Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty

Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty
Kdo zapomněl na cyklisty na nádraží Zahradní Město? Agrární mogul Andrej Babiš nebo jeho podržtaška Karel Havlíček?
Autor snímku Správa železnic
SDÍLEJ:

Nové pražské nádraží Zahradní Město se stalo dopravním terminálem, kde se přestupuje mezi vlaky, tramvajemi a autobusy. Zároveň byla upravena frekventovaná ulice a chodníky. Podívejte se, jak projektanti vůbec nemysleli na cyklisty. Při tom je podjezd pod železnicí po Švehlově ulici jen jednou ze tří možností, jak se z velké sídlištní aglomerace dostat do centra Prahy.       

Zase špatně! Rekonstrukce nádraží Zahradní Město zapomněla na cyklisty
Trefíš na refýž?
Autor snímku Správa železnic

Dodejme, že další dvě ulice V Korytech a Bohdalecká jsou pro cyklisty ještě více nepřátelské.

Prah, nádraží Zahradní Město.

Projeli jsme na kole ze Strašnic na Zahradní Město od hypermarketu Tesco na Skalce k supermarketu Tesco v Jabloňové ulici. Jiná cesta pro bicykl, pokud chceme dodržovat dopravní předpisy, mezi nimi nevede.

Na tomto příkladu se ukazuje tristní stav cyklostezek v Praze a v Praze 10 zvláště. Hlavní město i městské části se pouštějí do budování asfaltových pásů po loukách a polích za městem pro rekreační účely. Málokdy se ovšem optimalizují pro cyklisty ulice, které procházejí rekonstrukcí.

Právě gruntovní přestavba okolí nádraží Zahradní Město se připravovala mnoho let a bylo dost času vymyslet, kudy by mohli cyklisté bezpečně projíždět.

VIDEO Ze Skalky na Zahradní Město na kole 

Ulice Na Padesátém a Švehlova na kole

0:20 Přetlucká 

Cyklisté se řadí do prostředního ze tří pruhů. Ze všech stran jsou obklopeni jedoucími vozidly včetně dlouhých autobusů. Na křižovatce zatáčejí doleva a hned přejíždějí do pravého pruhu, kam podle své rychlosti i zdravého rozumu patří. V tomto pravém pruhu ale už jedou auta z křižovatky.

1:45 metro Skalka

Z pravého jízdního pruhu se doprava odděluje odstavný pruh jako autobusová zastávka. Před jedocím cyklistou nebo za ním se sem musejí dostat autobusy a poté zase vyjet.  

2:30 Na Padesátém

Pravý jízdní pruh je vyhrazen pro autobusy, taxíky a cyklisty. Na jeho začátku mnohá auta neočekávaně brzdí, aby se dostala do levého pruhu, kdežto autobusy zrychlují, aby využily rychlost ve stoupání.

3:00 Uhříněveská ulice

Vyhrazený jízdní pruh se bez varování změní na odbočovací. Mezi cyklisty a autobusy tedy zase vjedou osobní auta.

3:20 Mukařovská ulice

Za křižovatkou se pravý jízdní pruh zase mění na vyhrazený pro autobusy a cyklisty. Před další křižovatkou znovu na odbočovací. Člověk na kole si tady připadá jako v bláznivém a pořádně nebezpečném lunaparku.

3:35 Průběžná ulice

Před autobusovou zastávkou musí cyklista přejet do levého pruhu a zařadit se do proudu aut. Křižovatku projede levým pruhem, ale hned za ní se řadí do pravého pruhu. Potíž je v tom, že současně to dělají autobusy přesně opačně. Z pravého pruhu míří do levého, aby se dostali k refíži uprostřed ulice v podjezdu.

Praha, nádraží Zahradní Město.

4:15 nádraží Zahradní Město

Levý pruh mizí a pravý se zužuje. Tady jede cyklista v souvislé řadě aut. Řidiči i cyklisté jsou nuceni psychicky unést, že kolo je pomalejší než vůz, ale nedá se nic dělat.

5:20 Švehlova ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce Zahradní Město. Cyklista jede vlevo od nich.

