Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku

Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku
PG Bikes. Na BlackTrail sedí Orlando Bloom.
Autor snímku PG Bikes
SDÍLEJ:

Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %. 

63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.

Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.

Příliš ostrá jízda na starého člověka

Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.

V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.

Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny

V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.

Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 milionů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).

Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.

U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.

Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.

 

Není všechno zlato, co se třpytí

Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.

Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.

Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.

Horydoly.czSleduj negativní zprávy o elektrokolech: 

Švýcaři elektrokolům příliš nefandí 
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out 

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

poznatek

Moje ekolo (fat bike) váží 30kg včetne baterie.Už jsem s nim dal 3x "šraňky". Naštěstí vždy při zastavení. Moje chyba. Nevyřadil jsem na neutral a při sestupování jsem ťuknul ma "plyn".Takže kolo cuklo a bác :D :D :D

Reaguj
E-bike?

Na elektrokole jistě zlenivíte :-) 

Reaguj
E-bike?

Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D 

Reaguj
Elektrokolo či motorový vozidlo????

No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........

  • Autor Honza
  • Datum a čas 14.9.2015 09:43
Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.

Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

 

Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .

Reaguj
E-bike?

Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.

  • Autor Pikí
  • Datum a čas 28.7.2015 21:57
Reaguj
Celkem 7 příspěvků v diskuzi


Jizerský guláš 2025

Jizerský guláš 2025

JABLONEC Malé zprávičky z Jizerských hor a Lužických hor na severu v Sudetech.  ... celý článek

Zákaz starých dieselů v severní Itálii

Polsko AKTUÁLNĚ 2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Zákaz starých dieselů v severní Itálii

Zákaz starých dieselů v severní Itálii

Ve čtyřech severoitalských provinciích Lombardie, Piemont, Emilia-Romagna a Veneto zakáží vjezd dieselových aut do měst větších než 30 000 obyvatel. Zákaz začne platit od 1. října. Týká se vozů s emisní normu
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

ČERNÁ HORA Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Jizerský guláš 2025

Jizerský guláš 2025

JABLONEC Malé zprávičky z Jizerských hor a Lužických hor na severu v Sudetech.  

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.
Bezdružické parní léto Bezdružice, nádraží 2.-3.8. Nostalgický vlak 2.8.
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.
Výstava stanů Praha, Letňany 16.6.-24.8. 24.8.
Caravan Salon - veletrh Německo, Düsseldorf 29.8.-7.9. 29.8.
Cestovatelská Střela - festival Dolní Hradiště 29.-31.8. 29.8.
Yachtfestival - veletrh Německo, Hamburg 5.-7.9. Lodě a čluny 5.9.
Člověk v přírodě - veletrh Louny 5.-7.9. 5.9.

Diskuse

Motorbreath Motorbreath, 12.7.2025 3:22, 1 příspěvek
Zachránila život ukrajins... Klára, 11.7.2025 23:30, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Klára, 11.7.2025 23:23, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Novinář, 11.7.2025 22:08, 302 příspěvků
Tanečnice z pouště Táta, 11.7.2025 18:48, 302 příspěvků
Tanečnice z pouště Novinář, 11.7.2025 18:30, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Cyklista, 11.7.2025 7:19, 302 příspěvků
Turek opět lže a překrucuje Cyklista, 11.7.2025 6:58, 302 příspěvků
autorovi Václav, 11.7.2025 5:15, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Klára, 11.7.2025 0:10, 302 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Restaurace a hospody Horydoly Open, 9.7.2025 13:51
V pátek začíná 34. Festiv... Horydoly Open, 9.7.2025 13:36
Pillerseetal Horydoly , 4.7.2025 22:24
Pro zvědavce: Kino Alm, k... Horydoly Open, 4.7.2025 12:04
Třídenní trek přes Piller... Horydoly Open, 4.7.2025 12:01
Pytloun Harrachov Horydoly , 4.7.2025 11:49
Pillerseetal LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58
Karlovarský filmový festi... Horydoly , 3.7.2025 0:31