Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku

Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku
PG Bikes. Na BlackTrail sedí Orlando Bloom.
Autor snímku PG Bikes
SDÍLEJ:

Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %. 

63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.

Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.

Příliš ostrá jízda na starého člověka

Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.

V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.

Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny

V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.

Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 milionů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).

Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.

U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.

Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.

 

Není všechno zlato, co se třpytí

Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.

Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.

Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.

Horydoly.czSleduj negativní zprávy o elektrokolech: 

Švýcaři elektrokolům příliš nefandí 
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out 

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

poznatek

Moje ekolo (fat bike) váží 30kg včetne baterie.Už jsem s nim dal 3x "šraňky". Naštěstí vždy při zastavení. Moje chyba. Nevyřadil jsem na neutral a při sestupování jsem ťuknul ma "plyn".Takže kolo cuklo a bác :D :D :D

Reaguj
E-bike?

Na elektrokole jistě zlenivíte :-) 

Reaguj
E-bike?

Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D 

Reaguj
Elektrokolo či motorový vozidlo????

No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........

  • Autor Honza
  • Datum a čas 14.9.2015 09:43
Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.

Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

 

Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .

Reaguj
E-bike?

Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.

  • Autor Pikí
  • Datum a čas 28.7.2015 21:57
Reaguj
Celkem 7 příspěvků v diskuzi


Polsko AKTUÁLNĚ 2025

Polsko AKTUÁLNĚ 2025

CYKLOSTEZKY Malé zprávy z velké země mezi Krkonošemi, Vysokými Tatrami a Baltským mořem, mezi Německem a Ukrajinou.... celý článek

Simson S51: Tipy pro údržbu a základní komponenty

Balkán AKTUÁLNĚ 2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

KARPACZ Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Simson S51: Tipy pro údržbu a základní komponenty

Simson S51: Tipy pro údržbu a základní komponenty

Simson S51 je oblíbený moped, který se stal legendou nejen v zemích bývalého východního bloku. I po letech od ukončení výroby je stále možné potkat mnoho těchto strojů na silnicích. Ať už
Polsko AKTUÁLNĚ 2025

Polsko AKTUÁLNĚ 2025

CYKLOSTEZKY Malé zprávy z velké země mezi Krkonošemi, Vysokými Tatrami a Baltským mořem, mezi Německem a Ukrajinou.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
EurAsia Rail - veletrh Turecko, Istanbul 18.-20.6. Železnice 18.6.
Outdoor Retailer - veletrh USA, Salt Lake City 18.-20.6. 18.6.
Wallz - streetart Plzeň, Depo2015 21.-27.6. 21.6.
Letní slunovrat Česko 21.6.
Eurobike - veletrh Německo, Frankfurt 25.-29.6. Cyklistika 25.6.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 25.-27.6. 25.6.
BITE - veletrh Čína, Peking 27.-29.6. 27.6.
ISPO China - veletrh Čína, Shanghai 4.-6.7.. 4.7.
ILTM Asia - veletrh Čína, Shangai 4.-6.7. Luxusní cestování 4.7.
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.

Diskuse

V nejhorsím na odreniny Bretislav Polák, 16.6.2025 10:44, 14 příspěvků
Paráda Šlojíř, 15.6.2025 9:59, 1 příspěvek
Bitcoinová kauza??? Kuba Turek, 15.6.2025 1:34, 15 příspěvků
Bitcoinová kauza??? Honza, 14.6.2025 9:14, 15 příspěvků
Mládí je fuč Krušnohor také, 12.6.2025 10:37, 3 příspěvky
Lyzaky zimni, letni vylet... Antonin, 12.6.2025 9:51, 3 příspěvky
Bitcoinová kauza??? Kuba Turek, 11.6.2025 22:12, 15 příspěvků
Bitcoinová kauza??? Honza, 11.6.2025 20:44, 15 příspěvků
Bitcoinová kauza??? Kuba Turek, 11.6.2025 13:11, 15 příspěvků
Bitcoinová kauza??? Honza, 11.6.2025 12:04, 15 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Sportovní prádlo Horydoly , 13.6.2025 16:44
Přípravy vrcholí Horydoly , 13.6.2025 14:01
Re: Regionální muzeum Mělník Horydoly Open, 12.6.2025 10:54
Re: Střední Čechy turisti... Horydoly Open, 12.6.2025 10:51
Fitness Horydoly Open, 12.6.2025 10:49
Jižní Čechy lákají na TOP... Horydoly Open, 12.6.2025 10:43
VERTICAL PRO Horydoly , 8.6.2025 22:05
Planetárium Praha znovu o... Horydoly , 6.6.2025 18:33