Greenway Berounka - Střela na kole

Cyklistická vyjížďka na Křivoklátsko.
Autor snímku Mates

AKTUALIZACE Osmdesát kilometrů na kole zvládne za den kde kdo. Přesto doporučujeme vyhradit si na cyklotrasu, nazvanou Greenway Berounka - Střela, celý víkend. Byla by škoda profrčet okolo přírodních krás a historických zajímavostí a neprohlédnout si je. Trasa má v nomenklatuře Klubu českých turistů zpočátku číslo 303, poté 351 a nakonec míří zcela samostatně. V terénu je vyznačena symbolem modré vlny.

Greenway Berounka - Střela na kole
Podzimní louka v údolí Berounky u Křivoklátu je posetá spadanými jablky.

Cyklistická trasa Berounka - Střela spojuje dvě významné řeky středních a západních Čech. Vede chráněnou krajinnou oblastí Křivoklátsko a přírodními parky Jesenicko a Horní Střela.

Příroda a památky

Greenway Berounka – Střela patří k nejatraktivnějším značeným cyklistickým cestám v Česku nejen kvůli přírodě, ale také památkám. Objíždí gotický hrad Křivoklát, královské město Rakovník, opevněné městečko Rabštejn nad Střelou a barokní město Manětín.

Startuje v Roztokách u Křivoklátu. Jede po cyklotrase číslo 303 přes Křivoklát do Rakovníka. Pokračuje po cyklotrase číslo 351 do Jesenice a Žihle. Před Rabštejnem se greenway od číslované cyklotrasy odklání a vede do Manětína.

Křivoklátsko, romantická lesní silnička v masivu hory Lužná.

Obtížnost

Roztoky - Klečetné: lehká cykloturistika po silničkách
Klečetné - Žihle: středně těžká cykloturistika po místních komunikacích
Žihle - Manětín: středně těžký terén, který se po deštích může změnit na těžký

Cykloturisté mohou objet třetí poslední část po silničkách, ale i tam čekají prudké kopce nahoru a dolů, ve kterých je potřeba sesednout z bicyklu a tlačit.

Jídlo, pití a ubytování

Na greenway je mnoho hospod, stánků, penzionů a hotelů. Jsou však v provozu především o prázdninách. Mimo léto je nutné počítat se zkrácenou otvírací dobou, nebo dokonce s jejich uzavřením.

BOOKING.com: Najděte si hotel, penzion či privát v Křivoklátě a okolí

Cykloturistika na Křivoklátsku.

Horské kolo, přilba, blatníky, cyklorukavičky, nepromokavá bunda, cyklistický dres, funkční ponožky, cyklistické brýle. Nářadí, lepení, pumpičkazámek na kolocyklobatoh. Mapa nebo GPSmobilblikačka a světlolékárnička. Jídlo a pití (hospod není mimo sezonu mnoho otevřených), peníze a doklady.

Doprava

Vlakem lze přijet na začátek cyklotrasy do Roztok po frekventované trati (Praha) - Beroun - Rakovník.

Návrat z konce trasy v Manětíně je komplikovanější. Na kole dojedeme ještě 12 kilometrů do Mladotic, odkud jezdí lokálky směrem na Rakovník a do středních Čech, nebo 16 kilometrů do Žlutic, odkud je výhodnější spojení přes Bečov nebo Mariánské Lázně do západních Čech.

Dolní Střela.

