Greenway Berounka - Střela na kole

Cyklistická vyjížďka na Křivoklátsko.
Autor snímku Mates

AKTUALIZACE Osmdesát kilometrů na kole zvládne za den kde kdo. Přesto doporučujeme vyhradit si na cyklotrasu, nazvanou Greenway Berounka - Střela, celý víkend. Byla by škoda profrčet okolo přírodních krás a historických zajímavostí a neprohlédnout si je. Trasa má v nomenklatuře Klubu českých turistů zpočátku číslo 303, poté 351 a nakonec míří zcela samostatně. V terénu je vyznačena symbolem modré vlny.

Greenway Berounka - Střela na kole
Podzimní louka v údolí Berounky u Křivoklátu je posetá spadanými jablky.

Cyklistická trasa Berounka - Střela spojuje dvě významné řeky středních a západních Čech. Vede chráněnou krajinnou oblastí Křivoklátsko a přírodními parky Jesenicko a Horní Střela.

Příroda a památky

Greenway Berounka – Střela patří k nejatraktivnějším značeným cyklistickým cestám v Česku nejen kvůli přírodě, ale také památkám. Objíždí gotický hrad Křivoklát, královské město Rakovník, opevněné městečko Rabštejn nad Střelou a barokní město Manětín.

Startuje v Roztokách u Křivoklátu. Jede po cyklotrase číslo 303 přes Křivoklát do Rakovníka. Pokračuje po cyklotrase číslo 351 do Jesenice a Žihle. Před Rabštejnem se greenway od číslované cyklotrasy odklání a vede do Manětína.

Křivoklátsko, romantická lesní silnička v masivu hory Lužná.

Obtížnost

Roztoky - Klečetné: lehká cykloturistika po silničkách
Klečetné - Žihle: středně těžká cykloturistika po místních komunikacích
Žihle - Manětín: středně těžký terén, který se po deštích může změnit na těžký

Cykloturisté mohou objet třetí poslední část po silničkách, ale i tam čekají prudké kopce nahoru a dolů, ve kterých je potřeba sesednout z bicyklu a tlačit.

Jídlo, pití a ubytování

Na greenway je mnoho hospod, stánků, penzionů a hotelů. Jsou však v provozu především o prázdninách. Mimo léto je nutné počítat se zkrácenou otvírací dobou, nebo dokonce s jejich uzavřením.

BOOKING.com: Najděte si hotel, penzion či privát v Křivoklátě a okolí

Cykloturistika na Křivoklátsku.

Horské kolo, přilba, blatníky, cyklorukavičky, nepromokavá bunda, cyklistický dres, funkční ponožky, cyklistické brýle. Nářadí, lepení, pumpičkazámek na kolocyklobatoh. Mapa nebo GPSmobilblikačka a světlolékárnička. Jídlo a pití (hospod není mimo sezonu mnoho otevřených), peníze a doklady.

Doprava

Vlakem lze přijet na začátek cyklotrasy do Roztok po frekventované trati (Praha) - Beroun - Rakovník.

Návrat z konce trasy v Manětíně je komplikovanější. Na kole dojedeme ještě 12 kilometrů do Mladotic, odkud jezdí lokálky směrem na Rakovník a do středních Čech, nebo 16 kilometrů do Žlutic, odkud je výhodnější spojení přes Bečov nebo Mariánské Lázně do západních Čech.

Dolní Střela.

