TEST Koloběžka Yedoo Dragstr

TEST Koloběžka Yedoo Dragstr
Posekaná louka na Šumavě.
Autor snímku Opicakuz
SDÍLEJ:

Koloběžka Yedoo Dragstr s koly velikosti 20 palců je univerzální stroj na denní práci a víkendové výlety. Je dostatečně rychlá na dlouhé cesty, při tom obratná do města a dost malá na převážení v městské hromadné dopravě. 

Yedoo Dragstr je blízký příbuzný Rodstra. Obě koloběžky jsou téměř totožné, rám mají stejný, jen zadní kolo Yedoo Rodstr je menší. 

Pokud se rozhodujete mezi Dragstrem a Rodstrem, doporučujeme zauvažovat, kam a jak nejčastěji jezdíte. Stejně velká Dragstrova kola 20"-20" jsou o maličko výhodnější na delší cestování, pozná se to řekněme od ujetých 10 km a více na rovné cestě. Různě velká Rodstrova kola 20"-16" zaručují trošku pohodlnější kličkování v městském provozu, popojíždění po chodnících a jednodušší nastupování do vlaku, autobusu, tramvaje i metra. 

Koloběžku Dragstr od Yedoo jsme na jaře a v létě prohnali snad všemi terény a dopravními situacemi, na které je stavěná. Všichni zkušební jezdci si ji oblíbili, protože se na ní jezdí příjemně a zlehka.

VIDEO Koloběžka Yedoo Dragstr

Tisíc kilometrů ve čtyřech lidech 

Jeden dvacátník na Dragstru jezdil stokilometrové výlety ve zvlněných krajinách Pošumaví a Vysočiny s batohem na zádech a přespával v hamace po lesích. Druhý dvacátník na ní podnikal desítky kilometrů dlouhé geocachingové výpravy za keškami v Praze a Středočeském kraji. Padesátnice na Dragstrovi vyrážela na celodenní túry po cyklostezkách a cyklotrasách na klasická turistická témata - koupání, památky, kultura. Padesátník využíval koloběžku především na rychlé přemísťování za prací a zábavou po Praze, kombinoval ulice, cyklopruhy, cyklostezky a městskou hromadnou dopravu.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Další lidé se na Dragstrovi svezli jen párkrát, ale všichni oceňovali lehkost jízdy a dobré ovládání.    

Koloběžka má teď najetou první tisícovku kilometrů.  

Dragstr projede městem jako nůž máslem 

Yedoo Dragstr musí především projet městem. I se svými 20"-20" koly se vejde do autobusu na místo pro kočárky a nikomu nepřekáží. Dragstr se také akorát směstná na zadní plošinu tramvaje.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Na schodech oceňujeme nejen nízkou váhu, ale také promyšlenou konstrukci. Není problém vzít koloběžku do jedné ruky, případně do obou, nic nevadí, netlačí, neřeže. Vzpomeňme v tomto ohledu na ne příliš zdařilou skládací koloběžku Mibo Royal, která nás vždy někde tlačila nebo odírala. V případě, že jdeme do opravdu dlouhých schodů, je možné přehodil koloběžku Dragstr pohodlně přes rameno.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Rychlost s větrem ve vlasech a hlavou v oblacích

Venku v přírodě jsme vyzkoušeli jízdu po silnicích, lesních a polních cestách i terénem s kameny. Dragstr obstál všude.

Nutno ovšem počítat s nižším nášlapem, což je na druhou stranu v případě delších vyjížděk neocenitelná výhoda. Šířka nášlapu by mohla být větší. Dvě nohy vedle sebe se dají dát, ale rozhodně ne se stabilní jistotou. Obavy z uklouznutí na stupátku jsme měli zejména na mokru.

Nášlap je sice opatřený třemi antiskluzovými páskami, ale už během prvních 100 kilometrů se jeden začal odlupovat. Těžko říct, jak dlouho pásky vydrží. "O problému s pásky víme," říká k tomu Petr Handlová z výrobní firmy Intrea-Piko. "U nové řady Alloy už budou pásky vyřešeny, aby neodpadávaly."

