registrovat

Fórum Zpět na výpis diskuzí

Vysoké Tatry

Autor Zpráva

Horydoly

avatar
24.8.2018 12:33

Vidlový hřeben

tyjo super,, fakt díky moc za podrobný popis,, koukám že jsi chodící průvodce tater :-))   moc nám to pomůže.
Počet příspěvků: 537

Kuba Turek

avatar
24.8.2018 12:32

Vidlový hřeben

Na Vidláku proti srsti budou nejtěžší dvě délky obtížnosti okolo pětky: výlez z Kežmařské štrbiny ma rampu a pak o kousek dál další výlez stěnou. Obě délky mají cca 40 m. Podle toho, jak jsme je slaňovali, bych řekl, že nejsou lámavé. Když to nepůjde s batohem na zádech, tak nebude problém vytáhnout batohy za sebou na laně.

První tahle délka nemá nad sebou slaňák, ale dá se nahoře dát dost dobrých smyček nebo vklíněnců. Druhá délka má slaňák nahoře na plošince a dost pohodlný.   Voda se dá nějak vyprosit na Lomničáku (na záchodě není) u astronomů. Lanovkáři jsou nevrlí.   Mělo by být také sněhové pole ještě cca 1-2 délky pod Jordánovou či Bachledovou štrbinou směrem k Téryně po Jordánce.   Prvodčíky: Z Lomničáku dál vede dnes už feráta po hřebeni do Posledné štrbiny, nebo to slaníš. Pak následuje traverz okolo Posledné veže zprava (na severní straně). Vypadá to tramaticky, je tam jedna nebo dva kramle, ale dá se to sól (cca 2 UIAA). V nejhorším to zajistíš: Pak vede dvojkový hřeben kličkovaná co nejlehčím terénem na Pyšný štít. Pak to neznám, ale musíš přelézt dolů do sedélka k Loktibradě (výrazná věžička v Lasovičí štrbině) a zase nahoru na Malý Pyšný štít. Měla by to být ve jednom místě 2-3.   Pak už je to lehké a hezké - jdeš pěšky a furt přelézáš nějaké skalky až na Spišský štít http://www.horydoly.cz/horolezci/dlouhy-hreben-na-pysny-stit-z-baraniho-sedla.html   Pak musíš 1-2 kratší délka slanit (vlevo od hřebene na straně Téryho chaty) do Baraního sedla http://www.horydoly.cz/horolezci/kde-je-spissky-stit.html   Slaňák tam nebyl, ale smyček dost anebo si dáš sám nějakou prchačku.   Pak vede pěší hřeben s dvojkovým místem na Baraní rohy a Východnou Baraní Strážnicu. Odtud dolů 2-3 po ostrém, ale lezitelném hřebenu na Ledové sedlo. Je to vlastně jenom takový zářez v hřebeni.   http://www.horydoly.cz/ladove-sedlo-nad-teryho-chatou-ve-vysokych-tatrach.html   Přelezeš Sněhové hrby. http://www.horydoly.cz/horolezci/snehove-hrby-zleva-hreji-zprava-snezi.html   Na Snehový štít to už zase neznám ale měla by to být furt 3   Pokračuješ přes Ľadový štít (je tam jenom jedna exponovaná délka přes Ľadový koň 2+, dá se dobře jistit. Jinak jdeš opatrně pěšky. http://www.horydoly.cz/horolezci/ledovy-stit-vystup-na-posledni-chvili.html   Do Sedielka sejdeš tak, že z Velkého Ľadového štítu jdeš doprava (ne po hřebeni!) dolů na výrazné police, po nich přejdeš do sedla mezi Velkým a Malým ledovým štítem, a pak už lehce po hřebeni vystoupíš na Malý Ledový štít a sestoupíš do Sedielka, místa 2.   Hřebenem vylezeš na Širokou vežu. Buď si zalezeš přímo po ostří max 4, nebo hledáš nejlehčí cestu max 2-3   Přímo po hřebeni nebo skrk Komarnického rokli slaníš ke Zbojnickým věžím. http://www.horydoly.cz/horolezci/rokle-komarnickych-na-sirokou-vez.html   Nějak přes ně dolezeš na sedlo Biela lávka. Odtud lezeš ostřím na Ostrý štít. Já tam jednou byl v zimě a zabloudil. Je potřeba vylézt právě na toho ostrého koně a za něho na konci nelézt přímo po hřebeni, ale uhnout doleva a výšvih přelézt zářezem. Jedno místo je tady 4, jinak max 3.   Pak slaníš do sedla mezi Velkým a Malým Ostrým štítem, vylezeš na Malý Ostrý štít (lámačka 2-3, normálně se to v sestupu slaňuje) a pak sestoupit po hřebeni do Javorového sedla http://www.horydoly.cz/horolezci/zapadni-hreben-na-maly-ostry-stit.html   Pak to neznám, ale hřeben na Javoráky by měla být 3-4. Dá se to obejít normálkou poněkud zleva, což je dvojkový žlab až nahoru, kde se setkává stává právě s hřebenovkou. Tudy je výstup bez problémů. Pak lezeš dlouhou po vršku, kde jsou kamenná pole a drobné skalky. Jediné těžší místo je zářez Javorová škára.   Ocitněš se v sedle Zadný Závrat. Tady je problém se dostat dál na Kresaný roh (min. 4, ale možná těžší) Je to krátké, ale nepříjemné.   Pak zase hřebenová klasika - skalky, tráva, šutry, max 2. až na Svišťový štít. http://www.horydoly.cz/horolezci/daleke-jarni-rozhledy-ze-svistoveho-stitu.html   Pak to zase neznám, ale přelézá se tam několik věží a věžiček okolo Divé veže až na Prielom (max 3-4). Pak na Východnou Vysokou vede docela výživný výšvih jedna délka 4, zbytek lehčí. Ale je to pevné.   No apka už sestoupiš po turistické značce do sedla Polský hřeben a dorazíš Martinovkou na Gerlach. http://www.horydoly.cz/horolezci/dlouha-martinka-na-gerlach.html   Uf!!!!   Tady je Hlaváčkova mapa, která Ti pomůže s orientací v jednotlivých věžičkách a sedélkách: http://www.horydoly.cz/files/mapy/vysoketatry_mapahlavacek.jpg 
Počet příspěvků: 30

