Himálaje AKTUÁLNĚ 2014

Himálaje AKTUÁLNĚ 2014
Tibet. Flame of Truth.
Autor snímku Pavel Fojtík
SDÍLEJ:

346 TURISTŮ JE V POŘÁDKU. Malé zprávy z nejvyšších hor naší planety.

21. října

Všichni Češi jsou v pořádku

Všech 346 českých turistů v Himálaji je v pořádku. Ministerstvo zahraničních věcí České republiky je kontaktovalo po sněhové bouři, která zabila mnoho návštěvníků Nepálu především v okolí osmitisícových vrcholů Annapurny a Dhaulagiri.

Horydoly.czBasecamp pod Dhaulagiri zasáhla lavina a zabíjela

1. října

Záchranné SIM karty jsou v Nepálu zdarma

Népálské úřady začaly osamělé turisty vybavovat zdarma speciálními SIM kartami do mobilů. Pokud se dostanou do potíží, mohou zavolat o pomoc. Opatření se týká ročně asi třiceti tisíc turistů, kteří nevyužívají služeb agentur a nosičů, ale cestují na vlastní pěst do odlehlých hor.

18. června

Prachov ukončil Holečkovi himálajskou sezonu

Marek Holeček se zranil při pádu z těžké pískovcové cesty v Prachovských skalách. Po operaci má v patě sedm šroubů. Expedici na Gasherbrum s Tomášem Petrečkem tedy pro letošek zrušil.

29. dubna

Zaorálek prodal Číňanům Tibet

Český ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) a jeho čínský protějšek Wang I přijali prohlášení, že Tibet je neoddělitelnou součástí Číny. Socialista a komunista tak popřeli veškerou dosavadní českou podporu Tibetu a jeho občanům v boji za lidská práva a právo na seberurčení národa.

Horydoly.czTibet a Tibeťané

Tibet: co znamená vlajka? (2014)
DNES: Vlajka pro Tibet (2014)
Vlajka pro Tibet (2013)
Plamen pravdy pro Tibet (2012)
Divoké matky, koně a Tibet v Libni (2012)
Jezdí na stejné místo do Tibetu (2011)
Podpořme Tibeťany (2009)
Svobodu pro Tibeťany (2008)
Načerno do Tibetu (2006)

23. dubna

Dvě česká letadla létají do Lukly

Nepálské aerolinie koupily po čtyřiceti letech dvě zahraniční letadla. Jsou to u nás dobře známé turbolety L 410 z Kunovic. Himálajská Lukla je považována za jedno z deseti nejnebezpečnějších letišť světa. Letiště Edmunda Hillaryho a Tenzinga Norgaye v Nepálu měří pouze 480 metrů se sklonem 12 stupňů a navíc se tam velmi často mění počasí. Přistává se proti strmým horám a start je dramatický přepad přes terénní hranu do hlubokého údolí. Nepálské aerolinie měly dosud zákaz přistání na evropských letištích kvůli zastaralému leteckému parku.

1. března

Nardi končí na Nanga Parbat

Italský skialpinista a horolezec Daniele Nardi vzdal pokus o zimní výstup na Naga Parbat Kinshoferovou cestou. Ve svém blogu popisuje padající séraky, spousty sněhu a obrovské nebezpečí, které ho odradilo od výstupu. Stejně tak se nedařilo ani adalším expedicím v této zimní sezoně.

16. ledna

Shořela tibetská památková vesnice

Několik set tradičních dřevěných domků zničil požár v tibetské vesnici Jün-nan v Číně. Obec byla pokládána kvůli své architektuře sedmi set domů starých 1300 let za památkovou rezervaci.

Horydoly.czHimálaj AKTUÁLNĚ: 20132012 - 2011 - 2010 - 2007/2009


Zobrazit místo Mountains - hory na větší mapě

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

není Turbolet, jako Turbolet

Milí Honzo ...... :-)

 

Kde začít. Tatra a Liaz sice vyhrávala závody jako Dakar, ale ten dnes vyhrávají vozy Kamaz a kolik jsi jich viděl na vlastní oči ??? To, že továrna vyrobí závodní speciál, nemá s její technologickou vyspělostí nic společného.

