Prokopské údolí na jaře na koloběžkách

Prokopské údolí na koloběžce v předjaří.

FOOTBIKE GUIDE První jarní výlet na koloběžkách dopadl tak, jak to po zimě bývá. Zablátili jsme se od hlavy k patě, zabloudili, promrzli a namočili. Tentokrát jsme vyrazili do Prokopského údolí v Praze.

Prokopské údolí na jaře na koloběžkách
Jezírko v Prokopském údolí.

Trasa: 8 km
Čas výletu: 1 h
Náročnost: lehká
Terén: asfaltová silnice s řídkým provozem ale množstvím pěších
Highlights: Jezírko, Plotny
Koloběžka: Crussis Urban 4.1

Vyvážíme se vlakem ze Smíchova do Zličína na kopec. "Rychle prolétneme přes sídliště, sjedeme k Asuánu a Prokopákem dolů," přesvědčuji svoji ženu. "Je to pořád po asfaltu, takže bude suchu."

Ó jak jsem se mýlil. Nechtě jsem jí pověsil pořádného bulíka na nos!

Sídliště prohlédneme hodně podrobně

Vystupujeme z vlaku na nádraží ve Zličíně. ...no nádraží ...jedno nástupiště a jedna budka na okraji sídliště. Koukneme do mapy, párkrát se odrazíme na stupátku a okamžitě zabloudíme. To se v příštích kilometrech opakuje ještě několikrát. Chaoticky nastavěné baráky, jako by nějaký obr naházel bez rozmyslu betonové kostky na pole, neumožňují intuitivní orientaci.

Ostatně podívejte se sami na Strava.com, jak nesmyslně jsme kličkovali.

Motorový vůz stojí na nádraží Zličín.

Pěkně zblízka si prohlédneme staré Řepy, Zličín, sídliště Řepy, Stodůlky, Lužiny, Butovice, Malou i Velkou Ohradu a Jinonice. A to jsme si mysleli, že pojedeme po páteřní cyklotrase Řepy - Hlubočepy.

Hlubokým bahnem konečně dorazíme lesy a loukami k retenční nádrži Asuán. Už tedy víme, kde jsme. Ovšem nemáme vyhráno.

Stodůlky.

Sníh a led na asfaltu

Silnice se zařízne do Prokopského údolí, ale je mokrá. Lidí jako máku, že se ani nenamáhají chodit u krajince. U studánky Na Troníčku se z louží stávají koleje v ledovém příkrovu. Zatímco nahoře jsme "bruslili" v bahně, tady "bruslíme" po pravém ledu.

Míjíme Šikmou stěnu, tajemný vojenský prostor K116 v bývalém Schwarzenberském lomu, známé jezírko v Sekané rokli, podjíždíme pod viaduktem Pražského Semmeringu do Hlubočep. Sníh konečně skončil.

Praha, Prokopské údolí.

Ještě se zajedeme podívat na Hlubočepské ploty, kde právě lezou horolezci. Silnici opustíme naposledy, abychom si prohlédli zpola zasypaný vápencový lom Pod školou. Pak už svištíme Hlubočepskou ulicí na Barrandovský most, dál do Braníka a stoupáme cyklostezkou proti proudu Kunratického potoka na Kačerov.

Hlubočepy.

Tamní společenská návštěva se odehraje ve spodním prádle, protože paní domu nás odmítne vpustit do bytu, když z nás neustále okapává bláto. Pak už za tmy dorážíme na Zahradní Město do redakce Horydoly. Máme v nohách zhruba 40 km, což nám trvalo celé odpoledne.

Prokopské údolí zvládnete za hodinu

Ideální trasa pro koloběžky nebo kola skrze samotné Prokopské údolí měří jen 8 kilometrů. Za sucha to zvládnete za necelou hodinu. Jedete buď stále s kopce, nebo po rovině, neustále po dobrém asfaltovém povrchu.

Start je u metra Butovice. Přes sídliště, okolo kostela svatého Prokopa jedeme po značené cyklotrase A Praha-JZM. U mateřské školy se napojujeme na cyklotrasu Ře-Hl. Po mostku pro pěší efektně přejedeme frekventovanou Jeremiášovu ulici a ocitneme se u retenční nádrže Asuán. Změníme cyklotrasu na A33 a jsme v Prokopském údolí. Nenápadně se přejmenuje na A12 a dovede nás před Hlubočepy k ústí Dalejského potoka do Vltavy. Prokopské údolí fakticky končí pod spletí betonových nájezdů na Barrandovský most.

Zde pozorně sledujeme cyklistické značení! A12 nás dovede přes most na pravý břeh Vltavy do Braníku, odkud pokračuje A2 Vltavská k Vyšehradu a dál do centra Prahy, nebo A22 podél Kunratického potoka až na Jižní Město. A1 Vltavská zůstává na levém břehu Vltavy a míří také do centra Prahy. Není však vhodná pro děti, protože na více místech je vedena po cyklopruzích v silném dopravním ruchu a přes frekventované křižovatky.