Horydoly

avatar
24.8.2018 12:29

Vidlový hřeben

ahoj, už to vidím,, díky za odpověď,, jsem to přehlédl,, no my chcem tudy na lomničák a pak dál pokračovat po hřebenu až na východní vysokou a ideálně až na gerlach,,ale asi to nepůjde časově a hlavně jsem zatim nikde nenašel popis trasy, obtížnosti atd..

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
24.8.2018 11:39

Vidlový hřeben

Počet příspěvků: 537

Kuba Turek

avatar
24.8.2018 11:21

Vidlový hřeben

Čau, vždyť to tam píšu, že je to o něco těžší
Počet příspěvků: 30

Horydoly

avatar
24.8.2018 11:19

Re: Vysoké Tatry - Vidlový hřeben

Ahoj, prosimte cetl jsem tvuj popis vidloviteho hrebenu mezi kezmarskym stitem a lomnicakem, myslis ze je to schudne i z opacneho smeru z kez.s. na lomnicak v podobne obtiznosti 4+?? Diky za info..
Lukáš
Počet příspěvků: 537

Kuba Turek

avatar
15.3.2018 23:50

Re: cesty v okolí popradského

Co takhle Žabí kůň hřebenovkou (bacha na lavinézní sestup)  nebo Jižní hřeben na Volovku? Oboje jsou to trojky, spíš skalní, než sněhové. Jinak samozřejmě spoustu žlabů okolo toho Satanova žlabu, který jsme lezli spolu.

