TEST Koloběžka Yedoo Dragstr

TEST Koloběžka Yedoo Dragstr
Posekaná louka na Šumavě.
Autor snímku Opicakuz
SDÍLEJ:

Koloběžka Yedoo Dragstr s koly velikosti 20 palců je univerzální stroj na denní práci a víkendové výlety. Je dostatečně rychlá na dlouhé cesty, při tom obratná do města a dost malá na převážení v městské hromadné dopravě. 

Yedoo Dragstr je blízký příbuzný Rodstra. Obě koloběžky jsou téměř totožné, rám mají stejný, jen zadní kolo Yedoo Rodstr je menší. 

Pokud se rozhodujete mezi Dragstrem a Rodstrem, doporučujeme zauvažovat, kam a jak nejčastěji jezdíte. Stejně velká Dragstrova kola 20"-20" jsou o maličko výhodnější na delší cestování, pozná se to řekněme od ujetých 10 km a více na rovné cestě. Různě velká Rodstrova kola 20"-16" zaručují trošku pohodlnější kličkování v městském provozu, popojíždění po chodnících a jednodušší nastupování do vlaku, autobusu, tramvaje i metra. 

Koloběžku Dragstr od Yedoo jsme na jaře a v létě prohnali snad všemi terény a dopravními situacemi, na které je stavěná. Všichni zkušební jezdci si ji oblíbili, protože se na ní jezdí příjemně a zlehka.

VIDEO Koloběžka Yedoo Dragstr

Tisíc kilometrů ve čtyřech lidech 

Jeden dvacátník na Dragstru jezdil stokilometrové výlety ve zvlněných krajinách Pošumaví a Vysočiny s batohem na zádech a přespával v hamace po lesích. Druhý dvacátník na ní podnikal desítky kilometrů dlouhé geocachingové výpravy za keškami v Praze a Středočeském kraji. Padesátnice na Dragstrovi vyrážela na celodenní túry po cyklostezkách a cyklotrasách na klasická turistická témata - koupání, památky, kultura. Padesátník využíval koloběžku především na rychlé přemísťování za prací a zábavou po Praze, kombinoval ulice, cyklopruhy, cyklostezky a městskou hromadnou dopravu.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Další lidé se na Dragstrovi svezli jen párkrát, ale všichni oceňovali lehkost jízdy a dobré ovládání.    

Koloběžka má teď najetou první tisícovku kilometrů.  

Dragstr projede městem jako nůž máslem 

Yedoo Dragstr musí především projet městem. I se svými 20"-20" koly se vejde do autobusu na místo pro kočárky a nikomu nepřekáží. Dragstr se také akorát směstná na zadní plošinu tramvaje.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Na schodech oceňujeme nejen nízkou váhu, ale také promyšlenou konstrukci. Není problém vzít koloběžku do jedné ruky, případně do obou, nic nevadí, netlačí, neřeže. Vzpomeňme v tomto ohledu na ne příliš zdařilou skládací koloběžku Mibo Royal, která nás vždy někde tlačila nebo odírala. V případě, že jdeme do opravdu dlouhých schodů, je možné přehodil koloběžku Dragstr pohodlně přes rameno.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Rychlost s větrem ve vlasech a hlavou v oblacích

Venku v přírodě jsme vyzkoušeli jízdu po silnicích, lesních a polních cestách i terénem s kameny. Dragstr obstál všude.

Nutno ovšem počítat s nižším nášlapem, což je na druhou stranu v případě delších vyjížděk neocenitelná výhoda. Šířka nášlapu by mohla být větší. Dvě nohy vedle sebe se dají dát, ale rozhodně ne se stabilní jistotou. Obavy z uklouznutí na stupátku jsme měli zejména na mokru.