KILOMETRÁŽ: Greenway Berounka - Střela

00,0 Roztoky, u jezu - od řeky směrem k rozcestí, vlevo do obce Roztoky, vpravo CT 303 Hořovice
00,7 Roztoky, křižovatka most Roztoky - vlevo na most po silnici II/236 směr Křivoklát
01,0 Roztoky, křižovatka most Roztoky - za mostem vpravo po silnici II/236 směr Křivoklát, vlevo CT Roztoky - Skryje, Pod Roubíkem
02,3 Křivoklát, křižovatka Budy - vlevo po silnici II/227 směr Rakovník, před křižovatkou vlevo začátek cyklistické naučné stezky Rakovník - Křivoklát (opačný směr)
02,6 Křivoklát, rozcestí u zdravotního střediska - za silničním mostem přes Rakovnický potok vpravo kolem Rakovnického potoka
03,3 Křivoklát, sportovní areál U Kolečka - po lávce přes potok a vlevo podél Rakovnického potoka
04,1 Velká Buková, samota Volšičky - po lávce přes potok a vpravo na silnici II/227 směr Křivoklát, v hlavní sezóně zvýšený provoz motorových vozidel a cyklistů!
05,2 Městečko, rozcestí u kostela - rovně po silnici II/227, vpravo CT 0048 Městečko - Brejl, U Myšinky
05,6 Městečko, rozcestí v obci - za silničním mostem přes Rakovnický potok vlevo na místní komunikaci, směrem od Rakovníka ztížený výhled při odbočování!
06,1 Čertova pila - po lávce přes potok, následující trasa obsahuje úseky s krátkými strmými stoupáními, sjezdy a ostrými zatáčkami, jezděte opatrně a zásadně vpravo!
08,1 Kalubice, lávka
10,2 Pustověty, křižovatka v obci - mírně vpravo kolem hostince, souběh s pěší KČT 0040 a 1004, vlevo CT 0046 Pustověty - Újezdec, vpravo CT 0047 Pustověty - Děvín
12,0 Lašovice, železniční stanice - vlevo směrem do obce před rozcestím u stanice vpravo od cesty odpočívadlo, vpravo k železniční stanici pokračuje pěší KČT 0040 a 1004
12,3 Lašovice, rozcestí - přes malou lávku vpravo
13,5 Ryšín, rozcestí - vpravo pod kapličkou
14,6 Chlum, železniční stanice - vpravo na lávku, za lávkou vlevo v souběhu s pěší KČT 0040
16,8 Rakovník, U Papírny rozcestí - vpravo po panelové cestě, dále přes lávku a za ní vlevo, v souběhu s pěší KČT 0040
18,0 Rakovník, Tyršovo koupaliště - rovně podél Rakovnického potoka, dále po CT 351 Rakovník - Jesenice - Manětín, souběh s pěší KČT 0040, rozcestí cyklotras CT 201 Rakovník - Praha, CT 0102 Rakovník - Nové Strašecí, CT Městský okruh
19,2 Rakovník, rozcestí u nádraží - rovně podél Rakovnického potoka, konec cyklistické naučné stezky Rakovník - Křivoklát (opačný směr)
19,7 Rakovník, Nádražní ulice - přejezd silnice u mostu, pokračování podél Rakovnického potoka 19,9Rakovník, lávka u České pojišťovny - vpravo po lávce přes potok, za lávkou vlevo podél Rakovnického potoka, v souběhu s pěší KČT 0047 a 3100
20,1 Rakovník, most Trojanova - Ottova - přejezd silnice, pokračování podél Rakovnického potoka, souběh s pěší KČT 0047 a 3100
20,9 Rakovník, Na studánkách - vlevo přes mostek a za ním vpravo podél Rakovnického potoka, souběh s pěší KČT 3100
25,0 Senomaty, lávka II přes Rakovnický potok - přes lávku a za ní vlevo, souběh s pěší KČT 3100
25,5 Senomaty, lávka I přes Rakovnický potok - přes lávku a za ní vpravo, souběh s pěší KČT 3100
25,9 Senomaty, náves - vlevo po silnici a na křižovatce u kostela vpravo na místní komunikaci, souběh s pěší KČT 3100
27,4 Šanov, železniční přejezd - přejezd silnice rovně na neupravenou pěšinu