Ale bacha, jednou jsme Žabí kůň vůbec netrefili a pak slaňovali tím příšerným komínem na rezaticích: http://www.horydoly.cz/horolezci/video-zapadni-vez-nad-zabim-sedlem.html  

A tady je ta Volovka: http://www.horydoly.cz/horolezci/staflovka-ve-vysokych-tatrach.html 

Anebo pěkná trojková hřebenovka Váha - Český štít - Vysoká: http://www.horydoly.cz/horolezci/hreben-na-cesky-stit-tazky-stit.html 

Anebo kratší Dračí pazúriky: http://www.horydoly.cz/horolezci/dracie-pazuriky-ve-vysokych-tatrach.html 

Anebo stejně těžký Dračí hřeben: http://www.horydoly.cz/horolezci/draci-hreben-v-zime.html 

Anebo vyšší level, zimní klasika Zadná Bašta Grósz. My to kdysi lezli v létě a byl to horor, anžto jsme nevěděli, že je to zimní túra: http://www.horydoly.cz/horolezci/groszova-cesta-na-zadni-bastu.html 

Počet příspěvků: 30

Horydoly

avatar
15.3.2018 23:45

cesty v okolí popradského

Ahoj pánové,
nemáte nějaké tipy na zimní cesty v okolí Popradského? Vyjma těch klasik, co už jsem vyškrábali na Tupou a Končistou.
Dík,
Petr 

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
23.7.2017 23:41

prosba o radu Tatry

Ahoj,

děkuju za radu, vezmeme si dvě lana.

Měj se fajn, ať se dostaneš co nejvíc na hory.

Jirka

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
22.7.2017 00:35

Re: Vysoké Tatry

Ahoj Jirko,

nic není nutné, klidně můžeš lézt i bez lana :-)

Na Ihlu v Patrii stačí jednoduché lano. Na Žabího koně většina lidí dneska leze s dvojitými lany (jde se jedna délka po hraně a navíc se slaňuje 2x50 m). Koruna Vysoké je bez debat vhodná pro dvojitá lana (zvláště na Ošarpance a pak z Českého štítu na Váhu se jde místy po ostrém hřebenu s mnoha věžkami a zuby).

Tak si to přeber :-)

Kuba

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
22.7.2017 00:24

prosba o radu Tatry

Ahoj,

určitě ti píše spousta lidí, ale stejně si dovolím požádat tě o radu. Chystáme se s kamarádem do Tater na Ihlu v Patrii, Korunu Vysoké a Žabího koně. Neznáme to tam. Je na tyto věci nutné mít dvojčata? Pokud ano, tak 50m?

Děkuju.

Jirka

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
3.7.2017 09:10

Re: Tatry cesty

:-) Asi tak deset tisíc cest :-)

Tady je výběr klasických cest do cca 4-5 UIAA:

http://www.horydoly.cz/horolezci/nejlepsi-tatranske-lezeni-ii-v.html 

Tady jsou průvodce na cesty 2-6, které jsem lezl já nebo někdo známý a většinou je můžeme doporučit:

http://www.horydoly.cz/horolezci/vysoke-tatry-stity-a-veze.html 

Tady je je asi nejobsáhlejší průvodčík vybraných cest na webu: 

http://www.tatry.nfo.sk/ 

Tady je popis jednotlivých štítů a hřebenů a hlavně normálek (tedy pro nás sestupů):

http://www.goat.cz/index.php?path=VysokeTatry_VysokeTatry 

Problém je, že naprostá většina tatranského lezení se odehrává nad úrovní horských chat. Nástupy od nich bývají 0,5-2 hodiny, ale k chatám se jde 2-3 hodiny.

Takže například výborné lezení je u Zeleného plesa (Brnčalka) - např. kratší Žeruchovky a Kozí štít, Jastrabia veža a Karbunkulový hřeben, dlouhý Malý Kežmarský štít nebo Kolový štít.