Nášlap je sice opatřený třemi antiskluzovými páskami, ale už během prvních 100 kilometrů se jeden začal odlupovat. Těžko říct, jak dlouho pásky vydrží. "O problému s pásky víme," říká k tomu Petr Handlová z výrobní firmy Intrea-Piko. "U nové řady Alloy už budou pásky vyřešeny, aby neodpadávaly."

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Stabilita je Dragstrovi v malých rychlostech oproti většině dalších 20palcových koloběžek menší, pohodlí na tvrdém rámu není na hrbolatém asfaltu nebo dokonce v lehkém terénu nic moc, ale to všechno vynahrazuje rychlost. Dragstr koncentruje veškerou snahu jezdce na pohyb kupředu.

Brzdy Tektro sice patří v cyklistickém oboru do základní řady, ale na koloběžku Dragstr zcela stačí. Nikdy nás nezklamaly. Navíc se v nich dá dobře dávkovat brzdná síla, ačkoliv se jedná o obyčejná véčka. Zasloužili jsme se o to ale trochu i my sami, protože se pečlivě staráme o jejich seřízení a mazání.

Výborné ocenění zaslouží pneumatiky Kenda. Na účely, pro které byl Dragstr stvořen, sedí jako ulité. Pokud je dostatečně nahustíme, jsou rychlé na silnici, ale zároveň dobře drží stopu a ještě k tomu jsou schopné jet i na horším asfaltu. To potom dostávají ruce a tělo skrze tvrdý rám a řídítka pořádně zabrat, ale vibrace jsou to nejmenší ve srovnání třeba s pádem na zem nebo propíchnutím pneumatiky.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Velká rychlost Dragstrovi svědčí

S kopce na Dragstrovi jezdíme po silnicích nejvíce k šedesátce a jistě by se dalo i rychleji, ale po takových kopcích jsme se neproháněli. Přibližně v rychlosti 35 km/h se stabilita jízdy prudce zlepšuje. V rychlých sjezdech vlastně ani nepoznáme, jak rychle svištíme, a musíme tedy dávat pozor na dlouhou vzdálenost před námi, zda stačíme objet kanál, díru v asfaltu, zabrzdit před zatáčkou, nebo naopak koloběžku pustíme naplno a předjedeme auta před námi.

Koloběžková konkurence na 20" kolech
 Model  Doporučení Horydoly  Dominantní vlastnost  Cena (Kč)
 Yedoo Dragstr  výkonný kompromis do města, na cyklostezky a dobré silnice  rychlost 10190
 Kostka Twenty  stroj na výlety, dlouhé trasy, polní a lesní cesty, okresky a rozbité asfaltky  komfort na dlouhé cesty  8590
 Mibo Express  pracovní koloběžka na denní ježdění do města i na vesnici  pohodlí 10690

Gripy jsou pohodlné a díky diagonálnímu sklonu hran v omotávkové pěně mají sloužit ke správnému držení těla.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Vzadu za nášlapem je podivná hrazdička a pod ní miska, kde se zachytává množství špíny, štěrku a bahna z našich cest. Chápeme, že je to zpevňující prvek konstrukce rámu a částečně také chránič zadní brzdy, ale přesto nechápeme, proč konstruktér nevymyslel něco jiného, co by neotravovalo koloběžkářům život.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Naopak oceňujeme uchycení zadního kola ve dvou výškách na zadní stavbu rámu. Zřejmě si nebudete kola přehazovat často, ale tato vychytávka slouží ke zvednutí nebo naopak snížení světlé výšky nášlapu.

Jednoduše řečeno: Pokud budete jezdit hlavně na hladkém povrchu, nastavíte stupátko co nejníže, a tím se vám pojede lépe s menší námahou. Jestli počítáte spíš s rozbitou vozovkou nebo polními cestami, nastavíte stupátko výše, abyste nedrhli o zem, ale jízda je potom o něco namáhavější. 

