Elektrokola v Krkonoších: Uvidíte nepoznané!

Elektrokola v Krkonoších: Uvidíte nepoznané!
Elektrokolo Mountfield pro sportovní styl jízdy.
Autor snímku Mountfield.
SDÍLEJ:

AKTUALIZACE Nemusíte mít fyzičku jako světové cyklistické hvězdy, abyste si užili cyklistický výlet v nejvyšších českých horách. Na stále populárnějších elektrokolech může vyrazit každý. Skvělé trasy najedete po krkonošských hřebenech v okolí Pece pod Sněžkou.

"To nezvládnu!" Když zve muž aneb nadšený cyklista manželku či přítelkyni na cyklovýlet, dostane často stejnou odpověď.

Při zmínce o elektrokole ale začínají ledy tát. Kopec, pohon, spíš lehké šlapání a žádná velká dřina. To už zní mnohem lépe.

Věřte, že Krkonoše na kole stojí v létě za to. Skvělé stezky, panoramatické výhledy a pro elektrokolo i potřebné dobíjecí stanice. Elektrokolo vás vyveze na kopečky stejně snadno jako v zimě lanovka.

Mountfield.

"Ke každému kolu by měl cyklista automaticky brát helmu, nářadí, lepení a zámek," říká Rudolf Kopek z prodejny Intersport v Peci pod Sněžkou. "Helma je samozřejmá součást bezpečnosti cyklisty, protože se u nás jezdí nahoru - dolů. Drobné technické potíže vyřeší na túře základní sada nářadí. Zámek na kolo se hodí, protože se určitě necháte zlákat některou z mnoha horských bud na oběd či na svačinu."

A kam tedy v krásném letním dnu? Nabízíme čtyři zajímavé horské trasy. "Pokud milujete hory a netroufáte si na velké cyklistické výzvy, určitě zkuste elektrokolo," doporučuje  Rudolf Kopek. "Ohlasy cyklistů různých generací jsou skvělé. Podívají se do míst, kde nikdy nebyli. Kolo nabízí jinou perspektivu, než pěší turistika a zvládne to každý."

Všechny trasy zvládne obyčejné horské kolo, pánské i dámské elektrokolo a také trekkingový bicykl. Záleží pouze na fyzické zdatnosti cyklisty, jaké kolo si na výlet vybere. 

Mountfield.  

1. trasa: Apalucha

43 km kde se točila česká komedie století

Motor kola vás vytáhne vzhůru od dolní stanice vleku Javor až k Lesní boudě. Dále pokračujete kolem Tetřevích bud z kopce a v momentě, kdy přejedete Černý potok, uvidíte vpravo prudký svah s mýtinou (v mapě zanesena jako Zlaté návrší), kde známou filmovou chalupu jistě najdete. Nostalgický zážitek.

Kolem lomu Strážné se šlape dál údolím Klínového potoka do Dolního Dvora. Zde v Restauraci Dolní Dvůr dobijte baterii. Mimochodem dobíjecích stanic je v Krkonoších čím dál víc! Čeká vás totiž ještě dlouhé stoupání na Pražskou boudu a odtud si vyberete variantu sjezdu zpět do Pece pod Sněžkou. 

Krkonošské louky.

Trasa vede kolem několika lomů a chalupy, kde se natáčel nezapomenutelný film S tebou mě baví svět. Začnete stoupat kolem údolní stanice vleku Javor po silnici ke spodní stanice lanovky na Hnědý vrch a dále na vrchol stoupání až k Lesní boudě. Dále kolem Tetřevích bud z kopce po silnici vedoucí do Dolního Dvora. V momentě, kdy přejdete Černý potok, uvidíte vpravo prudký svah s mýtinou, na které je schována známá filmová chalupa. Pokračujte po cestě až k mostu přes Kotelský potok a před nim se vydejte vpravo po komunikaci, která po vrstevnici kopíruje údolí až k Hříběcím boudám. Tady objevíte Lom Strážné se zajímavými rostlinami a pokračujete údolím Klínového potoka do Dolního Dvora. Všem, kteří se raduji z jízdy na elektrokole a využívají silu pohonu, doporučujeme dobit elektrokolo v Restauraci Dolní Dvůr. Restauraci najdete 300 metrů pod kostelem po levé straně. Poté pokračujte údolím do Horního Lánova, kde zahnete na cyklostezku 4301, těsně minete lom Peklo a před příjezdem do Černého Dolu uvidíte další vápencový lom s naučnou stezkou a nejdelší nákladní lanovkou v Česku. Z Černého Dolu vyrazte proti proudu říčky Čisté, vyjeďte dlouhým stoupáním k Hrnčířské boudě, dále na Pražskou boudu a odtud si vyberete jakoukoliv variantu sjezdu do Pece pod Sněžkou.