Liaz byl šrot, který nevydržel 200 000km. Liazku, která jezdila bez poruch, najdeš leda v hračkářství, v reálu rozhodně ne.  Do 200 000km musela být provedena generální oprava motoru a podvozku. Naproti tomu hojně dovážené Volvo F89 mělo GO motoru po nájezdu 1 000 000km !!! Lidově řečeno. Liaz prodělal 5 generálních oprav, kdežto Volvo čekala teprve první. A to mělo Volvo o polovinu větší výkon, než Liaz.

Tatra na tom nebyla o moc lépe, ale ta byla vyrobena čistě jako terénní náklaďák. Ovšem čistě pro socialistické hospodářství, protože v tom dnešním si na sebe nedokáže vydělat. 12ti válec má spotřebu jako T-72 a 10ti válec na tom není o mnoho lépe. Stejně tak cena za sadu pneumatik (na 1 auto 10Ks+rezerva) je naprosto astronomická. Ekonomicky je Tatra bezedná díra na peníze.

Takže asi tak, co se týče kvality našich nákladních aut :-)

Co se týče Zetoru, tak ten byl špičkou tak do poloviny 70tých let, pak už rozhodně ne. Na začátku 90tých let už byl pravěkem. Zetor nebyl schopen dodnes zhruba od roku 1980 vyrobit traktor o síle 250 koní. Nejsilnější Zetor měl 160 koní a spotřebu, jako 250 od MF.

A nakonec bezkonkurenčně NEJVĚTŠÍ NOVINÁŘSKÁ KACHNA 90tých let, která u pár jedinců vydržela až do dneška - radiolokátory Tamara a Věra !!! :-))))))

Tamara byla v době ukončení výroby v roce 1985 totálně zastaralá. To věděli všichni, kdo jí vyráběli - proto se také přestala dělat. Vývoj v oblasti vojenské technologie šel rychle dopředu a Tamara, ale i její novější sestra Věra nezachytí nic, ani když to poletí 50m na ní !!!

On to totiž není žádný radar, ale pasivní radar. Svoji funkci plní pouze za předpokladu, kdy letící letadlo vysílá nějaký signál. V momentě, kdy nic nevysílá, tak je Tamara i Věra hromada nepotřebného šrotu. Na tom byla také postavena schopnost zachytit "neviditelné" letouny. Jenže od poloviny 80tých let už útočící moderní letadla nepotřebovala nic vysílat, nepotřebovala používat své přehledové radary, protože létala podle přesně naplánovaných tras.

Co se kolem Tamary v 90tých letech zrodilo za naprosto nesmyslnou legendu, se diví i samotní lidé z Pardubické Tesly (dnes ERA). Ti ovšem neměli potřebu, idem tuto pohádku vyvracet.To, že se jednalo o naprostý nesmysl dokazuje fakt, že si tento "zázračný" radiolokátor nikdo na západě nekoupil !!!

PROČ ?????

Protože byl dávnbo překonán a byl de facto k ničemu.

Není tedy nutné, lézt někomu do análu, úplně stačí, když použiješ svůj mozek. Pokud tyto informace nemáš, lze použít internet ..... :-)

Je třeba se ke všemu postavit čelem a né, že si budeme nalhávat, jaká jsme to byla průmyslová velmoc. Průmyslová  a vyspělá velmoc, jsme byli ještě v roce 1938, pak už NIKDY NE !!!!!!!

  • Autor Petr
  • Datum a čas 30.4.2014 16:19
Reaguj
není Turbolet, jako Turbolet

Něco jiného je postavit speciál na jeden závod a úplně něco jiného provozovat továrnu a HLAVNĚ!!!!!! celosvětovou servisní síť na náklaďáky, které musí být neustále v provozu, jinak prodělávají. A ještě k tomu náklaďáky do těžkého terénu, kterých v Evropě není potřeba až zase tak moc.

Reaguj
není Turbolet, jako Turbolet

Jo. Zastaralý šmejdy Tatry vyhrávaly závody, Liazky sloužily celý roky bez poruch, a Zetory byly takový šmejdy, že se o závod, stejně jako o spoustu jinejch  zajímali oni "vyspělí a pokrokoví průmyslníci" ze západu. Stejně jako o lokátory Věra, Tamara, a t.d. Ono, když někdo chce mocí mermo lozit někomu do análu, ať si tam leze. Dělo se tomu tak v historii česka, děje se i dnes. Ale hádejte, kdo pak smdí????