V okolí Téryho chaty Západní Lomnice, Pyšný štít, Stredohrot, Baraní rohy, Žlutá stěna.

V okolí Zbojnické chaty Široká věža, Ostrý štít, Javorový štít, Zbojnická veža,

V okolí Popradského plesa jsem už psal.

V okolí Slezského domu všechny věže v Granátové stěně, Kvetnicová veža a samozřejmě lehké ale atraktivní výstupy na Gerlach. Dá se dojít také k Batizovskému štítu.

V okolí Táboriska pod Poľanou v Bielovodské dolině například Hrubá veža, Litvorový štít, Velický štít, Kačací štít, Ganek, Česká veža

Nad chatou Solisko celý Soliskový hřeben s kratšími výstupy.

Nad Skalnatým plesem je Lomnický štít, Kežmarský štít a Vidlový hřeben s několika samostatnými věžemi.

Kuba

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
3.7.2017 08:33

Re: Tatry cesty

Bydlet budeme kousek od Vysokych tater u te elektricky, takze kam jede elektricka tam muzeme jet i my. Neznas jeste neco mimo tu oblast co jsi psal ? Neco kde se nemusi jit takovou dalku ? Staci jen nazvy a oblasti. Ja to najdu na netu.

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
3.7.2017 01:35

Re: Tatry cesty

Ahoj,

pokud chceš bydlet na Popradském plese, tak je nejjednodušší dojet železnicí TEŽ nejlépe ze Štrby do stanice Popradské pleso a dojít po lesní silničce (bez provozu) asi za hodinu k chatě. Pokud pojedeš autem, dá se auto odstavit právě u této stanice.

Z Popradského plesa je skoro všude docela daleko pěšky, ale dá se obvykle zvládnout až dvě krátké cesty za den nebo jedna dlouhá.

Žabí koň 3 je bezkonkurenčně nejhezčí hřebenovka v Tatrách.

http://www.horydoly.cz/horolezci/na-hrbete-zabiho-kone.html 

Dá se spojit za jeden den ještě s Häberleinem 4 na stejný vrchol.  

http://www.horydoly.cz/horolezci/excelentni-haberlein-na-zabi-kun.html 

Další den se dá lézt vedle na Volovce (Volia veža), dá se tam zvládnout 2-3 cesty za den

Hezké a poměrně bezpečné jsou například

Jižní hřeben 3

http://www.horydoly.cz/horolezci/staflovka-ve-vysokych-tatrach.html 

Štáflovka 5

http://www.horydoly.cz/horolezci/staflovka-ve-vysokych-tatrach.html 

Stanislawski 5

Dá se dojít až na Galerii Ganku. Nejlehčí klasika v ní vede Stará cesta 4

http://www.horydoly.cz/horolezci/stara-cesta-na-galerii-ganku.html 

Nebo se dá lézt vedlejší Puškášův pilíř 5

Vyhlídková hřebenovka vede ze sedla Váha na Český štít a dál na Vysokou

http://www.horydoly.cz/horolezci/hreben-na-cesky-stit-tazky-stit.html 

Krásná je hřebenovka na Ošarpance 3

http://www.horydoly.cz/horolezci/plezir-lezeni-na-osarpance.html  

nebo Plškovy plotny 6 na ten samý vrchol

Blízko od chaty je dlouhý hřeben Tupé. Vede na něj několik pilířů a žlabů cca od 3 do 6 UIAA. Lezou se v zimě i v létě.

Spíš skalky připomíná Ostrva. Znám tam jenom V znamení špagety 4+

http://www.horydoly.cz/horolezci/ostrva-v-znameni-spagety.html 

Dvě krátké populární kuriozity s dlouhými přístupy jsou Ihla v Ostrve a Ihla v Patrii.

