochu nám chyběla nějaká kapsička na bederním pásu, popř. ramenním popruhu.

Největší nevýhodou zůstává cena, jež se o několik set přehoupla přes osm tisíc korun.

Celkově jsme s výrobkem velmi spokojeni. Komfortní nošení, prvotřídní zpracování, promyšlená konstrukce i doplňky.

Ruksak jistě ocení každý, kdo vyjíždí do přírody nebo do hor s dětmi nebo manželkou, popřípadě obojím, a potřebuje odnést nejen svoje věci.

INFO: Osprey

Horydoly.cz TESTY Batohy na HORYDOLY

Base Camp Duffle (horolezectví)

Berghaus Mach (běh)

Boll Ranger (mládež)

Boll Bedouin (cyklistika)

Boll Nomad (turistika)

Boll Falcon (děti)

Century Bag (turistika)

Deuter Guide (horolezectví)

Deuter Sundance (turistika)

Doldy Mazlíček (děti)

Fjällräven Re-Kanken (město)

Hannah Amphibian (turistika)

Husky Gambol (horolezectví)

Loap Lunana (horolezectví)

North Face Jester (město)

Ortovox Free Rider (skialpinismus)

Osprey Argon (expedice)

Salomon XT Wings 5 (běh)

Salomon Elevate Commuter (běh)

Salewa Tahoe (turistika)

Tesco 25 (město)

Vaude Versametric (turistika)

INFO: Jak kupovat batoh? a Jeden ruksak nestačí

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

pláštěnka

Pršiplášť bohužel nemá. Jinak ale vřele doporučuju, mám 85l verzi a je to nejlepší batoh, co jsem kdy měl možnost nést!

  • Autor Matěj
  • Datum a čas 19.9.2012 01:27
Reaguj
pláštěnka
Hele a má ten supervelkejkrásnej batoh vůbec pršiplášť??
  • Autor david
  • Datum a čas 13.12.2011 23:22
Reaguj
Jedna věc je, co za čísla si na batoh napíše výrobce, druhá věc je, jaký je skutečný objem batohu. Stejně jako u spacáků a pod. si výrobci trochu zapřehání a spoléhají se prostě na to, že si člověk nebude mít jak skutečný objem ověřit, nota bene před koupí batohu. Zmiňovaný Doldy 100+20 jsem měl taky v ruce a ať se na mě nikdo nezlobí, ať kecá Osprey, nebo Doldy, já můžu s ledovým klidem vsadit svoje boty, že Osprey Argon 110 je o dost větší než Doldy 100+20.
  • Autor René Kujan
  • Datum a čas 1.7.2010 10:29
Reaguj
velebatoh
No jsou kraje, pustiny, kde dlouhodobě je potřeba mít víc věcí. Takové odlehlé kraje jsou třeba v Rusku a vůbec v Asii, či někde v Americe, kde na měsíční vandr se takový objem dost běžně používá. Jen kolik jídla je potřeba... No a pro rodinné otroky si tento objem najde příznivce myslím i u nás v malých poměrech.
  • Autor pk
  • Datum a čas 26.5.2010 10:56
Reaguj
Re: Aspoň viem,
Maximálně 40+ :o)))) Výjimečně 50
  • Autor Petr
  • Datum a čas 26.5.2010 10:22
Reaguj
Re: Re: Re: Částečná nepravda
Říkal jsem si, že píšu blbost, ten batoh má 80+10, teď jsem to zkontroloval. Pardon.
  • Autor O.
  • Datum a čas 25.5.2010 18:31
Reaguj
Re: Re: Částečná nepravda
Ne, 100+20 osobně nemám, jenom jsem chtěl podotknout, že existuje ještě i taková varianta. Jinak já mám 80+20, kterej je většinou naplněn na 70-90l (dle místa, kam jedu čundrovat, a délky pobytu) a zbylá litráž je pro případy, že by někdo něco potřeboval vzít atd. Člověk nikdy neví, co se stane. Rozhodně s menším batohem než tak 75l bych se na hory již nevydal, mám rád všechny věci sbalené do jednoho velkého vaku, žádné kaspičky navrchu, popruhy atd. Doldy Bighorn řada je tedy pro mě docela ideální, tenhle Osprey vypadá dobře, ale na mě moc "členitě" ;-) a asi i cenově bude jiná kategorie.
  • Autor O.
  • Datum a čas 25.5.2010 18:28
Reaguj
Re: Částečná nepravda
Co v tom lidi taháte? Já neunesu ani poloviční batoh a René si klidně hodí na záda 110 litrů a O. ještě o deset litrů víc. Patrně se najde ještě nějaký silnější býk, který ještě pár litrů přihodí :-)
Reaguj
Aspoň viem,
čo si nikdy nekúpim.
  • Autor Borek
  • Datum a čas 25.5.2010 17:33
Reaguj
Částečná nepravda
"Ruksak Osprey Argon 110 je patrně největším batohem, jaký u nás lze sehnat." - Toto tvrzení je díky alibistickému slovíčku "patrně" pravda, avšak doplním, že " patrně není největším batohem" a že se u nás prodává i batog Doldy Bighorn 100+20, což je celkem 120l prostoru batohu (+ další jeho varianty typu 80+.., 90+..). Ale to jenom pro upřesnění pro případné zájemce velkých batohů.
  • Autor O.
  • Datum a čas 25.5.2010 17:02
Reaguj
Celkem 10 příspěvků v diskuzi