6:10 Topolová ulice

Jízdní pruh se zužuje kvůli ostrůvku uprostřed ulice na křižovatce s Maceškovou. V prudkém stoupání u příčného prahu cyklista výrazně zdržuje automobilisty, protože ho nemohou předjet. Jedna je jízdní pruh příliš úzký a jednak je zde plná čára. Málokterý řidič ji ovšem respektuje.

7:10 Jabloňová ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce. Cyklista jede vlevo od nich.

8:25 Hvozdíková ulice

Autobusy odbočují do odstavného pruhu k zastávce. Cyklista jede vlevo od nich.

Praha, nádraží Zahradní Město.

Celková délka spojnice obou městských čtvrtí je 2,5 km. Na kole se dá ujet za 10 min středním tempem.

Kdyby tudy byla vyřešená bezpečná trasa pro cyklisty, dalo by se využít metro dál pro dopravu do centra hlavního města, případně pokračovat do Malešic a Hrdlořez, nebo do Strašnic, Vršovic a na Vinohrady.

STRAVA.com: stáhněte záznam trasy ve formátu GPX Tam jsme jeli logicky a bezpečně, ale nelegálně - částečně po chodnících a parkem, zpět jsme jeli přesně podle dopravních předpisů - tedy místy velmi nebezpečně.


Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Horydoly.cz Reportáže z pražských cyklostezek

JAK NA TO: Ve městě bezpečně na koloběžce

Rekonstrukce nádraží zapomněla na cyklisty (Strašnice, Zahradní Město) VIDEO

Zoufalá snaha Prahy o cyklostezky (Žižkov, Libeň, Holešovice) VIDEO

Jakou cyklostezku postavi Strabag do Běchovic? (Běchovice, Počernice) VIDEO

15 minut hrůzy v pražské dopravě (Strašnice, Vršovice) VIDEO

Z Anděla na Výtoň (Smíchov, Nové Město) VIDEO

Z Vypichu do Motola (Bílá Hora, Motol) VIDEO

Plzeňská ulice, trasa pro kamikaze (Motol, Košíře, Smíchov) VIDEO

Francouzská a Moskevská ulice (Vinohrady, Vršovice) VIDEO

První jarní koloběžka (Štěrboholy)

Pražská nábřeží na elektrokole (Holešovice, Malá Strana, Staré Město) VIDEO

Z Flory do Edenu (Vršovice) VIDEO

Noční pražské periferie (Dejvice, Bubeneč, Vysočany, Hrdlořezy)

Noční Prahou přes Karlův most (Malá Strana, Staré Město) VIDEO

Jedné noci v jednom městě (Nusle, Záběhlice)

Po nejdražší české cyklostezce (Vysočany)

Cyklostezka Rokytka (Hrdlořezy, Hloubětín, Libeň, Karlín)

Cyklisté na libeňské cyklostezce jezdí ohleduplně (Libeň)

Nebojím se. Snad mě nezajedou! (Vinohrady)

Cyklopruh: poukázka na smrt (Vršovice)

Lžou, lžou, až se jim od pusy kouří (Záběhlice)

Smog dusí Botič (Záběhlice) VIDEO

Rohanské nábřeží během sněhové kalamity (Karlín)

Karlínská cyklostezka v zimě (Karlín)

Zklidněný Karlín? Je to jenom bouda (Karlín) VIDEO

První sníh na kole v Praze (Strašnice, Zahradní Město)

Prokopské údolí na kole (Hlubočepy)

Tichá Šárka (Dejvice) VIDEO

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Ťukyťuk - opdovědi

Tak proč ten kvikot, že Turkovi neudělali kolem jeho baráku cyklostezku, aby se mohl na kolobrndě dostat bezpečně na nádraží? Přitom jsou silnice pořád bezpečnější:-))) Cyklostezky tedy nejsou třeba:-))

  • Autor Patr Svetr
  • Datum a čas 4.2.2022 08:47
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

KT má pravdu i na silnicích. Pořád klesá počet mrtvých i těžce zraněných, ačkoliv se zvyšuje počet aut i jejich nájezd.

  • Autor Piký
  • Datum a čas 4.2.2022 00:21
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

Hloupá demogogie. Nemá cenu na takovou blbost odpovídat.

Musíš mít prostě za každou cenu pravdu. Z tebe asi mají doma radost.

