Z Rakovníka přes Křivoklát do Prahy po cyklostezkách

Na Berounce u Hýskova. Koloběžky Yedoo Dragstr a Crussis Urban, cyklobatoh Boll Bedouin a v něm picí vak HydraPak Velocity, městský batoh Troop London..

NOVÉ FOTKY Do Rakovníka se Pražáci dostanou pohodlně vlakem s přestupem v Berouně. Všechny spoje jsou vybaveny vagóny na přepravu jízdních kol a koloběžek. Nazpátek mají k dispozici 80 kilometrů cyklostezek skoro po rovině. Výjimkou je strmý kopec u Křivoklátu a nepříjemná silnice u Karlštejna.

Trasa: 82 km
Čas výletu: 8:30 h (jízda 6 h)
Náročnost: střední (3 kopce)
Terén: většinou cyklostezky, je nutno počítat i se silnicemi
Highlights: hezká cyklostezka u Rakovnického potoka, kaňon Berounky pod Berounem
Koloběžka: Crussis Urban 4.2 a Yedoo Dragstr

Trasa není vhodná pro děti, místy je silnice se silným provozem.

Koloběžka nebo trekingové kolo, sportovní obuv, cyklistický dres, cyklistické rukavice, helma, blikačka a světlo na kolo, sportovní brýle, funkční prádlo, lehká větrovka, chytré hodinky, mapa, outdoorový mobil, lékárnička, pojištění, peníze a doklady, cyklistický batoh, nářadí a lepení, pumpička, zámek na kolo, kompaktní fotoaparát, pití.

Pro tentokrát jsme si vybrali koloběžky. Hanka jede na Yedoo Dragstr (20 palců vepředu i vzadu) a Kuba na Crussis Urban 4.2 (26 palců vepředu a 20 palců vzadu).

Výhodou trasy z Rakovníka do Prahy je, že lze túru kdykoliv ukončit, nasednout do vlaku a vrátit se domů. Zároveň doporučujeme směr právě z Rakovníka, protože krátká stoupání jsou přívětivější z této strany.

Většina trasy vede nejprve v Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a poté v Chráněné Krajinné oblasti Český kras. Pouze velká města Rakovník na začátku, Beroun uprostřed a Praha na konci jsou z těchto chráněných území vyjmuta.

Vyrážíme z nádraží v Rakovníku až před druhou hodinou odpolední. Směrovka nás dovede na Nábřeží Dr. Edvarda Beneše. Červená turistická značka nás vede po pravém břehu Rakovnického potoka k zasmrádlé čističce odpadních vod. Tam se připojíme k cyklostezce číslo 303.

TRASA: Prozkoumejte celou trasu na Strava.com

Po krásném asfaltu cyklostezky se vezeme po obou březích Rakovnického potoka, skrze lesíky a louky, do Pustovět. Občas potkáme in-line bruslaře, často proti nám jedou skupinky cyklistů. V Pustovětech míjíme první výletní hospodu Na Ostrově.

Za Pustověty se asfalt na několika místech mění na hliněnou polní cestu. Párkrát strmě klesneme v krátkých, ale za to výživných sjezdech. Dojedeme do Městečka u Křivoklátu se dvěma hospodami U Romana a U Zikmundů. Tady je dobré se najíst a napít. Dál už budou restaurace jenom dražší.

Horydoly.cz Bylo dusno: Každý jsme během výletu vypili 2 piva, 1 velkou limonádu a 2 hydrapaky 1,5 litru

Cyklistická vyjížďka na Křivoklátsko.

Hliněnou lesní cestou romanticky šlapeme po levém břehu Rakovnického potoka. Pokud by byla cesta mokrá, přejeli bychom na pravý břeh a využili souběžnou silnici. Přijedeme do Křivoklátu. V jeho křivolakých uličkách je silný provoz. Kličkujeme mezi auty a jsme rádi, když sjedeme na most přes Berounku v Roztokách u Křivoklátu.

Horydoly.czNA KOLE: Z Rakovníka přes Lány do Prahy

Hrad Křivoklát uprostřed křivoklátských lesů.

Za mostem se napojíme na cyklotrasu KO 8 po silnici. Vražedným kopcem vystoupáme k Leontýnskému zámečku a pak frčíme dlouze dolů po silnici jako když střelí zase dolů k Berounce do Nižboru.

BOOKING: Najdetě hotel, penzion či privát v Křivoklátě a okolí

Křivoklátsko, romantická lesní silnička v masivu hory Lužná.