Kuba

Počet příspěvků: 537

Horydoly

avatar
3.7.2017 01:04

Tatry cesty

Ahoj Kubo, za 14 dní jedem do Tater a pomalu vybírám co polezeme. Na stěně BW vylezu tak 6 a na Bořni jsem teď vylezl Čímu (myslím ze 5 nebo 5-). Zatím jsem vybral Hřeben Žabího koně což by měla být III a Štáflovku na Volí věži což by měla být hodně lehká V. Nemáš nějaký tip na lehké, nebo mnou vylezitelné cesty v Tatrách ? Četl jsem si tvůj článek ale je jich tolik že nevím co vybrat. Ideálně něco kde se nemusí jít dlouho k nástupu, ale není to podmínka.

  Pak mám ještě pár dotazů: 1. Tyhle více délky co jsem napsal, ty jsou na celý den ? Podle toho co tam píšou tak asi jo, ale ty časy budou asi subjektivní. 2. Na obě ty cesty se jde z Popradského plesa. Já tam byl jen jednou a na Popradské pleso jsem se dostal po Červené ze Štrbského plesa. Je tam nějaký snadnější přístup nebo nějaký BUS  co tam jede ?   Dík za info Medic
Počet příspěvků: 537

Kuba Turek

avatar
10.9.2016 22:33

Re: Vysoké Tatry

Čau,

právě jsem se vrátil z Korziky, takže nevím, zda už není pozdě.

Co mě napadá:

V znamení Špagety na Ostrvu - vypečená tradiční pětka, návrat je asi nejlepší doleva nahoru skoro pěšky až kousek pod sedlo Ostrvy na Magistrálu

Plškovy platně na Ošarpance - cca 5 A1 nebo 7- vyhlášená a rozumně zajistitelná cesta.

Tilleho hrana na Východní štít nad Železnou bránou - nádherná šestka po hraně a ve velké expozici (nelezl jsem)

Jižní stěna Kozí stráže - lehčí pětka trhlinou, pěší návrat přes Strážné sedlo

Satan - to je ale dlouhé! - okolo Galerie zleva nebo zprava, a dlouhý návrat přes Červené sedlo

Žabí koň - Häberlein - hodně krátké 4+, k řešení jsou tam jen asi tři místa po deseti metrech

Volia veža - Štáflovka - to musíš, když jsi v Tatrách :-)  anebo vedle Stanislawski oboje 5, ale spíš o malinko lehčí

Čau Kuba

Počet příspěvků: 160

Horydoly Open

avatar
6.6.2012 09:59

Re: Bivaky u Batizovských ples

Mockrát děkuji za užitečné informace.
Jan Kubeček

Počet příspěvků: 129

Kuba Turek

avatar
6.6.2012 01:52

Bivaky u Batizovských ples

Zdravím,

těch bivaků je tam víc (asi pět). Většinou jsou menší, pro 2-3 spáče. Známý největší bivak v Batizovské dolině zlikvidovali ochránci přírody před mnoha lety.

Dnešní bivaky najdete hlavně mezi nejvyšším a středním plieskom (nejvyšší je spíš bažinka mezi kameny) vpravo pod Pastrňákovým priehybom a jeden je na severním okraji plieska Pod Kostolíkom. Výhoda u všech je, že voda je nedaleko. Názvosloví uvádím podle Hlaváčkovy mapy Vysokých Tater.

Počet příspěvků: 160

Horydoly Open

avatar
6.6.2012 01:51

Vysoké Tatry

Dobrý den,
v červnu jedeme do Tater, nejspíš do Batizovské doliny. Načítal jsem si informace o cestách a narazil na váš článek o cestě Komarnických. Nemohl byste mi prosím nějak přesněji popsat, kde se nachází bivak u Horních Batizovských plísek? Chápu, že je to neveřejná informace a pokud odmítnete, nebudu se zlobit.
Zdraví,
Jan Kubeček,
Olomouc

Počet příspěvků: 129

Přidat příspěvek

Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit


 
 
 
Registrovat se