2. trasa: Kolem Černé hory

50 km na krkonošské hřebeny 

Vyrazte přes Velkou Plán po zásobovací komunikaci na Richtrovy boudy, odtud budete stoupat velmi prudkou silnicí až k Výrovce. Zájemci si tady mohou dopřát odbočku kolem Památníku obětem hor na Luční boudu a zpět k Výrovce. Pokračujte kolem chalupy Na rozcestí, kde se přehoupnete přes horizont a budete klesat kolem zadních Rennerovek až k Lahrovým boudám. Rovně pokračuje turistické značení a vy odbočíte doleva po asfaltce a po 500 metrech zase vlevo na šotolinovou cyklostezku K18. Po této cestě, která sleduje vrstevnici a umožňuje krásné výhledy do Podkrkonoší, se dostanete až k rozcestí nad Tetřevími boudami, zde se dáte zase vlevo k rozcestí Pod Lesní boudou.

Kdo udělal u Výrovky odbočku na Luční boudu, anebo si v kopcích vydatně pomáhal elektropohonem, by měl využít moznosti dobít energii v dobíjecí stanici na Lyžařské boudě. Podle turistických ukazatelů ji najdete na konci asfaltky, cestou do kopce směrem na Liščí horu. Po dobití jeďte z kopce až na Hrnčířské boudy, kolem chalupy Mír zahnete vlevo a po chvilce dojedete téměř k Pražské boudě a vydáte se kolem Kolínské boudy do Sedla pod Kolínskou boudu. Tady uhnete vlevo a po cyklostezce K19B kolem Zrcadlových bud dojedete do Janských Lázní.

Janské Lázně.

Z hlavni silnice uhnete po cyklotrase K27 směrem k Modrokamenné boudě a těsně před ní začnete stoupat na Krausovy boudy a odtud po východním úbočí Světlé hory dojedete k Vlašským boudám. Pokračujte vlevo po cyklostezce až na Václavák. V této části trasy vede cyklostezka v těsně okolo Černohorského rašelinitě. Z Václaváku jste za par minut v sedle Pod Kolínskou boudou a odtud sjedete k Pražské boudě a do Pece pod Sněžkou.

3. trasa: Pomezní boudy

42 km k nejvyššímu kostelu a nejvyššímu přechodu 

Trasu odstartujete na cyklostezce K1A stoupáním od bývalé chirurgie k rozcestí u potoka Šraml. Dále pokračujete po svážnici, přes sjezdovku Portášky a boudu Jana dolů do Spáleného mlýna. Odsud se napojíte na cyklotrasu K25, která vás povede okolo Staré hory nad stejnojmennou osadou, dále pak na K26 v blízkosti opevnění hranic republiky přes Cestník sjedete, opět po K1A k nejvýše položenému kostelu v Česku v obci Horní Malá Úpa. Trasa v těchto místech zčásti kopíruje Pohádkovou stezku. Dále vás trasa K24 provede místní skiareálem až na nejvýše položený hraniční přechod Pomezní boudy.

Krkonoše, Dolní Malá Úpa, kostel.