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Koloběžku Yedoo Dragstr můžete koupit ve čtyřech barvách. Doporučujeme jasně červenou, protože je nejlépe vidět ve dne i za zhoršené viditelnosti. Nepřehlédnutelná je také pastelově zelená. Bílá působí poněkud obyčejně a jistě vyhovuje lidem, kteří na sebe nechtějí poutat pozornost. Černá barva je elegantní sama od sebe a na koloběžce zvlášť. 

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Citelně je znát opotřebení laku. Nová koloběžka vypadá velmi elegantně a v červené barvě dokonce sexy. Kdo koloběžku využívá naplno, ví, že se bez odřenin neobejde. Jestli ovšem máte koloběžku jako designový doplněk a každý vryp do laku vás bolí, vězte, že budete plakat.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Lak se na několik místech odštípnul anebo jsou v něm jasně vidět škrábance. Jezdíme sice hodně, moc se nežinýrujeme, ale nejsme ke koloběžce neurvalí. Při srovnání s jinými koloběžkami se nám u Dragstru zdá kvalita povrchové úpravy sice na první pohled efektní, ale méně kvalitní.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Horydoly.cz Kde jezdil Yedoo Dragstr s námi

Z Rakovníka přes Křivoklát do Prahy
cykloturistika na odpoledne

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Koupání v pískovně Kojetice v Polabí
letní výlet za chladnou vodou

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Zoufalá snaha Prahy o cyklostezky
městské ježdění ve dne i v noci

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Na Boubín na koloběžce
tři dny na Šumavě se spaním v přírodě 

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Demonstrace na Pražském hradě
koloběžka jako reportážní vozidlo na Malé Straně a Hradčanech

Pražský hrad.

Hostivařská přehrada 2019
jezdíme si zaplavat na největší pražskou vodní plochu 

Koloběžka Yedoo Friday.

Koloběžku Yedoo Dragstr jsme využili pro testování outdoorového vybavení: hamaka ENO Doublenest a sandále Teva Terra a picí vak Hydrapak Isobound

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Specifikace Yedoo Dragstr

Nosnost: 150 kg
Minimální výška jezdce: 130 cm
Hmotnost: 7,4 kg 
Rám a vidlice: Yedoo alloy
Představec: UNO alloy
Řídítka: Yedoo Cross alloy
Gripy: VELO s pěnovou omotávkou
Hlavové složení: NECO alloy 1 1/8" závit
Brzdy: Mini V Tektro ML-520 alloy
Kola: 20" s rychloupínáky
Ráfky: HJC hliníkové s dvojitou stěnou
Náboje a ložiska: NOVATEC 74 mm, průmyslová ložiska
Pneumatiky: Kenda Kwick Roller Sport, 60TPI, kevlar guard, 7 bar
Příprava pro držák lahve: závity M5, rozteč 64 mm

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Celková délka: 159 cm
Délka nášlapu: 40 cm
Výška řídítek: 90-95 cm
Šířka řídítek: 64 cm
Výška nášlapu: 7,2 cm / 9,2 cm
Světlá výška: 4,5 cm / 6,5 cm

Orientační cena: 10 190 Kč (bez montáže 9590 Kč)

Dokoupit lze boční stojánek, blatníky a držák na cyklolahev. 

INFO: Yedoo

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Horydoly.cz Čtěte testy koloběžek na Horydoly: 

MIBO Mibo Royal Mibo Dextro 

KOSTKA Kostka Hill 3 Kostka RE-HA Maxi Tři koloběžky Kostka Kostka Hill Kostka Rebel Kostka Twenty 3

YEDOO Yedoo Dragstr Yedoo Rodstr Yedoo Trexx Yedoo City Yedoo Mezeq Yedoo Mezeq New 

CRUSIS Crusis Urban

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Dragstr

Po měsíci ježdění na Dragstru po Praze mám pár postřehů - koupil jsem na ten model určené blatníky. Jsou lehké z plastu, zatím jsem je neutrhnul – ten plast vypadá chatrně, ale má myslím šanci vydržet. Z počátku se občas vyvlékal z imbusových úchytů, tak to bylo třeba dotahovat a štelovat drátové držáky. Odrazka dozadu se dá vyřešil tak, že se tam nalepí kus 3M reflexu. 