27,8 Šanov, železniční stanice - vlevo přes trať na místní komunikaci
28,2 Šanov, náves - vpravo okolo návsi 28,6Šanov, rozcestí na dolní části návsi - vpravo na místní komunikaci, dále v souběhu s pěší KČT 3100
29,5 Šanov, rozcestí u Řeřišského potoka - po lávce přes potok, za lávkou vlevo po polní cestě, v souběhu s pěší KČT 3100
30,2 Šanov, rozcestí se zelenou - rovně, pěší KČT 3100 odbočuje vpravo k lesu
31,9 Řeřichy, rozcestí v obci u rybníka - vpravo po silnici
32,4 Řeřichy, rozcestí pod lesem - vlevo na polní cestu
34,0 Klečetné, rozcestí u Panny Marie Immaculaty - vlevo, dále v souběhu s pěší KČT 3100
34,8 Klečetné, rozcestí u lesa - vlevo po lesní cestě, dlouhé stoupání, souběh s pěší KČT 3100
35,3 Milíře, rozcestí - rovně, rozcestník KČT, souběh s pěší KČT 3100
36,0 Soseň, u křížku - zatáčka vpravo, odpočívadlo, souběh s pěší KČT 3100, po 200 m na rozcestí vlevo k vesnici
36,6 Soseň, rozcestí v obci - u rekreačního střediska vpravo, průjezd obcí, souběh s pěší KČT 3100, vlevo CT 2260 Soseň - Kralovice,
38,4 Kosobody - průjezd obcí, souběh s pěší KČT 3100
39,4 Kosobody, rozcestí - vlevo na lesní cestu, souběh s pěší KČT 3100
39,8 Račí hrad, rozcestí - vpravo kolem rekreačního střediska, souběh s pěší KČT 3100
40,7 Horní a Dolní Fikač - po hrázi mezi rybníky, souběh s pěší KČT 3100
41,2 Jesenice, železniční přejezd - vlevo po polní cestě k obci podél železniční trati
42,2 Jesenice, železniční stanice - vlevo přes silnici I/27 na panelový chodník, dále v souběhu s pěší KČT 3076, začátek Naučné stezky Jesenicko, pěší KČT 6032 Krakovec - Petrohrad
42,5 Jesenice, Velký rybník - po lávce přes potok do rekreační oblasti, souběh s pěší KČT 3076
42,8 Jesenice, chatová oblast - průjezd chatovou oblastí, souběh s pěší KČT 3076
44,7 U Viklanu, rozcestí - vlevo, souběh s pěší KČT 3076, vpravo odbočka k Viklanu (trasa Naučné stezky Jesenicko)
45,2 Krtský rybník (Sviták) - vlevo po hrázi rybníka, na konci hráze vpravo po provizorní pěšině podél břehu rybníku Kofiler, souběh s pěší KČT 3076
46,0 Rybník Kofiler, rozcestí - vlevo po lesní cestě, souběh s pěší KČT 3076
46,2 Krtské skály, rozcestí - rovně, souběh s pěší KČT 3076, vpravo pěší KČT 1020 Krtské skály - U můstku
47,1 U Zbořeného rybníka - po hrázi a na rozcestí za rybníkem vpravo souběh s pěší KČT 3076
47,9 Ostrovec, kostel - kolem kostela po místní komunikaci, souběh s pěší KČT 3076
48,6 Rozcestí Ostrovec - Velečín - vlevo na lesní cestu, rovně CT 2152 Blatno - Tis - Sklárna
49,3 Ostrovec, rozcestí v lese - vpravo, dále v souběhu s pěší KČT 3076
51,6 Podbořánky, Chvojkovský mlýn - vpravo na silnici II/206 do Žihle, souběh s pěší KČT 3076
53,6 Žihle, křižovatka Kralovice - vpravo
54,4 Žihle, křižovatka Mladotice - Rabštejn - rovně
54,6 Žihle, křižovatka u kostela - vlevo na most, za mostem vpravo a dále rovně, souběh s CT 2261 a pěší KČT 3076
55,5 Žihle, železniční stanice - vlevo po silnici, souběh s CT 2261 a pěší KČT 6607
56,2 Žihle, rozcestí v obci - vpravo na místní komunikaci a lesní cestu, středně těžký terén, souběh s pěší KČT 6607
56,6 Žihle, rozcestí u Dědka - rovně
57,5 Žihle, rozcestí nad tratí - rovně
57,7 Žihle, rozcestí u Báby - vpravo, rovně k Bábě po pěší KČT 6607
58,0 Rozcestí v Ovčím dole - rovně