Brusel - Praha přímý noční vlak

Brusel - Praha přímý noční vlak

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. ... celý článek

Jaro začíná dnes nad ránem

Velikonoce zalité krví i v magickém duchu středověku. Znáte zvyky z ciziny?

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Jaro začíná dnes nad ránem

Jaro začíná dnes nad ránem

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Velikonoce zalité krví i v magickém duchu středověku. Znáte zvyky z ciziny?

Velikonoce zalité krví i v magickém duchu středověku. Znáte zvyky z ciziny?

České velikonoční tradice cizincům připadají poněkud zvláštní. Co když se ale podíváme na Velikonoce zblízka v dalších koutech světa? Zjistíme, že svérázných zvyků je na každém kontinentu víc než dost. Které
Brusel - Praha přímý noční vlak

Brusel - Praha přímý noční vlak

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. 

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Tourbusiness - veletrh Bělorusko, Minsk 18.-20.4. 18.4.
Nauticampo - veletrh Portugalsko, Lisabon 17.-21.4. Turismus a karavaning 21.4.
Irácký Kurdistán a Írán obytnou dodávkou - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Jindra a Daniela 22.4. 18:30
Roadtrip Afghánistánem - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Tereza Inková a Jirka Weinzettl 23.4. 18:30
Regenerace po zátěži běh/trek - přednáška Praha, Klub cestovatelů Přednáší Dagmar Lisá 24.4. 18:30
Argentina - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Karel Štěpánek 25.4. 18:30
Černobylské deníky - diashow Brno, základní škola Svážná 26.4. 16:00
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Chile - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Anežka Straková a Jan Berounský 29.4. 18:30

Diskuse

vzkywkmo buying azithromycin, 19.4.2024 22:55, 117 příspěvků
dwkknsrp online synthroid prescription, 19.4.2024 22:54, 12 příspěvků
tdmdxqix synthroid online no prescription, 19.4.2024 22:48, 1 příspěvek
Nedej na nějaké rádobychy... Michael Beranek, 18.4.2024 17:34, 10 příspěvků
Prostě nehoda Horydoly, 18.4.2024 11:52, 10 příspěvků
Prostě nehoda EH, 18.4.2024 11:41, 10 příspěvků
Marťan se zastyděl? Lyžař, 18.4.2024 10:27, 10 příspěvků
Marťan se zastyděl? Prkoš, 18.4.2024 10:16, 10 příspěvků
Test test, 16.4.2024 18:32, 1 příspěvek
Jazyk Veronika, 15.4.2024 18:53, 10 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00
S Winterbergem na Dobešku Horydoly , 11.4.2024 0:02
Re: Praha Horydoly Open, 10.4.2024 10:32
Tipy na dámské běžecké bo... Horydoly Open, 10.4.2024 10:11
Zákolany Horydoly , 8.4.2024 18:24
Lojzovka Horydoly , 8.4.2024 18:23
Re: Praha Kuba Turek, 8.4.2024 18:13
Re: Praha Horydoly Open, 8.4.2024 18:09