KILOMETRÁŽ: Greenway Berounka - Střela

00,0 Roztoky, u jezu - od řeky směrem k rozcestí, vlevo do obce Roztoky, vpravo CT 303 Hořovice
00,7 Roztoky, křižovatka most Roztoky - vlevo na most po silnici II/236 směr Křivoklát
01,0 Roztoky, křižovatka most Roztoky - za mostem vpravo po silnici II/236 směr Křivoklát, vlevo CT Roztoky - Skryje, Pod Roubíkem
02,3 Křivoklát, křižovatka Budy - vlevo po silnici II/227 směr Rakovník, před křižovatkou vlevo začátek cyklistické naučné stezky Rakovník - Křivoklát (opačný směr)
02,6 Křivoklát, rozcestí u zdravotního střediska - za silničním mostem přes Rakovnický potok vpravo kolem Rakovnického potoka
03,3 Křivoklát, sportovní areál U Kolečka - po lávce přes potok a vlevo podél Rakovnického potoka
04,1 Velká Buková, samota Volšičky - po lávce přes potok a vpravo na silnici II/227 směr Křivoklát, v hlavní sezóně zvýšený provoz motorových vozidel a cyklistů!
05,2 Městečko, rozcestí u kostela - rovně po silnici II/227, vpravo CT 0048 Městečko - Brejl, U Myšinky
05,6 Městečko, rozcestí v obci - za silničním mostem přes Rakovnický potok vlevo na místní komunikaci, směrem od Rakovníka ztížený výhled při odbočování!
06,1 Čertova pila - po lávce přes potok, následující trasa obsahuje úseky s krátkými strmými stoupáními, sjezdy a ostrými zatáčkami, jezděte opatrně a zásadně vpravo!
08,1 Kalubice, lávka
10,2 Pustověty, křižovatka v obci - mírně vpravo kolem hostince, souběh s pěší KČT 0040 a 1004, vlevo CT 0046 Pustověty - Újezdec, vpravo CT 0047 Pustověty - Děvín
12,0 Lašovice, železniční stanice - vlevo směrem do obce před rozcestím u stanice vpravo od cesty odpočívadlo, vpravo k železniční stanici pokračuje pěší KČT 0040 a 1004
12,3 Lašovice, rozcestí - přes malou lávku vpravo
13,5 Ryšín, rozcestí - vpravo pod kapličkou
14,6 Chlum, železniční stanice - vpravo na lávku, za lávkou vlevo v souběhu s pěší KČT 0040
16,8 Rakovník, U Papírny rozcestí - vpravo po panelové cestě, dále přes lávku a za ní vlevo, v souběhu s pěší KČT 0040
18,0 Rakovník, Tyršovo koupaliště - rovně podél Rakovnického potoka, dále po CT 351 Rakovník - Jesenice - Manětín, souběh s pěší KČT 0040, rozcestí cyklotras CT 201 Rakovník - Praha, CT 0102 Rakovník - Nové Strašecí, CT Městský okruh
19,2 Rakovník, rozcestí u nádraží - rovně podél Rakovnického potoka, konec cyklistické naučné stezky Rakovník - Křivoklát (opačný směr)
19,7 Rakovník, Nádražní ulice - přejezd silnice u mostu, pokračování podél Rakovnického potoka 19,9Rakovník, lávka u České pojišťovny - vpravo po lávce přes potok, za lávkou vlevo podél Rakovnického potoka, v souběhu s pěší KČT 0047 a 3100
20,1 Rakovník, most Trojanova - Ottova - přejezd silnice, pokračování podél Rakovnického potoka, souběh s pěší KČT 0047 a 3100
20,9 Rakovník, Na studánkách - vlevo přes mostek a za ním vpravo podél Rakovnického potoka, souběh s pěší KČT 3100
25,0 Senomaty, lávka II přes Rakovnický potok - přes lávku a za ní vlevo, souběh s pěší KČT 3100
25,5 Senomaty, lávka I přes Rakovnický potok - přes lávku a za ní vpravo, souběh s pěší KČT 3100
25,9 Senomaty, náves - vlevo po silnici a na křižovatce u kostela vpravo na místní komunikaci, souběh s pěší KČT 3100
27,4 Šanov, železniční přejezd - přejezd silnice rovně na neupravenou pěšinu
27,8 Šanov, železniční stanice - vlevo přes trať na místní komunikaci
28,2 Šanov, náves - vpravo okolo návsi 28,6Šanov, rozcestí na dolní části návsi - vpravo na místní komunikaci, dále v souběhu s pěší KČT 3100
29,5 Šanov, rozcestí u Řeřišského potoka - po lávce přes potok, za lávkou vlevo po polní cestě, v souběhu s pěší KČT 3100
30,2 Šanov, rozcestí se zelenou - rovně, pěší KČT 3100 odbočuje vpravo k lesu
31,9 Řeřichy, rozcestí v obci u rybníka - vpravo po silnici
32,4 Řeřichy, rozcestí pod lesem - vlevo na polní cestu
34,0 Klečetné, rozcestí u Panny Marie Immaculaty - vlevo, dále v souběhu s pěší KČT 3100
34,8 Klečetné, rozcestí u lesa - vlevo po lesní cestě, dlouhé stoupání, souběh s pěší KČT 3100
35,3 Milíře, rozcestí - rovně, rozcestník KČT, souběh s pěší KČT 3100
36,0 Soseň, u křížku - zatáčka vpravo, odpočívadlo, souběh s pěší KČT 3100, po 200 m na rozcestí vlevo k vesnici
36,6 Soseň, rozcestí v obci - u rekreačního střediska vpravo, průjezd obcí, souběh s pěší KČT 3100, vlevo CT 2260 Soseň - Kralovice,
38,4 Kosobody - průjezd obcí, souběh s pěší KČT 3100
39,4 Kosobody, rozcestí - vlevo na lesní cestu, souběh s pěší KČT 3100
39,8 Račí hrad, rozcestí - vpravo kolem rekreačního střediska, souběh s pěší KČT 3100
40,7 Horní a Dolní Fikač - po hrázi mezi rybníky, souběh s pěší KČT 3100
41,2 Jesenice, železniční přejezd - vlevo po polní cestě k obci podél železniční trati