Jistě, zvláště na silnicích, o které tady jde, je bezpečněji.

Tak si to užij, pisálku:-)

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 21:11
Reaguj
Ťukyťuk - opdovědi

Je mi jedno, jaké má premiér důvody. Já udělal reportáž, že tamtudy se nedá jet bezpečně na kole, ačkoliv je to příjezd na vlak a na metro.

Mýtus o příliš kopcovité Praze pro cyklistiku zbourala elektrokola.

Děti samozřejmě po cyklostezkách samy na kole jezdí. Do Vraného je to vidět často.

Děti mají mít samozřejmě přístup na komunikační síť. Jinak je budou muset vozit rodiče autem. A to není dobré pro rodiče, děti, ani nás ostatní. 

Tvůj příklad s metrem se obrací proti Tobě. Právě příjezd na nádraží k vlaku, který jede ven z města, je kamenem úrazu, který na videu ukazuji.

P.S.: Doba je pořád stejná a s výjimkou válek je posledních zhruba 300 let pořád lepší a bezpečnější.

Reaguj
Ťukyťuk

Jakýkoliv premiér těžko hlídá, jak se co postaví, pokud on něco prosadí. Navíc by bylo dobré, aby ses nejdřív zeptal, jaké byly důvody k tomu, tam nevybudovat cyklostezku. Že tobě by se tam hodily, protože tam blízko bydlíš. Jestli tam byla potřeba, jestli bylo vůbec možné atd. Normální redaktor by to udělal. Ty ale hledáš jed a senzace. 

Praha nemá rozhodně z minulosti uzpůsobenou dopravní infrastrukturu pro kola. Cyklostezky tu většinou nelze vybudovat. Nebo by to bylo tak nákladné, že se to pro těch pár cyklistů prostě nevyplatí. A navíc Praha je tak kopcovitá, že to odrazuje. Navíc pražané nikdy nebudou v nějaké větší míře jezdit třeba do práce na kole. V jiných městech to funguje, v Praze ne.

Děti bych tam neposlal, samozřejmě. Stejně jako bych je nepustil na cyklostezku podél Vltavy směrem k Davli. A to je cyklostezka. Nebezpečnější než mnohé ulice  v Praze. Není důvod pouštět děti v Zahradním městě na kole. To je demagogie, že děti musí být všude, všude mít přístup. Pro děti jsou dětská hřiště nebo klidné cyklostezky za Prahou. Doba je prostě jiná a horší a je třeba se tomu přizpůsobit. I z toho důvodu množství cyklistů sedá do metra s kolem a nasednou na něj až za městem. Stejné to je v Londýně, Paříži i v jiných městech. Dokonce i ve Vídni, která je cyklostezkami celkem protkaná.

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 11:34
Reaguj
Ťukyťuk

1) To, co vidíš na videu, je trasa nejen pro jízdní kola, ale také koloběžky.

2) Ty bys tam poslal na kole svoje děti?

3) Andrej Babiš se osobně kasal, že nádraží je jeho dílo, když ho otevíral. 

Reaguj
Ťukyťuk

Babiš není můj oblíbenec, ale to je si nějaká nemoc mu připisovat cokoliv kde se přihodí? On opravdu může za to, že tam není nějaká cyklostezka? To myslíš vážně ty pisálku? Já tamtudy projíždím na kole běžně, protože bydlím v Hostivaři a problém mi to nedělá. Nechtěl bys i nějakou cestu pro tu tvou kolbrndu? :-)))

  • Autor Petr Svetr
  • Datum a čas 3.2.2022 10:41
Reaguj
Celkem 7 příspěvků v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

This mediator trans- meth... ocukezixe, 29.3.2024 15:28, 5 příspěvků
Relative immobility, alle... eyoyadixey, 29.3.2024 15:01, 5 příspěvků
Observe abrasion by ropin... aekokat, 29.3.2024 14:51, 5 příspěvků
Options bulbar lancets, s... xefedikcup, 29.3.2024 14:42, 5 příspěvků
SLS принтер купить SLS_dxEl, 29.3.2024 14:32, 5 příspěvků
ehcbuoju glucophage pills, 29.3.2024 13:13, 117 příspěvků
čd-ariva Pišišvor, 29.3.2024 11:12, 1 příspěvek
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35