59,0 U Nové louky, rozcestí - vpravo na asfaltovou komunikaci
59,5 U Vysokého krmelce, rozcestí - vlevo, vpravo CT 2152 Tis - Blatno - Ostrovec 60,4 Sklárna, rekreační středisko - průjezd, naučná stezka 61,8Rozcestí u křížku - vlevo
62,4 U Kočičího vrchu, rozcestí - vpravo, nejvýše položený úsek greenway
63,4 Poustky, rozcestí s červenou - rovně po asfaltové komunikaci, souběh s pěší KČT 0238
63,6 Poustky, Černý rybník - vpravo na lesní cestu, značení logem, rovně CT 351, rozcestník KČT Černý rybník, následují místy neupravené lesní cesty členitým terénem, v zimním období a po vydatných deštích místy nesjízdné (použijte náhradní trasu po CT 351 Poustky - Nový Dvůr - Rabštejn nad Střelou - Stvolny - Manětín)
65,7 Rozcestí polních cest - vlevo ke Střele, souběh s pěší KČT 3662
66,0 Střela, turistická lávka - rozcestník KČT, po lávce přes Střelu a dále vlevo po louce, za loukou dlouhé stoupání po kamenité cestě do Rabštejna, souběh s pěší KČT 3662 a 0239
68,1 Rabštejn nad Střelou, rozcestí u autobusové zastávky - křížení s CT 351 (vlevo Nový Dvůr, Poustky), vpravo Manětín) greenway pokračuje vpravo krátce po silnici a po 100 m vlevo na místní komunikaci v souběhu s pěší KČT 1403, značení logem, rozcestník KČT Rabštejn nad Střelou, BUS, rozcestí pěších tras KČT 0238, Rabštejn nad Střelou - Blatno, 0239 Žlutice - Rabštejn nad Střelou, 1403 Plasy - Manětín, 3637 Plasy - Rabštejn nad Střelou, 3662Lubenec - Rabštejn nad Střelou, naučná stezka, 9250 okružní NS Rabštejn - Střela,
68,4 Ranč Havraní kámen, rozcestí - vpravo po lesní cestě, pěší KČT 1403 vede po strmé pěšině vzhůru, následují neupravené lesní cesty členitým terénem, v zimním období a po vydatných deštích místy nesjízdné (použijte náhradní trasu CT 351 Rabštejn nad Střelou - Stvolny - Manětín)
68,7 Rozcestí nad rančem Havraní kámen - ostře vlevo
69,8 Místo výhledu do údolí Střely a na městečko Rabštejn, souběh s pěší KČT 1403
70,4 Železný hamr, rozcestí v lese - rovně, pěší KČT 1403 vede vpravo po lesní pěšině
71,3 Rozcestí v lese - vlevo po lesní cestě, souběh s pěší KČT 1403
72,5 U Kotanče, rozcestí - vlevo na silnici a po 200 m vpravo na polní cestu, souběh s pěší KČT 1403
75,5 Luční potok, lávka - přes lávku prudké stoupání po neupravené polní cestě do vesničky Brdo, souběh s pěší KČT 1403
76,0 Brdo - přes náves vpravo po silnici, souběh s pěší KČT 1403
78,3 Manětín, křižovatka Kralovice - rovně, souběh s pěší KČT 1403, vlevo CT 352
78,8 Manětín, křižovatka Stvolny - rovně, souběh s CT 351 a pěší KČT 1403
79,2 Manětín, zámek - rozcestí cyklotras 35 Plzeň - Měděnec, 352 Klášter Teplá - Rokycany, pěší KČT 0235 Mladotice - Úterý, 1403 Plasy - Manětín, 3604 Liblín - Zbraslavský vrch, pěší vycházkové okruhy 9200 a 9210 (červené a modré psaníčko), cykloturistické trasy Baroko

Poznámka: CT - cyklotrasa, KČT - Klub českých turistů.

Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Děkuji za opravu. Vidím, že pracujete pilně. Já bych jěště možná dopsala po čem že to ta stezka vede do Manětína.
  • Autor Anna
  • Datum a čas 19.5.2010 18:17
Tak jak teda? Greeway Berounka - Střela? Greenway - Střela? Nebo Greenway Berounka - Střela
  • Autor Anna
  • Datum a čas 19.5.2010 17:13
Celkem 2 příspěvky v diskuzi

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.