Pokračujete po silnici obcí okolo stylové restaurace Lesní zátiší dolů, až se napojíte na trasu K25. Odbočíte doprava na cestu která povede nad a později i pod osadou Šímovy chalupy do Lvího dolu a posléze zpět do Spáleného Mlýna. Pokračujete zpět po trase na boudu Jana a odsud po K22A dolů do Velké Úpy a zpět do Pece pod Sněžkou.

4. trasa: Albeřická vápenka

40 km okolo Albeřických lomů

Od soutoku Úpy a Zeleného potoka začněte stoupat do cyklostezce K1A přes sjezdovku ve Velké Úpě k Janovým boudám a odtud vede mírné klesání až ke Spálenému Mlýnu v údolí Malé Úpy. Tady se vydáte vpravo a po 200 metrech budete pokračovat stále po stejně značené cyklostezce vlevo. Sledujte značení kolem rozcestníku Nad Dolní Úpou k Lysečinské boudě a do Horních Albeřic.

Krkonoše, Spálený mlýn.

Kdo si ve Veselém výletu v Maršově domluvil prohlídku muzea Vápenka anebo Albeřické jeskyně, zdrží se v Albeřicích déle. Po prohlídce pokračujete po cyklostezce K1A až k Rýchorskému kříži, kde zahnete doleva a po 1500 metrech dorazíte k chatě Hubertus, kde dále načerpáte energii v restauraci a v dobíjecí stanici dobijete baterii kola.

Poté se vraťte na rozcestí k Rýchorskému kříži, pokračujte po ukazatelích k Rýchorské boudě a po žluté turistické cestě (zároveň cyklotrasa K26C) do Horního Maršova. V Maršově přejedete most a kolem autobusové zastávky vyrazíte ulicí Josefa Tippelta cyklostezkou K1B do mírného stoupaní. Stezka vás přivede k rozcestí Na Pražačce, kde se vydáte vpravo po komunikaci, kterou dojedete až ke Krausovým boudám. Zde se vydáte vpravo mezi boudami po stezce K23 úbočím Světlé hory. Toto značení vás dovede přes Vlašské boudy kolem Červenokostelecké boudy k Javořímu mlýnu ve Velké Úpě. Zabočte zde vlevo a do cíle vám zbývají 2 kilometry.


Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě 

Horydoly.cz Výlety na elektrokolech na Horydoly

Z Prahy do Poděbrad

Kozákov v Českém ráji

Z Bíliny přes Bořeň do Prahy

Rozhledna Nová Ves u Rýmařova

Z Podolí do Záběhlic po městě v Praze

Divoká Šárka v Praze

Na horolezeckou skálu Klepec u Přišimas

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

1,5 hodiny neodpovídá pravdě

pokusím se vysvětlit jak to vidím: jsou zde cesty vedoucí podél nebo dokonce křižující první zónu krňápu, a bylo takovým těžce dobytým kompromisem dostat na ně legálně bicykly (na asfalt!) a nějak to fungovalo a funguje. na luční boudu nebo na dvoračky nedojede jen tak nějakej tydýt, u toho je potřeba se notně zpotit a mít natrénováno (nebo tlačit, což také není žádné lízání medu). a u toho kdo vyvine nějaké to úsilí se dá předpokládat, že tam opravdu chce, že jich nebude tolik, že je pro to aby se tam dostal ochoten něco udělat a dá se předpokládat že se tam bude chovat trvale udržitelně (analogicky letní neprovoz lanovky na lysou horu - není tam žádný zákaz vstupu, kdo chce ten se tam do toho krpálu vydrápá, ale žádná lanovka tam nechrlí 1200 lidí za hodinu notabene s bicykly). tenhle kompromis se podařilo dosáhnou před pár lety, kdy elektrokolo byla drahá a nemotorná hydra s ukrutnou dobou nabíjení. teď se dá velmi slušné elektrokolo (které hladce vyjede v podstatě cokoli za cenu námahy srovnatelné s jízdou po rovině a v terénu je jakžtakž ovladatelné) pořídit za dva průměrné platy (měřeno kupní silou obyvatelstva je to srovnatelné s tím lepším favoritem těsně před zhroucením socíku, to stál asi čtyři a půl). no a takové elektrokolo v půjčovně je na den za cenu která je téměř s rovnalelná s lístkem na lanovku, a vidím nebezpečí že se z hřebenovejch partií stane masakr daunhylových elektrokolistů který logicky vyústí v zákaz pro všechny šmahem. čili volám po jiném zacházení pro luk a šíp, ládovačky a opakovací kulovnice (jak je zvykem v loveckých revírech za velkou louží), volám po jiném zacházení s kajaky a rafty.