Tady se napojíme na cyklostezku číslo 50 nazvanou Po stopách českých králů. Příjemnou cestou, asfaltem i udusanou hlínou jedeme po pravém břehu. Opouštíme Křivoklátsko. Nad jezem u Hýskova jsou oblíbené říční lázně. O kousek dál v lese odpočívadlo se stoly a lavicemi. Tam si trochu oddychneme. Zavěsíme hamaky na stromy a na půl hodinky si dáchneme.

Hamaka ENO.

Zdržet se ovšem nemůžeme dlouho, neboť večer se blíží.

U Dvora Pták přejedeme Berounku po mostě pro pěší a ocitneme se v Berouně. Držíme se cyklistického značení a město objedeme periferií na levém břehu. Podjedeme dálnici a najedeme na cyklostezku pod skalami. Vjíždíme do Českého krasu.

Horydoly.czRIVER GUIDE: Spěcháte-li, nejezděte na Berounku

Rychle projedeme skrze horolezecký lom Alkazar, pod skalami Pupek, Růžové abri, Blážina stěna, Vlastina stěna a Štítek. Od mostku přes Kačák až k Srbsku je zákaz vstupu pěšky a vjezdu na kole. Na jedné z nejfrekventovanějších turistických tras v Česku a ještě v místě, které se nedá nijak rozumně obejít či objet! Samozřejmě nikdo tyto zákazové značky nerespektuje a státní moc reprezentovaná městským úřadem v Berouně je všem pro smích.

Najíst a napít se můžeme v několika restauracích a bufetech v Srbsku. Neplacené tábořiště je v lomu Alkazar. Kempy v Berouně - Závodí, v Srbsku a Karlštejně.

Skály nad nad Berounkou u Srbska.

Pokračujeme po silnici okolo Plotny do Karlštejna a dál do Hlásné Třebaně. Tam nezapomeneme přejet zase na druhou stranu řeky po mostě. Pokud bychom to neudělali, tak jak se nám to už několikrát z nepozornosti stalo, museli bychom pokračovat po frekventované silnici únavně do kopce na Rovinu a pak zase dolů do Let.

My však přejedeme na pravý břeh. Cyklotrasa Po stopách českých králů tady změní číslo na 3. Vede nás podél železnice skrze Řevnice nejprve ulicemi a pak pobřežní cyklostezkou k mostu přes Berounku, po kterém přejedeme nazpátek na levý břeh.

Pak už frčíme parádní asfaltovou cyklostezkou skrze Dobřichovice do Mokropes. V bizarní chatové osadě Údolí Staré řeky, která vypadá jako hobitín, se jako vždycky zastavíme ve stylové cyklisticko-trampské hospůdce V Lavičkách. Musíme se posilnit, protože nás čeká poslední stoupání. Krátké, ale výživné, že i mnozí cyklisté ho raději vytlačí, natož pak my na koloběžkách. Z vrcholu stoupání rychle sjedeme ulicí a přes most nad železnicí, do centra Mokropes.

Sem bychom mohli dojet skoro po rovině cyklotrasou, která v Dobřichovicích přejede zase na pravý břeh Berounky a za Všenory se po železničním mostě zase vrátí na levou stranu. Bohužel ovšem vede po silnici se silným provozem.

Po uličkách skoro bez provozu dojedeme do Černošic k nádraží. Vyhlášená cukrárna Hájek a Hájková je v obležení turistů, cyklistů i místní obyvatel. My nemáme času nazbvyt, a tak ji s těžkým srdcem míjíme. Sjedeme k řece a napojíme se na levobřežní cyklostezku, která mění označení na A1. Padá večerní šero, cyklostezka je skoro prázdná, a tak můžeme jet, co to dá až do Lahovic. Projedeme Radotín, podjedeme obludný Radotínský dálniční most a kousek za ním odbočíme doprava na Výpadovou ulici. Kdo tudy jede napoprvé, je zmaten. V našem směru jedeme v pravém pruhu silnice odděleném blikačkami na zemi od silného provozu. Proti nám jedou cyklisté po pravém chodníku, ale v našem proti směru.

UBYTOVÁNÍ: Chaty, chalupy, penziony a aparmány na Křivoklátsku

Berounka. Radotínský přístav na soutoku s Vltavou.