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Stabilita je Dragstrovi v malých rychlostech oproti většině dalších 20palcových koloběžek menší, pohodlí na tvrdém rámu není na hrbolatém asfaltu nebo dokonce v lehkém terénu nic moc, ale to všechno vynahrazuje rychlost. Dragstr koncentruje veškerou snahu jezdce na pohyb kupředu.

Brzdy Tektro sice patří v cyklistickém oboru do základní řady, ale na koloběžku Dragstr zcela stačí. Nikdy nás nezklamaly. Navíc se v nich dá dobře dávkovat brzdná síla, ačkoliv se jedná o obyčejná véčka. Zasloužili jsme se o to ale trochu i my sami, protože se pečlivě staráme o jejich seřízení a mazání.

Výborné ocenění zaslouží pneumatiky Kenda. Na účely, pro které byl Dragstr stvořen, sedí jako ulité. Pokud je dostatečně nahustíme, jsou rychlé na silnici, ale zároveň dobře drží stopu a ještě k tomu jsou schopné jet i na horším asfaltu. To potom dostávají ruce a tělo skrze tvrdý rám a řídítka pořádně zabrat, ale vibrace jsou to nejmenší ve srovnání třeba s pádem na zem nebo propíchnutím pneumatiky.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Velká rychlost Dragstrovi svědčí

S kopce na Dragstrovi jezdíme po silnicích nejvíce k šedesátce a jistě by se dalo i rychleji, ale po takových kopcích jsme se neproháněli. Přibližně v rychlosti 35 km/h se stabilita jízdy prudce zlepšuje. V rychlých sjezdech vlastně ani nepoznáme, jak rychle svištíme, a musíme tedy dávat pozor na dlouhou vzdálenost před námi, zda stačíme objet kanál, díru v asfaltu, zabrzdit před zatáčkou, nebo naopak koloběžku pustíme naplno a předjedeme auta před námi.

Koloběžková konkurence na 20" kolech
 Model  Doporučení Horydoly  Dominantní vlastnost  Cena (Kč)
 Yedoo Dragstr  výkonný kompromis do města, na cyklostezky a dobré silnice  rychlost 10190
 Kostka Twenty  stroj na výlety, dlouhé trasy, polní a lesní cesty, okresky a rozbité asfaltky  komfort na dlouhé cesty  8590
 Mibo Express  pracovní koloběžka na denní ježdění do města i na vesnici  pohodlí 10690

Gripy jsou pohodlné a díky diagonálnímu sklonu hran v omotávkové pěně mají sloužit ke správnému držení těla.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Vzadu za nášlapem je podivná hrazdička a pod ní miska, kde se zachytává množství špíny, štěrku a bahna z našich cest. Chápeme, že je to zpevňující prvek konstrukce rámu a částečně také chránič zadní brzdy, ale přesto nechápeme, proč konstruktér nevymyslel něco jiného, co by neotravovalo koloběžkářům život.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Naopak oceňujeme uchycení zadního kola ve dvou výškách na zadní stavbu rámu. Zřejmě si nebudete kola přehazovat často, ale tato vychytávka slouží ke zvednutí nebo naopak snížení světlé výšky nášlapu.

Jednoduše řečeno: Pokud budete jezdit hlavně na hladkém povrchu, nastavíte stupátko co nejníže, a tím se vám pojede lépe s menší námahou. Jestli počítáte spíš s rozbitou vozovkou nebo polními cestami, nastavíte stupátko výše, abyste nedrhli o zem, ale jízda je potom o něco namáhavější. 

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Koloběžku Yedoo Dragstr můžete koupit ve čtyřech barvách. Doporučujeme jasně červenou, protože je nejlépe vidět ve dne i za zhoršené viditelnosti. Nepřehlédnutelná je také pastelově zelená. Bílá působí poněkud obyčejně a jistě vyhovuje lidem, kteří na sebe nechtějí poutat pozornost. Černá barva je elegantní sama od sebe a na koloběžce zvlášť. 

