Prokopské údolí na jaře na koloběžkách

Prokopské údolí na koloběžce v předjaří.

FOOTBIKE GUIDE První jarní výlet na koloběžkách dopadl tak, jak to po zimě bývá. Zablátili jsme se od hlavy k patě, zabloudili, promrzli a namočili. Tentokrát jsme vyrazili do Prokopského údolí v Praze.

Prokopské údolí na jaře na koloběžkách
Jezírko v Prokopském údolí.

Trasa: 8 km
Čas výletu: 1 h
Náročnost: lehká
Terén: asfaltová silnice s řídkým provozem ale množstvím pěších
Highlights: Jezírko, Plotny
Koloběžka: Crussis Urban 4.1

Vyvážíme se vlakem ze Smíchova do Zličína na kopec. "Rychle prolétneme přes sídliště, sjedeme k Asuánu a Prokopákem dolů," přesvědčuji svoji ženu. "Je to pořád po asfaltu, takže bude suchu."

Ó jak jsem se mýlil. Nechtě jsem jí pověsil pořádného bulíka na nos!

Sídliště prohlédneme hodně podrobně

Vystupujeme z vlaku na nádraží ve Zličíně. ...no nádraží ...jedno nástupiště a jedna budka na okraji sídliště. Koukneme do mapy, párkrát se odrazíme na stupátku a okamžitě zabloudíme. To se v příštích kilometrech opakuje ještě několikrát. Chaoticky nastavěné baráky, jako by nějaký obr naházel bez rozmyslu betonové kostky na pole, neumožňují intuitivní orientaci.

Ostatně podívejte se sami na Strava.com, jak nesmyslně jsme kličkovali.

Motorový vůz stojí na nádraží Zličín.

Pěkně zblízka si prohlédneme staré Řepy, Zličín, sídliště Řepy, Stodůlky, Lužiny, Butovice, Malou i Velkou Ohradu a Jinonice. A to jsme si mysleli, že pojedeme po páteřní cyklotrase Řepy - Hlubočepy.

Hlubokým bahnem konečně dorazíme lesy a loukami k retenční nádrži Asuán. Už tedy víme, kde jsme. Ovšem nemáme vyhráno.

Stodůlky.

Sníh a led na asfaltu

Silnice se zařízne do Prokopského údolí, ale je mokrá. Lidí jako máku, že se ani nenamáhají chodit u krajince.. U studánka Na Troníčku se z louží stávají koleje v ledovém příkrovu. Zatímco nahoře jsme "bruslili" v bahně, tady "bruslíme" po pravém ledu.

Míjíme Šikmou stěnu, tajemný vojenský prostor K116 v bývalém Schwarzenberském lomu, známé jezírko v Sekané rokli, podjíždíme pod viaduktem Pražského Semmeringu do Hlubočep. Sníh konečně skončil.

Praha, Prokopské údolí.

Ještě se zajedeme podívat na Hlubočepské ploty, kde právě lezou horolezci. Silnici opustíme ještě jednou, abychom si prohlédli zpola zasypaný vápencový lom Pod školou. Pak už svištíme Hlubočepskou ulicí na Barrandovský most, dál do Braníka a stoupáme cyklostezkou proti proudu Kunratického potoka na Kačerov.

Hlubočepy.

Tamní společenská návštěva se odehraje ve spodním prádle, protože paní domu nás odmítne vpustit do bytu, když z nás neustále okapává bláto. Pak už za tmy dorážíme na Zahradní Město do redakce Horydoly. Máme v nohách zhruba 40 km, což nám trvalo celé odpoledne.

Prokopské údolí zvládnete za hodinu

Ideální trasa pro koloběžky nebo kola skrze samotné Prokopské údolí měří jen 8 kilometrů. Za sucha to zvládnete za necelou hodinu. Jedete buď stále s kopce, nebo po rovině, neustále po dobrém asfaltovém povrchu.

Start je u metra Butovice. Přes sídliště, okolo kostela svatého Prokopa jedem po značené cyklotrase A Praha-JZM. U mateřské školy se napojujeme na cyklotrasu Ře-Hl. Po mostku pro pěší efektně přejedeme frekventovanou Jeremiášovu ulici a ocitneme se u retenční nádrže Asuán. Změníme cyklotrasu na A33 a jsme v Prokopském údolí. Nenápadně se přejmenuje na A12 a dovede nás před Hlubočepy k ústí Dalejského potoka do Vltavy. Prokopské údolí fakticky končí pod spletí betonových nájezdů na Barrandovský most.

Zde pozorně sledujeme cyklistické značení! A12 nás dovede přes most na pravý břeh Vltavy do Braníku, odkud pokračuje A2 Vltavská k Vyšehradu a dál do centra Prahy, nebo A22 podél Kunratického potoka až na Jižní Město. A1 Vltavská zůstává na levém břehu Vltavy a míří také do centra Prahy. Není však vhodná pro děti, protože na více místech je vedena po cyklopruzích v silném dopravním ruchu a přes frekventované křižovatky

Horydoly.cz5 ZLATÝCH PRAVIDEL: Ve městě bezpečně na koloběžce

Koloběžkasportovní obuvcyklistický dres, cyklistické rukavice, helma, blikačka, sportovní brýle, funkční prádlo, větrovkachytré hodinky, mapa, outdoorový mobil, lékárnička, pojištění, peníze a doklady, cyklistický batoh, nářadí a lepení, pumpička, zámek na kolo, kompaktní fotoaparát nebo outdoorová kamera.