Oproti 26"  je třeba dávat větší pozor na díry a příčné prahy. Ve větších rychlostech má koloběžka docela stabilitu a pevnost, nijak se nekroutí. Zato když se náhodou vjede do terénu, tak pevný rám pěkně kope. Při odrazu ochotně vyráží kupředu a není problém i do menšího kopce, tedy tam už víc záleží na fyzičce. Kde po Praze dávám na kole průměr kolem 20 km, tak na koloběžce asi 14,5. O tolik pomalejší to po městě není. Navíc lepší tréning na běh. Košík na lahev je poměrně nízko, ale nohy se pod něj ještě vejdou. Horší je to s výběrem brašny na rám, nic určeného asi není, ale brašna o velikosti mobilu tam nějak drží.

Hrazdička vzadu mi nijak nevadí. Napak si o ní rád zarazím nohu, když potřebuji změnit postoj třeba při jízdě z prudkého kopce.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit

Žádná z mnoha koloběžek, které jsme v Horydoly měly, se nám nikdy "nesplácla" zespoda :-) 

Ocelovou Kostka Hill jsme zlomili ve slabém místě rámu za jízdy, nechali svařit ve vesnické dílně, a pak jsme na ní ještě několik jezdili, než se trhlina objevila znova.

Kostka Hill

 

Pak jsme rám vyhodili.

Kostka Hill

Řídítka na Kostka Rebel nám pomalu praskla ve sváru. Časem jsme je vyhodili a nahradili jinými pevnějšími.

Kostka Rebel

Jinak všechny koloběžky všech značek žádné problémy nemají.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit

Protože je rychlejší než běh a míň se na ní unavím :-). Zajímalo by mě, jestli rám vydrží i větší zakopnutí o kámen. Když jsem měl koloběžku s rámem z ocelových jeklů 6 x 2 cm  (vidlice 2  x2 cm), tak jsem to neřešil, ocel je ocel. Sice ten rám u Dragstra moc jako plechovka od piva nevypadá, ale i tak bych se trochu obával, že se může v terénu při nárazu zespoda splácnout.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit?

jako  ze  z kola  te boli  zadek a  zada ? dobra kolobezka stoji  10 kolo 20 ? proč  nekdo  beha a chodi  kdyz  muže jezdit  na kole ? kdo  chce ten  si  pro ale  i proti najde :))

  • Autor ll
  • Datum a čas 12.9.2019 14:41
Reaguj
Proč na koloběžce jezdit?

Může mi někdo vysvětlit proč jezdit na koloběžce, když kolo je rychlejší a míň se na něm unavim?

  • Autor Krtek
  • Datum a čas 12.9.2019 14:14
Reaguj
Celkem 5 příspěvků v diskuzi


Koloběhsport se stěhuje z Plzně do Starého Plzence

Koloběhsport se stěhuje z Plzně do Starého Plzence

Plzeňská prodejna koloběžek se stěhuje na novou adresu. Koloběhsport odchází z centra Plzně na Masarykovo náměstí 37 ve Starém Plzenci.... celý článek

40 % úrazů na koloběžce se stane při první jízdě

Outdoorové novinky z Prahy

registrovat

Prohlédněte si chaty k pronájmu a ubytování.
Ubytovaní Velký Meder vám nabízí tu nejlepší letní dovolenou.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz





Nejčtenější články

Smrt 25leté Radky na Drachenwandu nebyla žádná náhoda

Smrt 25leté Radky na Drachenwandu nebyla žádná náhoda

Vracíme se ke smrtelné nehodě mladé české turistky Radky na ferátě Drachenwand, za kterou nesou odpovědnost organizátoři podivné cestovní kanceláře Happy Bus - samozvaný vůdce Dalibor Urban a jeho přítelkyně Kateřina Prejzková.
Výlovy rybníků 2020 září