42,2 Jesenice, železniční stanice - vlevo přes silnici I/27 na panelový chodník, dále v souběhu s pěší KČT 3076, začátek Naučné stezky Jesenicko, pěší KČT 6032 Krakovec - Petrohrad
42,5 Jesenice, Velký rybník - po lávce přes potok do rekreační oblasti, souběh s pěší KČT 3076
42,8 Jesenice, chatová oblast - průjezd chatovou oblastí, souběh s pěší KČT 3076
44,7 U Viklanu, rozcestí - vlevo, souběh s pěší KČT 3076, vpravo odbočka k Viklanu (trasa Naučné stezky Jesenicko)
45,2 Krtský rybník (Sviták) - vlevo po hrázi rybníka, na konci hráze vpravo po provizorní pěšině podél břehu rybníku Kofiler, souběh s pěší KČT 3076
46,0 Rybník Kofiler, rozcestí - vlevo po lesní cestě, souběh s pěší KČT 3076
46,2 Krtské skály, rozcestí - rovně, souběh s pěší KČT 3076, vpravo pěší KČT 1020 Krtské skály - U můstku
47,1 U Zbořeného rybníka - po hrázi a na rozcestí za rybníkem vpravo souběh s pěší KČT 3076
47,9 Ostrovec, kostel - kolem kostela po místní komunikaci, souběh s pěší KČT 3076
48,6 Rozcestí Ostrovec - Velečín - vlevo na lesní cestu, rovně CT 2152 Blatno - Tis - Sklárna
49,3 Ostrovec, rozcestí v lese - vpravo, dále v souběhu s pěší KČT 3076
51,6 Podbořánky, Chvojkovský mlýn - vpravo na silnici II/206 do Žihle, souběh s pěší KČT 3076
53,6 Žihle, křižovatka Kralovice - vpravo
54,4 Žihle, křižovatka Mladotice - Rabštejn - rovně
54,6 Žihle, křižovatka u kostela - vlevo na most, za mostem vpravo a dále rovně, souběh s CT 2261 a pěší KČT 3076
55,5 Žihle, železniční stanice - vlevo po silnici, souběh s CT 2261 a pěší KČT 6607
56,2 Žihle, rozcestí v obci - vpravo na místní komunikaci a lesní cestu, středně těžký terén, souběh s pěší KČT 6607
56,6 Žihle, rozcestí u Dědka - rovně
57,5 Žihle, rozcestí nad tratí - rovně
57,7 Žihle, rozcestí u Báby - vpravo, rovně k Bábě po pěší KČT 6607
58,0 Rozcestí v Ovčím dole - rovně
59,0 U Nové louky, rozcestí - vpravo na asfaltovou komunikaci
59,5 U Vysokého krmelce, rozcestí - vlevo, vpravo CT 2152 Tis - Blatno - Ostrovec 60,4 Sklárna, rekreační středisko - průjezd, naučná stezka 61,8Rozcestí u křížku - vlevo
62,4 U Kočičího vrchu, rozcestí - vpravo, nejvýše položený úsek greenway
63,4 Poustky, rozcestí s červenou - rovně po asfaltové komunikaci, souběh s pěší KČT 0238
63,6 Poustky, Černý rybník - vpravo na lesní cestu, značení logem, rovně CT 351, rozcestník KČT Černý rybník, následují místy neupravené lesní cesty členitým terénem, v zimním období a po vydatných deštích místy nesjízdné (použijte náhradní trasu po CT 351 Poustky - Nový Dvůr - Rabštejn nad Střelou - Stvolny - Manětín)
65,7 Rozcestí polních cest - vlevo ke Střele, souběh s pěší KČT 3662
66,0 Střela, turistická lávka - rozcestník KČT, po lávce přes Střelu a dále vlevo po louce, za loukou dlouhé stoupání po kamenité cestě do Rabštejna, souběh s pěší KČT 3662 a 0239
68,1 Rabštejn nad Střelou, rozcestí u autobusové zastávky - křížení s CT 351 (vlevo Nový Dvůr, Poustky), vpravo Manětín) greenway pokračuje vpravo krátce po silnici a po 100 m vlevo na místní komunikaci v souběhu s pěší KČT 1403, značení logem, rozcestník KČT Rabštejn nad Střelou, BUS, rozcestí pěších tras KČT 0238, Rabštejn nad Střelou - Blatno, 0239 Žlutice - Rabštejn nad Střelou, 1403 Plasy - Manětín, 3637 Plasy - Rabštejn nad Střelou, 3662Lubenec - Rabštejn nad Střelou, naučná stezka, 9250 okružní NS Rabštejn - Střela,
68,4 Ranč Havraní kámen, rozcestí - vpravo po lesní cestě, pěší KČT 1403 vede po strmé pěšině vzhůru, následují neupravené lesní cesty členitým terénem, v zimním období a po vydatných deštích místy nesjízdné (použijte náhradní trasu CT 351 Rabštejn nad Střelou - Stvolny - Manětín)
68,7 Rozcestí nad rančem Havraní kámen - ostře vlevo
69,8 Místo výhledu do údolí Střely a na městečko Rabštejn, souběh s pěší KČT 1403
70,4 Železný hamr, rozcestí v lese - rovně, pěší KČT 1403 vede vpravo po lesní pěšině
71,3 Rozcestí v lese - vlevo po lesní cestě, souběh s pěší KČT 1403
72,5 U Kotanče, rozcestí - vlevo na silnici a po 200 m vpravo na polní cestu, souběh s pěší KČT 1403
75,5 Luční potok, lávka - přes lávku prudké stoupání po neupravené polní cestě do vesničky Brdo, souběh s pěší KČT 1403
76,0 Brdo - přes náves vpravo po silnici, souběh s pěší KČT 1403
78,3 Manětín, křižovatka Kralovice - rovně, souběh s pěší KČT 1403, vlevo CT 352
78,8 Manětín, křižovatka Stvolny - rovně, souběh s CT 351 a pěší KČT 1403
79,2 Manětín, zámek - rozcestí cyklotras 35 Plzeň - Měděnec, 352 Klášter Teplá - Rokycany, pěší KČT 0235 Mladotice - Úterý, 1403 Plasy - Manětín, 3604 Liblín - Zbraslavský vrch, pěší vycházkové okruhy 9200 a 9210 (červené a modré psaníčko), cykloturistické trasy Baroko