  • Autor Lukas B.
  • Datum a čas 24.8.2015 09:44
Reaguj
1,5 hodiny neodpovídá pravdě

Moderní baterky to takhle umí i když nevěříš :-) Moje KTM Macina 2014 se nabije ze zásuvky za 1 h na 60 %. Normálně mi stačí na 90 km na Jižní Moravě na plný výkon, Jednoduše můžu nabíjet na dobíjecích stanicích zkoušel jsem to na Vranově nebo jednou v hospodě když jsem zapomněl doma nabít - zdravím do Hostýnských vrchů :-) Elektrokola jsou určitě budoucnost pro mě.

  • Autor Petr
  • Datum a čas 23.8.2015 16:23
Reaguj
1,5 hodiny neodpovídá pravdě

Stejně to nic nemění na tom, že pokud mám akku prázdnej, musím šlapat. A nabít nemám jak a kde.  U mopedu doliju benzin a jedu. Takže pokud půjčovny nezajistí výměnu akku, (a v priopade půjčoven je to realné),  je to o ničem. A tenhle problém je vpodstatě u všech elektrickejch vozítek. A TAKY, BENZIN NATANKUJU ZA MINUTY, DOBÍJET MUSÍM HODINY. Tohle je myslím hlavní problém vůbec.......

  • Autor Honza
  • Datum a čas 22.8.2015 12:29
Reaguj
si připadám jak v jiříkově vidění

No - pokud půjde vývoj kol a agresivita některejch  "BIKERŮ" stávajícím tempem, budeme mít kopu značek i v horských a turistických terenech - a stejně k ničemu  Spousta agresivních čtyrkolkářů a impotence úřadů a policie to jen potvrzuje. Takže se těšme na devastace na "globální úrovni". Zpitomění lidstva totiž nezná hranic. Tu pomůže jen přírodní katastrofa či apokalypsa...........

  • Autor HONZA
  • Datum a čas 18.8.2015 10:53
Reaguj
šlapka bez motoru.....to je ono

Kolo mám od toho, že se chci hejbat, spotit se u toho, podat nějaký výkon a tělu dát co si zaslouží, aby se udrželo ve formě a  pak to např.oslavím "pitným režimem......".A elektrokolo mě o toto vše ošidí, takže jsem zastánce šlapek bez motoru.

  • Autor márty
  • Datum a čas 24.7.2015 08:36
Reaguj
Kdo chce něco udělat pro životní prostředí a okolní svět by měl šlapat do pedálů normálního kola. Všecko ostatní je pro kočku.

 Čistá energie?  

I elektrická energie se musí nějak vyrobit, ať už je zdrojem vodni, tepelná anebo atomová elektrárna. Elektrokolo spotřebuje na 100 km kolem jedné kWh, to je ekvivalent jednoho decilitru benzinu.Jistě o něco méně než mnohem větší a těžší automobil.

Elektrokola dosahující vyšších rychlostí než kola jsou pramenem těžších úrazů a jejich četnosti. Elektrokolo dosáhne celkem vysoké rychlosti a ta je problémem na křižovatkách, před světly a v ostrých zatáčkách. Do horského terénu se elektrokolo hodí mnohem méně než do města.

Akumulátory představují nejslabší a nejkontroverznější článek celého systému. Když je akumulátor prázdný, je jízda s elektrokolem problémem. Jeho recyklace je problematická a někteří experti jsou názoru že recyklovaní nepoužitelného akumulátoru je stejně drahé jako jeho výroba.