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Citelně je znát opotřebení laku. Nová koloběžka vypadá velmi elegantně a v červené barvě dokonce sexy. Kdo koloběžku využívá naplno, ví, že se bez odřenin neobejde. Jestli ovšem máte koloběžku jako designový doplněk a každý vryp do laku vás bolí, vězte, že budete plakat.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Lak se na několik místech odštípnul anebo jsou v něm jasně vidět škrábance. Jezdíme sice hodně, moc se nežinýrujeme, ale nejsme ke koloběžce neurvalí. Při srovnání s jinými koloběžkami se nám u Dragstru zdá kvalita povrchové úpravy sice na první pohled efektní, ale méně kvalitní.

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Horydoly.cz Kde jezdil Yedoo Dragstr s námi

Z Rakovníka přes Křivoklát do Prahy
cykloturistika na odpoledne

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Koupání v pískovně Kojetice v Polabí
letní výlet za chladnou vodou

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Zoufalá snaha Prahy o cyklostezky
městské ježdění ve dne i v noci

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Na Boubín na koloběžce
tři dny na Šumavě se spaním v přírodě 

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Demonstrace na Pražském hradě
koloběžka jako reportážní vozidlo na Malé Straně a Hradčanech

Pražský hrad.

Hostivařská přehrada 2019
jezdíme si zaplavat na největší pražskou vodní plochu 

Koloběžka Yedoo Friday.

Koloběžku Yedoo Dragstr jsme využili pro testování outdoorového vybavení: hamaka ENO Doublenest a sandále Teva Terra a picí vak Hydrapak Isobound

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Specifikace Yedoo Dragstr

Nosnost: 150 kg
Minimální výška jezdce: 130 cm
Hmotnost: 7,4 kg 
Rám a vidlice: Yedoo alloy
Představec: UNO alloy
Řídítka: Yedoo Cross alloy
Gripy: VELO s pěnovou omotávkou
Hlavové složení: NECO alloy 1 1/8" závit
Brzdy: Mini V Tektro ML-520 alloy
Kola: 20" s rychloupínáky
Ráfky: HJC hliníkové s dvojitou stěnou
Náboje a ložiska: NOVATEC 74 mm, průmyslová ložiska
Pneumatiky: Kenda Kwick Roller Sport, 60TPI, kevlar guard, 7 bar
Příprava pro držák lahve: závity M5, rozteč 64 mm

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Celková délka: 159 cm
Délka nášlapu: 40 cm
Výška řídítek: 90-95 cm
Šířka řídítek: 64 cm
Výška nášlapu: 7,2 cm / 9,2 cm
Světlá výška: 4,5 cm / 6,5 cm

Orientační cena: 10 190 Kč (bez montáže 9590 Kč)

Dokoupit lze boční stojánek, blatníky a držák na cyklolahev. 

INFO: Yedoo

Koloběžka Yedoo Dragstr.  

Horydoly.cz Čtěte testy koloběžek na Horydoly: 

MIBO Mibo Royal Mibo Dextro 

KOSTKA Kostka Hill 3 Kostka RE-HA Maxi Tři koloběžky Kostka Kostka Hill Kostka Rebel Kostka Twenty 3

YEDOO Yedoo Dragstr Yedoo Rodstr Yedoo Trexx Yedoo City Yedoo Mezeq Yedoo Mezeq New 

CRUSIS Crusis Urban

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Dragstr

Po měsíci ježdění na Dragstru po Praze mám pár postřehů - koupil jsem na ten model určené blatníky. Jsou lehké z plastu, zatím jsem je neutrhnul – ten plast vypadá chatrně, ale má myslím šanci vydržet. Z počátku se občas vyvlékal z imbusových úchytů, tak to bylo třeba dotahovat a štelovat drátové držáky. Odrazka dozadu se dá vyřešil tak, že se tam nalepí kus 3M reflexu. 