Poznámka: CT - cyklotrasa, KČT - Klub českých turistů.

Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Děkuji za opravu. Vidím, že pracujete pilně. Já bych jěště možná dopsala po čem že to ta stezka vede do Manětína.
  • Autor Anna
  • Datum a čas 19.5.2010 18:17
Tak jak teda? Greeway Berounka - Střela? Greenway - Střela? Nebo Greenway Berounka - Střela
  • Autor Anna
  • Datum a čas 19.5.2010 17:13
Celkem 2 příspěvky v diskuzi

Praha AKTUÁLNĚ 2024

SJEZDOVKA RADOTÍN Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.... celý článek

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube

Cyklonovinky 2024

BALATON Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Na kole z Prahy do Vídně

AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

Že tráví cyklisté většinu času venku a na kasina nemají čas? To je omyl. Díky dostupnosti online kasin není problém si otevřít výherní automat i na cestách. Nebo po návratu z vyjížďky, kdy
Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

4156 jízdních kol a elektrokol bylo odcizeno během loňského roku. Celková škoda činila 126,2 milionů korun. Do policejních statistik jsou ale započítané pouze řádně nahlášené případy. Reálná hodnota tak může být
Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Samostatná kategorie pro gravelové závodníky je zásadní novinkou 19. ročníku cyklistického závodu Předvýběr.CZ Bike Maraton Vysočina 2024, který se letos jede v sobotu 25. května.

Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Beroun bikemaraton Beroun Cyklomaraton MTB 27.4. 19:00
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Porubajk - cyklomaraton Ostrava, Poruba Horská kola 27.4.
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 29.4.
Špindlerův Mlýn - zahájení letního provozu lanovek Špindlerův Mlýn 1.5.
Májová vyjížďka Znojmo Cykloturistika 1.5.
Rychlebská 30 - cyklomaraton Javorník Horská kola 4.5.
Parníkem na Slapy Praha 4.5.-29.9. 4.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.