Jak daleko se s elektrokolem dá dojet záleží na terénu, stoupání, pneumatikách a jejich správném tlaku, váze cyklisty a hlavně na tom, jak přišlapuje

Jízda s elektrokolem není zatím ideální, i když se faktory jako efektivnost motorků a dosah elektrokolaposlední dobou značně zlepšily. Také akumulátory podávají větší výkon, jsou větší než dříve, ale jsou stejně těžké.

Reaguj
si připadám jak v jiříkově vidění

tedy nijak nepopírám výhodnost a smysl elektrokola pro část party (důchodců) kdy ti s bypasem a bez půlky plic mohou absolvovat nenáročný výlet a nebýt pro své kamarády přítěží. ovšem paňmáma si tuhle k sedmdesátinám tu hajtru elektrickou taky koupila (pravý důvod je ovšem ten, že byla poslední z party a tetkám najednou byly čtyřicetikilometrové výlety málo a holt musej na elektriku jezdit šedesát).

ale od krňápu bych očekával nějakou tu osvícenou filosofii typu americkejch loveckejch revírů, kdy sezona pro luk a šíp začíná dříve než pro flintu. nevím nevím jestli zrouna elektrokola jsou to pravé co by patřilo do hřebenovejch partií krkonoš.

čili proč to píšu - jedinej fér způsob jak omezit návštěvnost (a v důsledku chránit gáju před ympáktem) je znepohodlnit přístup - a elektrokola tento princip popírají.

Reaguj
1,5 hodiny neodpovídá pravdě

 

Údaj, že akumulátor vydrží 1,5 hodiny neodpovídá skutečnosti a celkem málokoho zajímá. Důležitější je vědět kolik kilometrů s jedním nabitým akumulátorem ujedu.

 

Švýcarští experti testovali 46 elektrických kol – zde pět příkladů – v horském terínu je možné podle jejich testu ujet  od 23,3 do 39,9 km. To by mohlo na jízdu Krkonošemi stačit.

 

E-Bike Kettler Boston Race   

dosah mimo město 77,6 km při průměrné rychlosti 25,2 km/hod

dosah horský terén 25.8 km při průměrné rychlosti 22 km/hod

 

E-Bike Pegasus Premio E 10 

dosah mimo město 71,1 km při průměrné rychlosti 25,7 km/hod

dosah horský terén 25,0 km při průměrné rychlosti 22 km/hod

 

E-Bike Simplon Kagu Era-30 

dosah mimo město 77,6 km při průměrné rychlosti 25,2 km/hod

dosah horský terén 25.8 km při průměrné rychlosti 22 km/hod

 

E-Bike Smart 

dosah mimo město 61,3 km při průměrné rychlosti 24,4 km/hod

dosah horský terén 31,2 km při průměrné rychlosti 22,2 km/hod

 

E-Bike Victoria Trekkin 7,7- 

dosah mimo město 53,8 km při průměrné rychlosti 25,1 km/hod

dosah horský terén 23,3 km při průměrné rychlosti 20,5 km/hod

 

E-Bike Raleigh Dover Impulse R Club   

dosah mimo město 92,9 km při průměrné rychlosti 24,6 km/hod

dosah horský terén 39.9 km při průměrné rychlosti 20,0 km/hod

 

Ale nadále platí tvrzení, že provoz elektrokola ekologický příliš není a elektrokolo je dost nebezpečným přístrojem –  dá se srovnat s malou motorkou – tedy houfnost úrazů je četnější.

Reaguj
????

450 - 600 Kč na den - no pro pražáka asi nic moc. Pro zbytek národa vyhozený peníze.

App.

Baterie při provozu vydrží tak na 1.5 hodiny. Nabíjení 5. Dalo by se to tak ještě akceptovat, pokud by člověk měl v poplatku i výměnu baterií za nabité a ono elektrokolo tak alespoň na ten den využil......

  • Autor Honza
  • Datum a čas 22.7.2015 18:39
Reaguj
Celkem 9 příspěvků v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

čd-ariva Pišišvor, 29.3.2024 11:12, 1 příspěvek
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35