Oproti 26"  je třeba dávat větší pozor na díry a příčné prahy. Ve větších rychlostech má koloběžka docela stabilitu a pevnost, nijak se nekroutí. Zato když se náhodou vjede do terénu, tak pevný rám pěkně kope. Při odrazu ochotně vyráží kupředu a není problém i do menšího kopce, tedy tam už víc záleží na fyzičce. Kde po Praze dávám na kole průměr kolem 20 km, tak na koloběžce asi 14,5. O tolik pomalejší to po městě není. Navíc lepší tréning na běh. Košík na lahev je poměrně nízko, ale nohy se pod něj ještě vejdou. Horší je to s výběrem brašny na rám, nic určeného asi není, ale brašna o velikosti mobilu tam nějak drží.

Hrazdička vzadu mi nijak nevadí. Napak si o ní rád zarazím nohu, když potřebuji změnit postoj třeba při jízdě z prudkého kopce.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit

Žádná z mnoha koloběžek, které jsme v Horydoly měly, se nám nikdy "nesplácla" zespoda :-) 

Ocelovou Kostka Hill jsme zlomili ve slabém místě rámu za jízdy, nechali svařit ve vesnické dílně, a pak jsme na ní ještě několik jezdili, než se trhlina objevila znova.

Kostka Hill

 

Pak jsme rám vyhodili.

Kostka Hill

Řídítka na Kostka Rebel nám pomalu praskla ve sváru. Časem jsme je vyhodili a nahradili jinými pevnějšími.

Kostka Rebel

Jinak všechny koloběžky všech značek žádné problémy nemají.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit

Protože je rychlejší než běh a míň se na ní unavím :-). Zajímalo by mě, jestli rám vydrží i větší zakopnutí o kámen. Když jsem měl koloběžku s rámem z ocelových jeklů 6 x 2 cm  (vidlice 2  x2 cm), tak jsem to neřešil, ocel je ocel. Sice ten rám u Dragstra moc jako plechovka od piva nevypadá, ale i tak bych se trochu obával, že se může v terénu při nárazu zespoda splácnout.

Reaguj
Proč na koloběžce jezdit?

jako  ze  z kola  te boli  zadek a  zada ? dobra kolobezka stoji  10 kolo 20 ? proč  nekdo  beha a chodi  kdyz  muže jezdit  na kole ? kdo  chce ten  si  pro ale  i proti najde :))

  • Autor ll
  • Datum a čas 12.9.2019 14:41
Reaguj
Proč na koloběžce jezdit?

Může mi někdo vysvětlit proč jezdit na koloběžce, když kolo je rychlejší a míň se na něm unavim?

  • Autor Krtek
  • Datum a čas 12.9.2019 14:14
Reaguj
Celkem 5 příspěvků v diskuzi


Porota rozhodla o vítězích Turistpropag 2021

Porota rozhodla o vítězích Turistpropag 2021

Soutěžní přehlídka propagačních materiálů na podporu cestovního ruchu v Česku a na Slovensku se koná souběžně s veletrhem Regiony na výstavišti v Lysé nad Labem 15.-18. července. Porota pracovala s předstihem a ohodnotila přes tři stovky... celý článek

Severní stezkou 600 km po Česku

Výměna vodovodní baterie: Voláte instalatéra nebo zkusíte svépomoc?

registrovat

Super volbou na letní rekreaci je určitě ubytování Velký Meder. Turistům a nadšencům hor by se mohlo hodit ubytování Vysoké Tatry, kde najdete ty nejlepší chaty a chalupy.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.