Zobrazit místo Koloběžka - Scooter na větší mapě

Horydoly.cz Podívejte se na vhodné trasy pro koloběžky: Divoká a Tichá Šárka (Praha), Podél Botiče (Praha), Sjezdy z Petřína (Praha), Strahov a Letná (Praha), Stromovka (Praha), Štěrboholská cyklostezka (Praha), Koupání v Hostivaři a Uhříněvsi (Praha), Vltavská cyklostezka - 1. díl (Praha), Drahanské údolí (Praha), Prokopské údolí (Praha), Hanspaulka - Zahradní Město (Praha), Dejvice - Hrdlořezy (Praha), Hradčany - Karlův most - Staroměstské náměstí (Praha), Čtyři přístavy (Praha), Z Jižního Města k Vltavě (Praha), Ze Zličína k Berounce (Dobřichovice), Severní okolí Prahy (Čakovice), Podél Labe do Brandýsa (Neratovice), Z Prahy do Polabí (Neratovice), Okolo Košáteckého potoka (Mladá Boleslav), Přes Lidice do Prahy (Kladno), Ze Slaného do Prahy (Slaný), Kokořínskem od koupaliště ke koupališti (Mělník), Kokořínsko ze severu (Štětí), Z Ještědu do Mnichova Hradiště a Z Ještědu do Liberce a Ještědský hřeben (Liberec), Z Prahy do Harcova (Liberec), Podél Sázavy do Týnce (Poříčí), Kopanina a Frýdštejn (Český ráj), Malvíny (Čelákovice), Z Jizerek do Českého ráje (Mnichovo Hradiště), Podél Jizery do Svijan (Mnichovo Hradiště), Hradecké lesy (Hradec Králové), Veselské pískovny (Veselí nad Lužnicí), Pískovna Kojetice (Neratovice), Hrad Mydlovar (Nymburk), Podél Ohře do Lokte (Karlovy Vary), Bolevecké rybníky (Plzeň), Z Rakovníka do Prahy (Český kras a Křivoklátsko), Z Brd do Zdic (Jince), Solná komora (Mondsee), Hochkönig (Bischofshofen), Hrad Elz (Porýní), Podél Smědé (Frýdlant), Jezera Kozielno a Topola (Paczków).

Dejte nám také vědět o svých oblíbených místech či trasách, rádi je uveřejníme. E-mail: redakce@horydoly.cz

Skialpinisté se vrátili na sjezdovku Razula

Ke Ski areálu Razula v Resortu Valachy ve Velkých Karlovicích se díky sněhové nadílce uplynulých dnů vrátili lyžaři. V sobotu a neděli se tu opět pohybovali skialpinisté a běžkaři, kteří se snažili využít překvapivou... celý článek

Adam Ondra ovládl boulderingový Světový pohár v Meiringenu

Houby AKTUÁLNĚ 2021

Super volbou na letní rekreaci je určitě ubytování Velký Meder. Turistům a nadšencům hor by se mohlo hodit ubytování Vysoké Tatry, kde najdete ty nejlepší chaty a chalupy.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz

Praha AKTUÁLNĚ 2021

ČAKOVICE Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.
Polabí AKTUÁLNĚ 2021

Rovinaté Polabí skrývá, poodhaluje a někdy dokonce nestydatě ukazuje svoji krásu. Přinášíme krátké zprávy z tohoto úrodného a zajímavého kraje.
Počasie, sneh a lavíny 13.-19. marca na Slovensku

Napriek tomu, že začiatkom marce to už už vyzeralo, že zima nám ide skončiť, v predposledný marcový týždeň ukázala opäť svoju silu. Po výraznom oteplení začiatkom marca sa postupne začalo ochladzovať, povrch
204 cestovních kanceláří zkrachovalo

V době pandemie koronaviru zkrachovalo 204 cestovních kanceláří. Z toho letos tento osud potkat pět desítek cestovek.
Svatý Bartoloměj / Saint-Barthélemy: prázdninový ostrov v Karibiku

Svatý Bartoloměj (Saint-Barthélemy, zkráceně St. Barths) je ostrov v souostroví Malé Antily na pomezí Karibského a Sargasového moře. Zřejmě byl čas od času navštěvován karibskými Indiány, ale stálé obyvatele získal až po

Praha-Karlštejn - cyklomaraton Praha, Velká Chuchle Horská kola 24.4.
Ziitauer Gebirgslauf - běh Německo, Olbersdorf 25.4.
Etapák - koloběžky Louňovice 6.-9.5. 6.5.
Slavnosti svobody Plzeň 6.-9.5. 6.5.
KhaaKhaaPride Česká Lípa, Perla 7.-9.5. 7.5.
Noční běh Valachy Velké Karlovice 8.5.
Free Time - veletrh Polsko, Gdaňsk ZRUŠENO! 10.-11.5. 10.5.
BTL - veletrh Portugalsko, Lisabon 12.-16.5. 12.5.
24 hodin na koloběžce Praha, Divoká Šárka 14.-15.5. 14.5. 17:00
Pochod Praha - Prčice  Prčice   15.5.