BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun.
BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů.
Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil.
Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.
Normální auto pro normální lidi
Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?
Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.
Ticho za volantem
Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.
Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.
Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič
Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.
Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.
Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.
Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.
Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.
Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.
Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná
Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily.
Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.
Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.
INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW
Auta na Horydoly:
Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept
TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M
TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce
Autostan: mezi obytným autem a stanem
Diskuse
Diskuze k článku
Jizerský guláš 2025
Slovenské dálniční známky
Může se hodit
Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Slovenské dálniční známky

Polsko AKTUÁLNĚ 2025

11 českých rčení. Kde se vzala a co znamenají?
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Interalpin - veletrh | Rakousko, Innsbruck | 6.-9.5. Horské technologie | 6.5. | |
IMTM - veletrh | Izrael, Tel Aviv | 7.-8.5. Cestovní ruch | 7.5. | |
Lodě na Labi | Nymburk | 7.-11.5. | 7.5. | |
Setkání karavanistů | Nymburk | 7.-11.5. | 7.5. | |
Cestoslet - festival | Běšiny | 8.-11.5. | 8.5. | |
Czech Travel Press - valná hromada | Praha, CzechTourism | 13.5. | 14:00 | |
Svět knihy - veletrh | Praha, Holešovice | 15.-18.5. | 15.5. | |
Hobby - veletrh | České Budějovice, výstaviště | 15.-18.5. | 15.5. | |
Open House | Praha | 17.-18.5. | 17.5. | |
IMEX - veletrh | Německo, Frankfurt | 20.-22.5. Cestovní ruch | 20.5. |
Diskuse
гей порно большой | RussellMib, 7.5.2025 19:05, 1 příspěvek |
repre do OH | Horydoly, 7.5.2025 17:15, 2 příspěvky |
Kořeny zla | Pivoň, 7.5.2025 13:28, 20 příspěvků |
No a kto že sa | Horydoly, 7.5.2025 13:15, 20 příspěvků |
repre do OH | vodák Marek, 7.5.2025 8:56, 2 příspěvky |
zelené řasy? | Andreas, 6.5.2025 8:12, 6 příspěvků |
Inu proč brigády? | Honza, 5.5.2025 20:10, 3 příspěvky |
S.K.Neumann | Bretislav Polák, 5.5.2025 20:00, 2 příspěvky |
Inu proč brigády? | HR, 5.5.2025 10:25, 3 příspěvky |
taxi Praha | Honza, 5.5.2025 10:05, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
60 let Czech Travel Press... | Horydoly , 4.5.2025 19:06 |
Proběhněte Prahou s Janke... | Horydoly , 2.5.2025 14:29 |
Jižní Čechy startují cykl... | Horydoly , 2.5.2025 10:03 |
Payments To Uzbekistan | Horydoly , 30.4.2025 1:30 |
Trhy na Mariánském náměst... | Horydoly , 19.4.2025 2:52 |
Velikonoční speciály potě... | Horydoly , 19.4.2025 2:49 |
Velikonoce v jižních Čechách | Horydoly , 19.4.2025 2:44 |
Přihlaste se na Zažít měs... | Horydoly , 17.4.2025 2:28 |