Za Radotínským přístavem podjedeme dálniční "brýle" u Lahovického mostu, podíváme se na soutok Berounky s Vltavou po pravé ruce a mažeme už za tmy po levém břehu Vltavy po cyklostezce. Oproti její pravobřežní sestře je širší a při tom po ní jezdí mnohem méně cyklistů, o bruslařích a kočárkářkách ani nemluvě. Teď večer tady potkáváme jen několik osamělých cyklistů a pár běžců s rozsvícenými čelovkami.

Podjíždíme Most Inteligence a Barrandovský most

Koloběžka Yedoo Dragstr.

Za přívozem číslo 3 na horním konci Císařské louky vyjedeme po dlažebních kostkách nahoru nad Smíchovský přístav. Je 10 hodin večer, stánek u autobusové zastávky právě zavřel a my žízniví nasedáme do autobusu na zastávce Lihovar, který nás odveze domů.

Zobrazit místo Koloběžka - Scooter na větší mapě

Horydoly.cz Podívejte se na vhodné trasy pro koloběžky: Divoká a Tichá Šárka (Praha), Podél Botiče (Praha), Sjezdy z Petřína (Praha), Stromovka (Praha), Štěrboholská cyklostezka (Praha), Koupání v Hostivaři a Uhříněvsi (Praha), Vltavská cyklostezka - 1. díl (Praha), Hanspaulka-Zahradní Město (Praha), Hradčany-Karlův most-Staroměstské náměstí (Praha), Čtyři přístavy (Praha), Z Jižního Města k Vltavě (Praha), Ze Zličína k Berounce (Dobřichovice), Severní okolí Prahy (Čakovice), Podél Labe do Brandýsa (Neratovice), Z Prahy do Polabí (Neratovice), Okolo Košáteckého potoka (Mladá Boleslav), Přes Lidice do Prahy (Kladno), Kokořínskem od koupaliště ke koupališti (Mělník), Kokořínsko ze severu (Štětí), Z Ještědu do Mnichova Hradiště a Z Ještědu do Liberce a Ještědský hřeben (Liberec), Z Prahy do Harcova (Liberec), Podél Sázavy do Týnce (Poříčí), Kopanina a Frýdštejn (Český ráj), Malvíny (Čelákovice), Z Jizerek do Českého ráje (Mnichovo Hradiště), Podél Jizery do Svijan (Mnichovo Hradiště), Hradecké lesy (Hradec Králové), Veselské pískovny (Veselí nad Lužnicí), Hrad Mydlovar (Nymburk), Podél Ohře do Lokte (Karlovy Vary), Bolevecké rybníky (Plzeň), Z Rakovníka do Prahy (Český kras a Křivoklátsko), Solná komora (Mondsee), Hochkönig (Bischofshofen), Hrad Elz (Porýní), Podél Smědé (Frýdlant).

Dejte nám také vědět o svých oblíbených místech či trasách, rádi je uveřejníme. E-mail: redakce@horydoly.cz

Horydoly.czREGION: Český kras a Křivoklátsko

Cyklonovinky 2024

BALATON Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze
Na kole z Prahy do Vídně

AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
Cyklistu srazil vlak na přejezdu v Olomouci

ČERNÁ VDOVA Cyklista vjel pod vlak v Olomouci. Srážku na železničním přejezdu nepřežil.
Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Samostatná kategorie pro gravelové závodníky je zásadní novinkou 19. ročníku cyklistického závodu Předvýběr.CZ Bike Maraton Vysočina 2024, který se letos jede v sobotu 25. května.
Praha AKTUÁLNĚ 2024

PŘÍVOZY Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.

Nauticampo - veletrh Portugalsko, Lisabon 17.-21.4. Turismus a karavaning 17.4.
Tourbusiness - veletrh Bělorusko, Minsk 18.-20.4. 18.4.
Svätojurský cyklomaraton Svätý Jur Horská kola 20.4.
Bajkonur - orientační závod na kolech Pikovice Scorelauf dvojic MTB 20.4.
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Beroun bikemaraton Beroun Cyklomaraton MTB 27.4. 19:00
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Porubajk - cyklomaraton Ostrava, Poruba Horská kola 27.4.
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 29.4.
Špindlerův Mlýn - zahájení letního provozu lanovek Špindlerův Mlýn 1.5.

rtuzykytx where to get cheap valtrex, 18.4.2024 8:21, 6 příspěvků
rwnnwltc lisinopril hct, 18.4.2024 7:41, 131 příspěvků
neyxxefv buy generic metformin, 18.4.2024 7:34, 6 příspěvků
avgzytia pharmacy online australia free shipping, 18.4.2024 7:20, 131 p...