Nejčtenější články

Neusser za Hniličku, jedna hokejka místo druhé

Neusser za Hniličku, jedna hokejka místo druhé

ANALÝZA Milan Hnilička vypadl z velké hry o peníze v Národní sportovní agentuře. Premiér Andrej Babiš, jehož byl Hnilička poskokem na vybírání výpalného, zavelel, aby byl shozen z piedestalu dolů do bahna. Jeho nástupce,
Brno: industriální stezka u řeky Svitavy

Brno: industriální stezka u řeky Svitavy

Posvitavská výrobní zóna značí kus významné historie Brna, kterému přinesla pokrok a rozvoj. V současnosti dochází k přeměně průmyslových areálů. Než úplně zanikne výrobní zóna, je dobré přímo v místě dřívějšího průmyslového rozmachu upozornit
5 pravidel, když si půjčujete auto nebo motorku v autopůjčovně

5 pravidel, když si půjčujete auto nebo motorku v autopůjčovně

Kdo si pro cestu po památkách, přírodních krásách nebo městech rozhodne půjčit auto, má nejvyšší čas na výběr autopůjčovny. Pokud se do výběru a zjišťovaní smluvních podmínek pustíte zavčas a budete se
Polabí AKTUÁLNĚ 2021

Polabí AKTUÁLNĚ 2021

NUTRIE Rovinaté Polabí skrývá, poodhaluje a někdy dokonce nestydatě ukazuje svoji krásu. Přinášíme krátké zprávy z tohoto úrodného a zajímavého kraje.
Himálajské políbení Lobuche East 6119 m

Himálajské políbení Lobuche East 6119 m

Rok začíná ve stejném duchu jako ten minulý - nejistota cestování, minimální možnosti expedic. Je březen, fyzicky se udržuji a tajně doufám, že se podaří odjet do Pamíru. Jenže v přípravě a hlavě chybí

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Otevření turistických chodníků
Vysoké Tatry Zákaz vstupu 1.11.-15.6. 15.6.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 16.-19.6. 16.6.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 16.-19.5. 16.6.
ITE - veletrh Hong Kong 17.-20.6. Cestovní ruch 17.6.
Po stopách Rudolfa II. Lhota 17.-20.6. Dogtrekking 17.6.
Budějovice - Praha České Budějovice 18.-20.6. Vodácký maraton 18.6.
Lezecký kemp pro ženy Tisá 18.-20.6. Vedou Edita Vopatová a Lucie Hrozová 18.6.
Jihlava - splutí Mohelno 19.6.
Krakonošův cyklomaraton Lomnice nad Popelkou Horská kola 19.6.
Stelvio Marathon Itálie, Passo Stelvio Běh 19.6.

Diskuse

Termíny? Prkoš, 14.6.2021 0:03, 1 příspěvek
Tak naštěstí jinde elektr... Andrea Černá - editorka, 7.6.2021 15:15, 6 příspěvků
Tak naštěstí jinde elektr... Lukas B., 7.6.2021 14:12, 6 příspěvků
Tak naštěstí jinde elektr... Jakub, 7.6.2021 8:32, 6 příspěvků
Tak naštěstí jinde elektr... Lukas B., 7.6.2021 7:49, 6 příspěvků
Tak naštěstí jinde elektr... Kuba Turek, 6.6.2021 22:01, 6 příspěvků
Tak naštěstí jinde elektr... Jakub, 6.6.2021 20:38, 6 příspěvků
Chorvatsko Tina, 6.6.2021 13:02, 1 příspěvek
Noviny používají spojení ... Igor Paška, 5.6.2021 19:20, 30 příspěvků
Noviny používají spojení ... Igor Paška, 5.6.2021 18:49, 30 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Gutovka Open Horydoly , 10.6.2021 9:39
Cyklistické závody 2021 Horydoly , 10.6.2021 9:36
Světový den jízdního kola Horydoly Open, 3.6.2021 1:31
zveme za Světovou cyklojí... Horydoly Open, 3.6.2021 1:28
Cestovní kanceláře: čtvrt... Horydoly Open, 1.6.2021 14:24
Jihočeská centrála cestov... Horydoly , 27.5.2021 20:00
Re: Lyže Sporten leanne pen56, 27.5.2021 13:26
IAM_HANNAH Horydoly , 26.5.2021 1:14