  • Autor Honza
  • Datum a čas 30.4.2014 10:18
Reaguj
není Turbolet, jako Turbolet

Tento se s tím z roku 1989-1990 nedá vůbec srovnávat. To jsou dvě naprosto odlišná letadla, to za prvé.

A za druhé. Havla ani Klause opravdu nemusím, ale oni dva opravdu nemohli za krach našich továren. Za jejich krachem byla totální zaostalost a nekonkurenceschopnost. V momentě, kdy se položil kontrolovaný trh v RVHP, nebylo komu ty zastaralá šmejdy prodávat. Od Škodovek, Avii přes Tatru, Liaz, Zetor až po to příšerné umělé oblečení z Krasu !!!

Nevím kde se pořád bere ta fáma, že náš průmysl byl na úrovni !!!????

Pamatuji si, jak se v Motorpalu a Jihlavanu dělalo na strojích, které soudruzi ukradli soukromníkům v roce 48. Soustruh "Svoboda" z roku 1931. Na něm jsem dělal v roce 1993 v továrně Motorpalu kontrolní práci.

Bytex - dřevěná člunkové stavy z roku 1929 !!!!! Tam dělat bylo vysloveně o život. Kolem každého stroje musela být ochranná ocelová síť, protože ty člunky se běžně vydávali na letecký výlet dílnou a pokud by tam ty sítě nebyli, tak by byla vysoká úmrtnost dělnic. Na těchto stavech se tam dělalo ještě v roce 1992 !!!!

  • Autor Petr
  • Datum a čas 24.4.2014 12:59
Reaguj
inside informace?

????? Havel moc tržní nebyl a Klaus je socialista - kapitalismus prosazují jiní lidi než zrovna tyhle dva........ Ale že by zrovna L410 byla zhrábnutá konkurencí když se právě prodali dvě letadla do prestižního letiště o kterém kolují legendy a každý si ho fotí???? 
 

  • Autor P.K.
  • Datum a čas 24.4.2014 10:47
Reaguj
trhUCYKU

Jak vidět ono co je dobré se prosadí samo. Bohužel až po tom, co to za babku shrábne "konkurence" ..........

Inu - onen Havlův a Klausův "tržní system" neexistuje. Vše je to jen šachová hra mocnejch a kšeftařů.......

  • Autor Honza
  • Datum a čas 24.4.2014 09:42
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Poznejte nejkrásnější řecké ostrovy

Poznejte nejkrásnější řecké ostrovy

Je jich asi 2,5 tisíce, jen 200 z nich je obydlených. Některé jsou kosmopolitními hvězdami na mapě světových letovisek, zatímco charakter a atmosféra jiných se po staletí příliš nemění.... celý článek

Europe's top campsite is located in Austria

Nový vlak z Litvy do Lotyšska

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Jaro začíná dnes nad ránem

Jaro začíná dnes nad ránem

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Poznejte nejkrásnější řecké ostrovy

Poznejte nejkrásnější řecké ostrovy

Je jich asi 2,5 tisíce, jen 200 z nich je obydlených. Některé jsou kosmopolitními hvězdami na mapě světových letovisek, zatímco charakter a atmosféra jiných se po staletí příliš nemění.
Europe's top campsite is located in Austria

Europe's top campsite is located in Austria

On the basis of ratings by campers Camping.info , one of Europe's top camping guides, has selected the most popular from over 23,000 campsites in 44 European countries.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Stones, Trees, Clouds - fotovýstava Praha, Tibet Open House 26.3.-17.4. Fotografoval Petr Králík 26.3.
Island - diashow Domažlice, Čakan Přednáší Martin Loew  3.4. 19:00
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Island - diashow Dobřany, Káčko Přednáší Martin Loew 4.4. 19:00
Hannibal - sněhové divadlo Rakousko, Sölden 5.4.
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Island - diashow České Budějovice, Kotva 8.-11.4. Přednáší Martin Loew 8.4. 17:30

Diskuse

opggzjlo 100 mg lisinopril, 29.3.2024 1:21, 11 příspěvků
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35