Horydoly.cz5 ZLATÝCH PRAVIDEL: Ve městě bezpečně na koloběžce

Koloběžkasportovní obuvcyklistický dres, cyklistické rukavice, helma, blikačka, sportovní brýle, funkční prádlo, větrovkachytré hodinky, mapa, outdoorový mobil, lékárnička, pojištění, peníze a doklady, cyklistický batoh, nářadí a lepení, pumpička, zámek na kolo, kompaktní fotoaparát nebo outdoorová kamera.

Zobrazit místo Koloběžka - Scooter na větší mapě

Horydoly.cz Podívejte se na vhodné trasy pro koloběžky: Divoká a Tichá Šárka (Praha), Podél Botiče (Praha), Sjezdy z Petřína (Praha), Strahov a Letná (Praha), Stromovka (Praha), Štěrboholská cyklostezka (Praha), Koupání v Hostivaři a Uhříněvsi (Praha), Vltavská cyklostezka - 1. díl (Praha), Drahanské údolí (Praha), Prokopské údolí (Praha), Hanspaulka - Zahradní Město (Praha), Dejvice - Hrdlořezy (Praha), Hradčany - Karlův most - Staroměstské náměstí (Praha), Čtyři přístavy (Praha), Z Jižního Města k Vltavě (Praha), Ze Zličína k Berounce (Dobřichovice), Severní okolí Prahy (Čakovice), Podél Labe do Brandýsa (Neratovice), Z Prahy do Polabí (Neratovice), Okolo Košáteckého potoka (Mladá Boleslav), Přes Lidice do Prahy (Kladno), Ze Slaného do Prahy (Slaný), Kokořínskem od koupaliště ke koupališti (Mělník), Kokořínsko ze severu (Štětí), Z Ještědu do Mnichova Hradiště a Z Ještědu do Liberce a Ještědský hřeben (Liberec), Z Prahy do Harcova (Liberec), Podél Sázavy do Týnce (Poříčí), Kopanina a Frýdštejn (Český ráj), Malvíny (Čelákovice), Z Jizerek do Českého ráje (Mnichovo Hradiště), Podél Jizery do Svijan (Mnichovo Hradiště), Hradecké lesy (Hradec Králové), Veselské pískovny (Veselí nad Lužnicí), Pískovna Kojetice (Neratovice), Hrad Mydlovar (Nymburk), Podél Ohře do Lokte (Karlovy Vary), Bolevecké rybníky (Plzeň), Z Rakovníka do Prahy (Český kras a Křivoklátsko), Z Brd do Zdic (Jince), Solná komora (Mondsee), Hochkönig (Bischofshofen), Hrad Elz (Porýní), Podél Smědé (Frýdlant), Jezera Kozielno a Topola (Paczków).

Dejte nám také vědět o svých oblíbených místech či trasách, rádi je uveřejníme. E-mail: redakce@horydoly.cz

Brdy AKTUÁLNĚ 2024

Pražské, plzeňské a středočeské hory Brdy jsou divoké, vysoké, romantické a přitom je mají obyvatelé velkých měst doslova za humny. Čtěte novinky z Brd a Podbrdí.... celý článek

Řeky AKTUÁLNĚ 2024

Pojištění elektrických vozítek už je povinné

Obří důl v Krkonoších

Obří důl je divoké strmé údolí mezi Sněžkou a Studniční horou. Vodopády a nad nimi vysokohorské rašeliniště vytvářejí nejdivočejší kout krkonošské přírody.
Dámské parfémy od Pařížských Parfémů. Objevte nejnovější nabídky

Vítejte ve světě vůní, kde každá nota vypráví jiný příběh a každá lahvička v sobě skrývá slib nezapomenutelných zážitků. Dnes bychom vás rádi pozvali k poznání nejnovějších nabídek od Pařížských Parfémů, značky, která
Výhody přes nejlepší zahraniční online casina v České republice 2024

Svět herních kasin můžeme z pohledu českého hráče jednoduše rozdělit na dva základní tábory, a to česká kasina, která disponují přímo českou licencí, a zahraniční kasina, která nedisponují licencí od Ministerstva financí, zároveň
4 horolezecké čtyřky na pravém břehu Bielatal

Bielatal je doporučován jako cíl prvního lezení v Sasku. V minulém díle jsme zavítali na levý břeh potoku Biela, abychom našli pár cest pro méně výkonné a více bojácné lezce. Nyní pojďme dát dohromady
Palán vyhrál stříbro a bronz ve speed skiing

Fantastický úspěch vybojoval rychlostní lyžař Radim Palán. Na mistrovství světa ve Vars získal stříbrnou medaili a na stejném místě potom ještě bronzovou ve světovém poháru. Je to nejlepší výsledek v disciplině speed

Padání - bouldering Žihle 26.-28.4. 26.4.
Černobylské deníky - diashow Brno, základní škola Svážná 26.4. 16:00
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Beroun bikemaraton Beroun Cyklomaraton MTB 27.4. 19:00
Malše - splutí Římov   27.4.
Valné zhromaždenie JAMES Žilina, Dom techniky   27.4.
Krakonošovo Labíčko Labe, Vrchlabí ZRUŠENO! 27.-28.4. Divoká voda 27.4.
Veselský vodácký maraton
Suchdol nad Lužnicí Info: lenka.steffanova@seznam.cz 27.4.
Sázavský maraton Zlenice Turistické kanoe 27.4.
Porubajk - cyklomaraton Ostrava, Poruba Horská kola 27.4.