Výlovy rybníků 2020 září

PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME Hlavní podzimní sezona výlovů rybníků se odehrává v říjnu a listopadu. O nadcházejícím víkendu se budou vylovovat zajímavé rybníky Stavičný u Strakonic, Zmola v Kunovicích a Letadlo u Aše.
Getzn, pečený bramborový knedlík z Chebu

Getzn, pečený bramborový knedlík z Chebu

RECEPT Pečený knedlík ze syrových brambor je specialitou starého německého Chebska / Egerlandu.
IATA sci-fi? Do letadel bezpečně s testy na covid-19

IATA sci-fi? Do letadel bezpečně s testy na covid-19

Alexandre de Juniac, generální ředitel mezinárodní asociace letecké dopravy IATA, vyzývá, aby byl v zájmu renesance globální letecké dopravy vyvinut a mezinárodně přijat rychlý, přesný, dostupný a snadno realizovatelný systém testování viru Covid-19
Mezinárodní festival outdoorových filmů spustil předprodej vstupenek

Mezinárodní festival outdoorových filmů spustil předprodej vstupenek

Dům kultury města Ostravy zahájil předprodej vstupenek na XVIII. Mezinárodní festival outdoorových filmů & Tourfilm.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Heckel 100 - fotovýstava Turnov, Muzeum Českého ráje 10.9.-1.11. 10.9.
40 let HO Jiskra Tanvald - výstava Desná, Riedlova vila 10.9.-30.10. 10.9.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Ostrava 10.-30.10. 10.10.
Výstava oskeruší
Strážnice, Městské muzeum 11.10.-8.1. 11.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Nová Baňa, Vatra 19.10.-11.11. 19.10.
Festival dokumentárních filmů Jihlava 27.10.-1.11. 27.10.
ILTM Asia - veletrh Čína, Šanghaj 28.-30.10. Luxusní cestování 28.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Řapiště, U Máně 29.10.-15.11. 29.10. 18:00
Jak se plánuje Praha - přednáška Praha, Neobyčejná klubovna Přednáší Marek Vácha 29.10. 15:10
Mezinárodní festival outdoorových filmů Polsko, Cieszyn, Oranzeria 30.10.-19.11. 30.10.

Diskuse

Šárka Prkoš, 29.10.2020 10:19, 1 příspěvek
Artroza Jitka, 28.10.2020 15:16, 10 příspěvků
Kontakty z mobilu Horydoly , 24.10.2020 22:18, 8 příspěvků
Hodinky Honor watch gs pro Horydoly , 24.10.2020 22:14, 8 příspěvků
Hodinky Honor watch gs pro Pavel, 24.10.2020 6:39, 8 příspěvků
Sexuální problém David, 24.10.2020 1:46, 9 příspěvků
Gratulki k přežití Skiák, 23.10.2020 13:25, 1 příspěvek
Komfort nošení Kuba Turek, 22.10.2020 12:24, 8 příspěvků
Bolesti Jitka, 22.10.2020 12:00, 22 příspěvků
Hodinky zničené? Kuba Turek, 22.10.2020 11:25, 8 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Vyrazte na výlet do přírody Horydoly , 29.10.2020 22:04
Re: Výlov Hostivický rybník Kuba Turek, 27.10.2020 17:30
Výlov Hostivický rybník? Horydoly , 27.10.2020 17:30
Re: Střední Čechy - cyklo... Horydoly , 26.10.2020 13:10
Strategie rozvoje Krkonoš Horydoly , 26.10.2020 13:03
Skialpinistická zácpa na ... Horydoly , 26.10.2020 11:24
HP TRONIC pomůže s trasov... Horydoly Open, 21.10.2020 16:39
Muži s hlubokým hlasem js... Horydoly , 20.10.2020 1:18