Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku

Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %.
63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.
Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.
Příliš ostrá jízda na starého člověka
Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.
V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.
Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny
V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.
Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 miliůnů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).
Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.
U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.
Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.
Není všechno zlato, co se třpytí
Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.
Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.
Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.
Sleduj negativní zprávy o elektrokolech:
Švýcaři elektrokolům příliš nefandí
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out
Diskuse
Diskuze k článku
E-bike?
Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D
Elektrokolo či motorový vozidlo????
No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........
- Autor Honza
- Datum a čas 14.9.2015 09:43
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný
Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 29.7.2015 09:47
E-bike?
Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.
Barrandovský most přes Vltavu v Praze
Maďarské dálniční známky 2023
Může se hodit
Nejčtenější články

Barrandovský most přes Vltavu v Praze
Kolik stojí kilometr jízdy autem podle vyhlášky?
Praha AKTUÁLNĚ 2023
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Batmassan - veletrh | Švédsko, Göteborg | 4.-12.2. Lodě | 4.2. | |
Reisen - veletrh | Německo, Hamburg | 8.-12.2. Turismus a karavaning | 8.2. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 8.-12.2. Turismus a karavaning | 8.2. | |
BIT - veletrh | Itálie, Miláno | 12.-14.2. Cestovní ruch | 12.2. | |
AIME - veletrh | Austrálie, Melbourne | 13.-15.2. | 13.2. | |
IMTM - veletrh | Izrael, Tel Aviv | 14.-15.2. Cestovní ruch | 14.2. | |
Grónsko - diashow | Brno, Art | Přednáší Martin Loew | 15.2. | 18:00 |
For Fishing - veletrh | Praha, Letňany | 16.-19.2. Rybářství a myslivost | 16.2. | |
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh | Rakousko, Salzburg | 16.-19.2. Lov a rybářství | 16.2. | |
Reise Camping - veletrh | Německo, Essen | 22.-26.2. | 22.2. |
Diskuse
Impregnace | Honza, 7.2.2023 16:06, 4 příspěvky |
Dobře odvedená práce | Adela, 7.2.2023 15:12, 8 příspěvků |
Neseriózní text | Kuba Turek, 6.2.2023 11:06, 3 příspěvky |
Neseriózní text | Ondra, 5.2.2023 16:33, 3 příspěvky |
Meindl Perfekt | Maťo, 4.2.2023 19:40, 14 příspěvků |
Nohy v suchu | Bretislav, 2.2.2023 18:52, 4 příspěvky |
lavina | Pišišvor, 2.2.2023 16:14, 2 příspěvky |
Článek? | Michal, 2.2.2023 13:19, 1 příspěvek |
ceny za nocleh | Petr, 2.2.2023 12:05, 1 příspěvek |
lavina | Skiák, 2.2.2023 1:57, 2 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Projekty obnovy mokřadů z... | Horydoly , 2.2.2023 17:10 |
Nový ročník Adapterra Awa... | Horydoly , 2.2.2023 16:55 |
Anytimecar: 7 tipů na top... | Horydoly , 2.2.2023 15:53 |
Běžecké závody 2023 | Horydoly , 25.1.2023 20:46 |
Konvenční turismus je passé | Horydoly Open, 20.1.2023 18:30 |
Pojišťovny varují před vý... | Horydoly Open, 20.1.2023 18:23 |
Re: Pojištění | Horydoly Open, 20.1.2023 18:21 |
Re: Pojištění | Horydoly Open, 20.1.2023 18:19 |